Înainte de orice, e de remarcat că o gașcă de bouleni, în frunte cu conducătorul lor suprem, Mircea „suntmândrucăstaucumama” Badea, au înțeles că eu iau partea RDS și că sunt articolele plătite. Așa e, familie de tarzi, de aia am renunțat la RDS și am scris pe blog că sunt scumpi și de rahat, că m-au plătit. Și de aia am dat exemplul intactului, la abuzurile RDS, pentru că sunt plătit. Cici, scoate-ți Bruma din urechi, prietene.

Și acum, comunicatul dat de Discovery.

Este regretabil ca s-a ajuns in acest punct si ca telespectatorii sunt afectati de ceea ce se intampla, insa faptele vorbesc de la sine:

In primul rand, suntem ingrijorati ca actiunile RCS&RDS ii vor priva pe abonatii sai de 6 canale, inclusiv Discovery Channel, cel mai urmarit canal de documentare din Romania, lider pe segmentul sau. In cursul acestui an, Discovery Channel a fost urmarit de cel putin 11 milioane de romani, in medie, pe luna (Kantar Media Audiences, target ind 4+). Mai mult decat atat, conform unui studiu comandat de Discovery Networks si realizat de Gfk in 2011, pe un esantion reprezentativ la nivel national (16 +), 89% dintre abonatii RCS&RDS din Romania au declarat ca Discovery Channel este canalul lor preferat. In plus, in ultimele 5 zile, peste 16.000 de persoane au semnat petitia noastra prin care cer pastrarea canalelor Discovery in grila RCS&RDS, manifestandu-si clar dorinta de a urmari in continuare programele noastre.

In al doilea rand, oferta pe care am facut-o celor de la RCS&RDS este competitiva si adaptata la conditiile comerciale pe care le utilizam in relatie cu toti jucatorii din piata. Ponderea tarifelor noastre din abonamentul platit de abonatii RCS in fiecare luna este de aproximativ 1,5%, in medie, pentru fiecare canal Discovery inclus in pachetul de baza. Credem ca este un pret rezonabil in raport cu calitatea programelor noastre.

In al treilea rand, in cei 15 ani de cand suntem prezenti pe piata din Romania, am facut investitii semnificative. Pe parcursul ultimilor trei ani de contract cu RCS&RDS, am lansat doua noi canale pentru abonatii operatorului – TLC si ID Investigation Discovery. Mai mult decat atat, am lansat Scoala Discovery, un proiect educational realizat in parteneriat cu Ministerul Educatiei, prin care care oferim elevilor si profesorilor, in mod gratuit, continut educativ TV si online. Scoala Discovery este singura initiativa de acest gen din Romania, programele sale fiind urmarite de aproape 1 milion de elevi romani, in cursul acestui an.

Ne mentinem angajamentul fata de telespectatorii nostri si le multumim pentru sprijin celor care si-au exprimat opinia si continua sa ne sustina prin mesajele si semnaturile lor. Reactia lor ne dovedeste ca Discovery Chanel este cel mai iubit canal de documentare din Romania, iar abonatii RCS&RDS vor ca el sa ramana in oferta operatorului. Din acest motiv, suntem deschisi sa continuam negocierile cu RCS&RDS pentru a gasi o modalitate de a pastra canalele Discovery in ofertele sale.

Ce rețin eu de aici?
1. Discovery nu dorește crearea unui pachet separat, cu programele sale, gata de a fi achiziționat de acești fani fanatici, ce rup internetul în like-uri. Deci, siguranță maximă că au un target serios.

2. practic, din prețul pe care îl plătiți pentru abonamentul tv, peste 10% merge către canalele Discovery. Din 130 de canale pe digital, da? Da, e un preț rezonabil, 13 200 000 euro pentru 6 sau 7 canale din 130. Mai ales că e foarte calitativ. Amish Mafia, Gold Rush, Toddlers and Tiaras, 16 and pregnant și alte capodopere științifice.

Revenind. Protestul nu se face cu like pe facebook. Protestul se face cu rezilieri de contracte. Vrei să protestezi? Anulează-ți abonamentul. Ai voie, prin contract. Dar like-ul pe facebook e atât de simplu, nu? Și poate fi pus și în comunicate de presă.