A furat, maică, dar a și făcut

Legat de circul care e acum cu webfactor (care tot nu merge, la ora 18.01), am citit la vali un comentariu foarte drăguț.

Întotdeauna, dar absolut întotdeauna e așa. Cei care plătesc cele mai mici sume sunt cei mai scandalagii, din toate punctele de vedere. Nu, nu vreau să plătesc mai mult de 5 dolari pe hosting, deși mă declar blogger, influencer și alte căcaturi, dar vreau să câștig bani din site și să meargă de parcă aș avea server dedicat.

Ei sunt oamenii care fac scandal despre privacy si despre cum GDPR va nivela totul și va fi bine, dar, la promoție în Carrefour, își lasă copia de buletin pentru o gumă Turbo.

Tot ei sunt cei ce plătesc 32% lunar statului, din tot ce câșștigă, după care mai plătesc 20% tva sau cât mai e acum, după care plătesc și servicii, taxe locale, dar nu se duc la vot, pentru că toți fură și nu ai pe cine să votezi.

În schimb, nu dau mai mult de 3 euro hosting, pentru că internetul e gratis și ar trebui să fie gratis pentru totdeauna. Cel puțin pentru ei.

Să nu se înțeleeagă că sunt de acord cu felul cum se poartă cei de la webfactor cu clienții mici. În niciun caz. În clipa în care vinzi hosting de 3 euro pe lună, nu îl vinzi cu clauza Nu vei avea parte de client service și ne vom purta cu tine ca niște jigodii. Toți clienții trebuie să ți-i tratezi la fel. Altfel nu mai vinzi hosting pentru ei și vinzi doar celor mari.

M-am lovit și eu de ei și am decis că niciodată nu o voi mai face. Și cei care îl condamnă pe Horia Vasiliu greșesc amarnic, pentru că el demult nu mai participă la ce se întâmplă în firmă, responsabilitatea revenindu-i exclusiv celui lăsat să conducă destinele companiei.

Are webfactor o vină aici? Da, masivă. Nu au comunicat nimic, nimănui. E irelevant ce au vrut să facă și de ce nu le merge acum hostingul. Toți clienții trebuiau anunțați din timp că se fac mutări și există posibilitatea unui downtime. Asta e, lucrurile astea se întâmplă, oamenii ar fi înțeles, nu era nicio panică. Acum, TOȚI clienții sunt panicați și îi dau serverul jos lui vali, căutând răspunsuri.

Au clienții vreo vină?
O, da, uriașă. În primul rând au atunci când vor să facă bani fără să investească bani, fie că au magazin online sau site de prezentare. Vor uptime de 100%, vor totul să meargă ceas, iar dacă ar fi și gratis și să producă minim 1000 coco lunar, ar fi încântător.

În al doilea rând, clienții nu au backup. Majoritatea celor care urlă acum că nu le merge situl nu au backup extern. Au, eventual, foarte puțini, backup pe același server pe care le merge situl, din cpanel. EVENTUAL. Dacă le zici de backup extern, pe drive sau în altă parte, cu bani, se uită la tine strâmb. Cum adică să am backup extern? De ce să plătesc, dacă plătesc aici?

În al treilea rând, clienții își țin NS-urile la firma de hosting. Altă greșeală uriașă. Pică firma, pică tot, tu nu poți pune nici măcar un HTML pe situl tău pe care să scrie A murit webfactor/insert random firmă de hosting și m-a lăsat în fundul gol. Niciodată, niciodată nu îți ții toate ouăle în același coș.

În rest, rămâne cum am stabilit. Nimeni nu va învăța nimic, a mai trecut o criză de weekend.

49 comentarii

  1. #1

    sunt genul de om care își apără prietenii.
    time will tell.

    Thumb up 0
    • #2

      Asta e un fel de "spune-mi cu cine esti prieten ca sa-ti spun cine esti". Ce kkt sa mai spuna time-ul, webfactor e dead and gone. Nimeni care scoate bani din site, nu tolereaza downtime de 2 zile neanuntat si necomunicat in nici un fel, oricati 'prieteni' ies la inaintare sa se tavaleasca in mocirla alaturi de ei. Si asta indiferent daca da 5 euro sau 500 de euro pe hosting. La 150.000 de euro cifra totala de afaceri firma aia nu rupe gura targului ca sa-si permita vrajeli de genul "fraierii cu 5 euro stau o tura".

      Thumb up 0
    • #3

      https://www.zoso.ro/stirile-zilei-26-aprilie-2018/

      Apropo de gal gadot din stire

      Cum e aia "hosted by webfactor"? :)

      Man cat de lup moralist sa fii cand nici tu nu-ti tii chestile la ei, serios. Sau nu te prinzi ca nu ai high ground moral si ca mai de graba le faci un deserviciu in context mai ales cu exprimari de genul ca "ti-a soptit o randunica"? Ce pula mea suntem la telefonul fara fir, doar unii conteaza? E vorba de respect.

      Dar tu da-i in continuare cu campania despre cum cumva din povestea asta aia cu 5 euro sunt de vina.

      Thumb up 0
  2. #4

    Clientii nu au nici o vina atat timp cat isi platesc factura luna de luna pentru un serviciu.Poate nici webfactor nu au o vina asa mare in situatia aceasta, poate au fost evenimente care i-au depasit dar trebuiau sa comunice acest lucru.Cat despre cei care pierd afaceri de mii de euro si alte povesti zic pas.

    Thumb up 0
    • #5

      Da, viata e greu. Webfactor au comis-o grav (da' saracii n-au o vina prea mare). Clientii sunt afectati, da' nici ei n-au nici o vina. Eu zic sa dam vina pe uciga-l toaca, care si-a bagat el coada.

      Thumb up 0
  3. Bah, si tocmai cand a picat WF am avut chef de scris si am vreo 3 articole in word care asteapta publicarea :))

    Thumb up 0
    • #7

      @tm:
      Ouuuf, m-am linistit. Nu de-alta, da' ma pastea sevraju'.

      Thumb up 1
  4. apasa cu incredere
    de ce e uzata porcaria asta "platesti putin ..ciocu' mic" ?
    cum iti suna sa platesti 3 euro pre-pay si sa nu poti suna 3 zile ?
    pretul mic inseamna risc-asumat?
    halal gandire romaneasca ..la 30 de lei ne f*utem imbracati?
    lasati aventura asta pe seama celor care incaseaza de la mii de clienti x 3-5 euro
    va rog nu incurajati profesionalismu' "las' ca indata merge..nu moare nimeni"

    Thumb up 0
    • #9

      la 30 de lei dai cel mult o mwie, de unde si dezbracat in banii astia?
      eu platesc 2.5 euro pe hosting si fac scandal si cand e vina mea!

      Thumb up 0
  5. "Nu au comunicat nimic, nimănui." - in sensul ca nu au dat un mail la clientii afectati ca o sa fie offline unele lucruri X ore pentru ca Y si d-astea? astia sunt pe bune? au cautat motive sa inchida firma si nu stiau cum sa ramana fara clienti?

    Thumb up 0
  6. #11

    N-am treaba cu webfactor, prefer chroot, am mai zis. Dar... daca dau 1-2-3-10€ vreau sa beneficiez de acel serviciu. Romanism lvl 99, uite ba, nu zice nimic de dragnea, dar face p**a mare la 3 euro. Atat ai cerut, atat ti-am dat. A fost prea putin? Problema ta.

    Thumb up 0
    • #12

      Problema e ca platesti 5-10e si ai pretentia de serviciu de 20e. Vrei si backup in 10 locuri, vrei mult spatiu de stocare, vrei 10 adrese de mail etc. Firma iti ofera ce vrei la ce pret vrei dar infrastructura e lipita cu scotch si cand cade se prabuseste. Daca nu vand ei asta atunci o sa fie alta firme catre care o sa migreze toata lumea.
      Fie ca vorbesti de hosting, de constructii, de haine, de restaurante etc. e aceeasi mentalitate. Patronul isi pastreaza marja de profit, clientul cumpara un produs ieftin si "bun" si cand apare o problema "asa a vrut dumnezeu, nu e nimeni vinovat" .
      Cat timp e vorba de bunastarea ta, de sanatatea si viata ta e problema TA in primul rand, nu a vanzatorului.

      Thumb up 0
    • #13

      @gc esti idiot si mananci cacatul de se tot mananca. Tu intelegi ca doar la aia cu 5 euro a fost infrastructura lipita cu scotch?

      Nefericit este modul in care au ales sa gestioneze problemele, nu ca a platit pulea 3 lei. Si ca domnu' piarist sef o tot rumega ca "daca ai platit 5 oiro".

      Nu-mi pasa dar e amuzant cum incearca unii sa se salveze.

      Thumb up 0
    • #14

      Platesc 5-10€ si am pretentia sa nu-mi fie picat situ de 3zile. Ce este asa greu de inteles?

      Thumb up 0
  7. #15

    Pentru o persoana, 3 euro e lanfel ca pentru alta persoana 150 de euro. Urla aia care platesc mai putin? Probabil...dar nu are nicio legatura. E tot un client si e normal sa-si urle frustrarea!!

    Thumb up 0
  8. #17

    Va salut. M-am intors, iar.
    Scuze de off.topic :D . Hm.

    Thumb up 0
    • #18

      Bine, bravo.
      O fi Tim, o fi Lucas the spider?

      Thumb up 0
    • #19

      @peter pan: un epigon... Un imitator ieftin.

      Thumb up 0
  9. #20

    Problema e ca platesti 5 euro si vrei serviciu de 20.

    Nu mai bine platesti 5 euro si nu ai parte de niciun serviciu? Ca na , daca suntem imbecili ca unii prin comentarii macar sa fim imbecili pana la capat.

    ba voi nu sunteti bolnavi voi sunteti tampiti de-a dreptul.

    Thumb up 0
  10. #22

    Din experienta de pana acum, cel mai tare imi abuzeaza contul cheltuielile astea de o lira sau in aria asta. O lira pe zi cheltuita aiurea intr-un an se transforma in cateva sute si tot asa. La sfarsit de an vezi ca pnm ai fi avut vreo doua mii de lire in plus daca nu faceai nu stiu ce.
    Calitatea serviciilor si nivelul pretentiilor este discutabil in functie de situatie, dar cheltuielile astea minore nu prea trebuie ignorate. Un exemplu putin fortat sunt tigarile, cu banii dati pe tigari poti plati rata la o masina acceptabila. 3 euro dati pe tigari zilnic in 5 ani sunt 5000 de euro, ganditi-va la asta cand vedeti unu cu un harb de 500 de euro care arunca chistoace pe geam.

    Thumb up 0
  11. #23

    De ce sa platesti 50 de euro daca site-ul tau pica o data cu cel al saracilor?

    In alta ordine de idei, pentru backup extern eu folosesc DigiStorage. 3 lei pe luna pentru 50 GB. Se leaga Updraft la FTP si aia e.

    Thumb up 0
    • #24

      PS: Sa nu ii laudam pe cei de la Chroot inca. Am un vps de Black Friday la ei. I-am intrebat cat m-ar costa sa se uite sa vada daca e totul configurat decent si nu sunt bube de securitate in LAMP-ul configurat de mine sau la nivel de server/ ssh.

      Ma asteptam sa imi zica undeva la 1-300 euro. Pe care i-as fi dat. Mi-au zis ca pentru VPS-ul de 12 euro pe an nu ofera suport.

      Thumb up 0
  12. #25

    Daca iei cel mai ieftin ou dupa raft, la 50 de bani, te astepti sa fie ou si nu stricat sau gol. Cand cumperi x la pretul y ar trebuii sa ai parte de ce ai cumparat...pararea mea

    Thumb up 0
  13. #26

    Boss, un server decent tine peste o mie de bloggeri dinastia la 5 euro adica 5,000 euro pe luna.

    E mai profitabil sa ai pispilici dinastia decat 200GB trafic pe zii cu baze de date la 2 clienti pe care ii taxezi 500 pe luna.

    Thumb up 0
    • #27

      teoretic. practic, fiecare are 1-2 pluginuri de cache, 2 pluginuri de popup cu like my page, 2-3 pluginuri de related posts și alte metode de "retenție", alte 2 pluginuri de share pe facebook și alte minuni care îngenunchează serverul dacă și atunci când ating 1.000 unici pe zi. și asta nu din auzite, asta din ce am văzut. am făcut calculele la un moment dat, nu rentează.

      Thumb up 0
    • #28

      Le mai iei apararea mult?
      Daca nu renteaza atunci sa nu ofere acele servicii!

      Thumb up 0
    • #29

      Fair enough.

      Thumb up 0
  14. #30

    Cetin,
    "Au clienții vreo vină?
    O, da, uriașă. În primul rând au atunci când vor să facă bani fără să investească bani, fie că au magazin online sau site de prezentare. Vor uptime de 100%, vor totul să meargă ceas, iar dacă ar fi și gratis și să producă minim 1000 coco lunar, ar fi încântător."

    Pentru cineva care are un business care nu e online (gen magazin virtual), insa site-ul de prezentare / portofoliul online / email este VITAL, cam care ar trebui sa fie investitia astfel incat acesta sa stea linistit? Pentru ca daca e sa luam cazul Webfactor, inclusiv clientii care plateau 300 euro / luna, sunt down. Asadar, eu, care am un site cu 10 vizitatori zilnic, platesc 5 euro / luna, pentru ca efectiv astea sunt resursele pe care le consum, care e vina mea in acest context? Nu am pretentii ca site-ul sa-mi fie up&running daca am reclama la tv si intra 100.000 de oameni simultan. Evident ca nu sunt atat de absurd. Insa am pretentia ca site-ul/mailul sa-mi fie functionale, inclusiv la cei 5 euro, pentru ca asta a fost pretul cerut de ei, nu pretul impus de mine.
    Am fost client Webfactor, asa cum am spus, iar timp de 12 ani au mai avut momente nasole. Si i-am inteles de absolut fiecare data. Nu am fost niciodata absurd, si chiar daca am avut serviciile cazute chiar si o zi intreaga, am inteles. Pentru ca e normal. Sunt echipamente tehnice, nu sunt fiinte nemuritoare, sa functioneze non-stop. Se mai strica, se mai ard, asta-i viata. Lucrurile se schimba insa atunci cand esti luat peste picior, cand ti se inchid telefoanele in nas, sau nu ti se ofera solutii tehnice optime.
    Nu-i nimic. Exista viata si dupa Webfactor. La cum arata lucrurile acum, nu putem decat sa ne felicitam ca am plecat de la Webfactor exact inainte de a se intampla grozavia din zilele astea.

    Thumb up 0
    • #31

      nu e vorba de investitie, ci de redundanta. adica alea pe care le spun eu la final.

    • #32

      Cetin, pentru business-uri care nu au obiect principal de activitate online-ul, ci online e doar o modalitate de a atrage clienti sau de a comunica cu clientii, ce sfaturi dai tu acolo, sunt bine-venite. INSA, aceste sfaturi cred ca ar trebui sa ti le dea firma de hosting la care esti gazduit. Sau sa prevada ei ca pot aparea si unele probleme f grave, unde ar fi mai bine sa ai ns-urile in nu stiu ce parti. Eu acum aflu pt. prima data in viata ca e bine sa-ti tii NS-urile in alta parte.
      In februarie, cand serviciile de mail si site-ul nu functionau, cei de la Webfactor ma abureau ca defapt e de la pachetul meu de hosting, ca e nu stiu cum. Si mi-au spus ca daca platesc pt. un ip dedicat / fix, habar-n-am, si apoi gata, o sa functioneze. Fara sa clipesc, in secunda doi am platit si ip-ul dedicat, convins fiind ca site-urile si mailurile vor functiona. Nu au functionat.
      Asadar, pentru un om ca mine, care nu intelege cum functioneaza dns-urile sau ns-urile sau ip-urile sau orice alta inginerie din acest domeniu, cred ca ar fi mai indicat ca sa existe pretul corect si informatia corecta. Pentru ca asa cum am spus, site-ul e mic, dorinta de a fi online permanent, evident ca exista, pentru ca altfel nu ar mai avea niciun sens sa am site / mail. Iar daca firma de hosting mi-ar spune ca de maine ma costa 10 euro in pus pe luna ca site-ul si mailul sa fie exact ce trebuie, crede-ma ca atata platesc, fara niciun comentariu. Si sunt convins ca orice business din tara asta, ar scoate banu'. Pentru ca 10 euro pe luna te costa un abonament ieftin de mobil. Nu vorbim aici de pustani de liceu care fac si ei un site pt. clasa. Vorbim de business-uri care scot bani din buzunar pentru hosting, ATAT CAT LI SE CERE. Iar daca costurile sunt de 2-3 euro / luna pentru un site de prezentare, in spate exista probabil businessplanuri care demonstreaza ca afacerile de hosting functioneaza cu aceste costuri.

      Thumb up 0
    • #33

      ai dreptate intru totul. dar, DAR, cine sufera, in cazul in care nu se intampla cr zici tu? exact, ezclusiv tu. de asta spun ca, indiferent ce faci pe net, daca vrei sa activezi aici trebuie aa te informezi bine, pentru ca, la final, tu esti important si nimeni nu are grija de tine.

  15. #34

    Gata mergeeeeee!!!

    Thumb up 0
  16. #37

    Cand semnezi un contract nu cumperi un serviciu care este definit de pretul platit. Cumperi un serviciu care este definit de un service catalog, SLA, etc. Daca SLA nu se atinge, se platesc niste penalitati. Acum daca acele penalitati la webfactor sunt de genul: ai uptime mai mic de 98% nu platesti costul pe o luna, pai atunci uite aici 5 euro, niste jet si ciocul mic.

    Thumb up 0
  17. Rahat pe bat! Astia sunt ingropati in datorii dar de vina sunt clientii! Iar Vasiliu se pisa cu jet pe clientii lui. Dar sa-i luam apararea, pentru ca ne cunoastem, pentru ca am avut hosting gatuit recomandandu-l acum ceva ani. Zero barat!
    P.S. Ma doare fix in cot ca nu merge blogul, dar sunt oameni care isi au afacerea acolo, care dau mult mai mult de 3 euro si asta se ascunde ca iepurii. Da, iepurii aia recomandati de a-listeri.

    Thumb up 0
    • #39

      ba, esti prost, tu de aici intelegi ca eu apar webfactor?

    • Sincer, da! Si tu, si Zoso. Dar poate mi s-a parut. Sau poate sunt doar "prost"

      Thumb up 0
    • #41

      esti prost, nu e urma de indoiala.

  18. #42

    Mie imi plac foarte tare oamenii care nu stiu care e diefernta intre un hosting de 3 euro si un hosting de 30 de euro. Cam ce contine un contract , daca are sau nu support inclus, cat uptime e garantat etc . Dar isi dau cu parerea ca ieftin sau scump e tot un drac . Sunt fix aceiasi oameni care isi iau toale de la pepco si reclama ca s-au labartat dupa 10 spalari. Pentru ca ni se cuvine totul si daca se poate gratis si livrat la usa casei.

    Thumb up 0
    • #43

      Absolut nici o diferenta in situatia de fata avand in vedere ce se stie.
      OMUL nu si-a platit chiria si curentul de un an de zile, asta daca nu e strategie de exit din bussines e doar arognata lui dusa la extrem.

      Thumb up 0
    • #44

      Nu era vorba de cazul de fata , ci in general de parerile emise aici de genul "la 3 euro sunt tot client, mi se cuvin aceleasi tratamente ca unui client mare"

      Thumb up 0
    • #45

      "Nu e vorba de cazul de fata, ma bagam si eu in seama". Normal ca era vorba de cazul de fata, dar nu pare ca te-ai prins ca oricati bani ai fi dat pe hostingul de la webfactor tot site cazut de 3 zile aveai.

      Chiar si "in general" tot bagare in seama ai facut, pentru ca n-a zis nimeni ca vrea acelasi tratament intre 3 euro si 300 de euro, doar sa fie up site-ul. Adica, stii tu, chestia de baza in hosting.

      Thumb up 0
  19. Suntem obișnuiți cu mentalitatea asta de la Baraba

    Thumb up 0
  20. #47

    ”A furat, maică, dar a și făcut” are succes mai mic decat ”fura maica, dar poate ne da si noua”!

    Thumb up 0
  21. #48

    Eu mi-am invatat lectia de la namebox incoace. Am backup local pe 3 HDDuri. Pt cei care vor sa schimbe hostul e bine sa se documenteze putin inainte, aici un grafic util http://www.idealprostsugepula.ro dar inca o data regula nr 1 e sa faca backup local.

    Thumb up 0
  22. a inchis pravalia peste noapte :)) tipic romanesc.

    Thumb up 0