antifurt-oglinzi

 

 

Din toamna am inceput sa primesc in bord la schimbarea treptelor 2-3 sau 3-2 iar turometrul ajungea la 1800rmp “Oil check, stop motor”. Am fost la un service, au testat-o ce i-au facut si mi-au spus ca e pompa de ulei. Am cumparat pompa noua + ulei schimbat si vro cateva zile/1 saptamana nu am mai avut problema, dupa care a re-aparut. Dupa 1 luna masina a inceput “dimineata la rece” sa trepideze foarte tare (motorul/schimbatorul de viteze) si sa se comporte ca un diesel. Am dus`o la un service(ALTUL decat primul) unde mi s-a spus ca trebuie inlocuit carterul superior cu tot cu axe came (exista joc si se pierde presiune pe acolo). Am gasit local acea piesa, am dus-o la “meserias” unde urma sa-mi spuna daca “se potriveste/e compatibila/etc” si cu ocazia asta sa-mi faca si distributia.
Am fost sunat dupa 3 zile sa vin sa-mi iau masina, ca a fost pusa la punct si merge “giugiuc”. Intradevar, trepidatiile disparuse, motorul nu mai suna a diesel. Asta se intamplase pe 5 Decembrie.
Pe data de 22 Decembrie coborand un deal a inceput sa-mi tacane foarte tare (nu eram un urcare/frana/acceleratie/ambreiaj apasat/etc – DIN SENIN !) si am observat ca apasand ambreiajul zgomotul disparea, la accelerare tãcãnea foarte tare. Am dus masina inapoi la service pe data de 23 Decembrie unde am fost amanat/plasat de pe o zi pe alta pana pe data de 6 Ianuarie cand am pus masina pe o platforma si am dus-o in alta parte (vinerea trecuta) (stiu ca au fost si sarbatorile de iarna dar in zilele in care s-a lucrat si mecanicii erau acolo eram intampinat cu raspunsuri de genul “nu s-a uitat nimeni, nu stiu nimic, acum intreb, te sunt eu in 30 min si nu mai suna nimeni pana a doua/treia zi cand reveneam eu cu telefon)
De acolo, Luni am fost sunat unde mi s-au spus urmatoarele:

1. Au reusit sa dea jos DOAR carterul superior (si doar atat au observat, momentan)
2. Distrubutia a fost schimbata doar cu pompa de apa (asta banuiesc, nu a desfacut nimeni sa vada INCA) si curelele (2 la numar)
3. Carterul superior si axele cu came sunt zgariate ingrozitor, uleiul e peste tot prin motor si pe langa (cand porneam masina curgea ulei mult)
4. Culbutorii sau tachetii de jur imprejurul pistonului 4 erau sariti de la locul lor (chiar in blocul motor) si unul era infundat atat de tare incat a trebuit sa traga cu patentul de el ca sa-l scoata
5. Carterul schimbat are semne de ciocan (se pare ca l-au montat cu ciocanul si nu in suruburi, pentru ca ATENTIE, CITITI LA 6)
6. Axele din cate am vazut sunt prevazute la un capat cu rotile zimtate iar la celalalt capat cu un fel de capace care se prind in 3 suruburi sub forma de triunghi. Ei bine, doar un singur ax era prin intr-un surub, celalalt era doar pus de forma/impins cu mana neinfiletat cu nimic.
7. Bordul nu a indicat nimic pentru ca pe senzorii de ulei si ce mai sunt acolo erau plini de pilitura de fier cu ulei

Cei de la service m-au indrumat in felul urmator: ori imi iau carter + tacheti + corbutori, cuzineti si am sansa sa mai fie si altceva stricat pe acolo, pe care momentan nu au gasit (desfacand doar carterul) sau motor nou, unde ca pret/montaj/manopera cam tot pe acolo ajung doar ca am avantaj la motor nou sa nu gaseasca si alte piese stricate pe parcurs.

Motivul ar fi rampa nu a fost unsa deloc si s-a fracat fier pe fier.
Momentan nu am fost la service-ul meseriasului sa-i expun problema dar indiferent de rezultat sunt ferm convins ca el va spune ca acel carter nu a fost cumparat de la el si nu ofera garantie. Pe mine nu ma intereseaza asta ci manopera pe care am descris-o mai sus (fara suruburi, fara role la curele,etc) si vreau sa stiu unde sa ma duc sa fac cateva plangeri. La politie/OPC/rar ? Sunt convins ca indiferent de situatie eu trebuie sa scot undeva la 1000euro sa-mi iau motor nou si sunt impacat cu ideea.

Mentionez ca la intrarea si iesirea in service nu am primit nici`o foaie/factura ci doar un bon fiscal cu “pompa de apa/curele + manopera = x RON” prinsa in cartea tehnica a masinii.

 

Povestea asta de aici este perfectă, dar PERFECTĂ pentru băjeții care îmi explicau doct cum sunt prost că iau piesele de la service, că se găsesc piese pe toate drumurile, la toate dezmembrările, la toți băieții care fac rost când ai nevoie.

Așa e, se găsesc și e bune tooate.
Așa a zis și tipul din poveste. Că el se descurcă cu piesele pe cont propriu. Și de ce să ceară factură detaliată, bon și garanție? Să îi dea bani lui Ponta? Dă-l în mă-sa, ce se poate întâmpla?

Ecce…

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.