Guest post de Remus A.

Salutare Cetin,
Iti scriu o mica istorioara patita de mine si care sper sa fie in folosul cititorilor –

Hai sa va povestesc cum se pot fura colete in depozitele Fan Curier:

Se trimite un colet din Austria catre Romania care este livrat pe data de 12.05 desi in aplicatia Fan Courier figura deja livrat pe 09.05, desigilat, folosit si fara adresa pe colet … stiu ca pare ireal, dar mai jos povestesc trucul prin care se „pierd” colete externe, insa dupa reclamatie se „regasesc”…

Asadar coletul meu pleaca din Austria catre Romania printr-o firma de curierat membra Eurodis. Eurodis este o retea logistica europeana, ai carei membrii transporta coletele pe teritoriul tarilor lor de origine. Astfel un colet din Austria, schimba 3 transportatori (parteneri Eurodis) pana in Romania. Retineti ca la fiecare intrare in tara pe care o tranziteaza, coletului i se aloca un AWB specific transportatorului, asadar din Austria pleca cu un anume AWB, (pe care il primesc expeditorul si destinatarul) iar in Romania intra cu un alt AWB, iar coletul tau poate fi gasit doar pe situl Eurodis (acolo vezi istoricul awb-urilor si firmele transportatoare). Motoarele de tracking gen 17track sau chiar curierul initial ofera informatii incomplete, si de aceea curierii care stiu meserie, profita de schimbarile awb-urilor dar si de nestiinta victimelor!

pe 11.05 imi amintesc de colet, il verific pe Eurodis si figura DEJA livrat pe data de 09.05 prin Fan Curier. Verific si pe situl Fan (cu awb-ul romanesc evident) aceasi situatie…sun la relatii clienti, iar in ziua urmatoare curierul imi aduce un colet „gasit in depozit” fara nicio adresa, pe care il desfacem impreuna, si aici era produsul meu…desigilat si folosit…
Intocmim un proces verbal de constatare, si-mi recomanda sa fac clasica reclamatie… care evident ramane nesolutionata – Desi Fan (in urma anchetei interne) admit in scris ca e vina lor integral, procedura de despagubire presupune ca ei sa primeasca o solicitare din partea curierului austriac, care la randul lui va deconta despagubirea catre persoana care a trimis coletul samd… Asadar o mana spala pe alta, iar ambele obrazul fin al firmei…

Merci pt timp Cetin, scopul postarii e sa atraga atentia asupra unor practici, nicidecum nu cred ca este denigrator…

Am cerut si opinia Fan Courier, când o voi primi, o voi publica.