Scris de Tudor Florea
Am rugamineta sa ma ajuti (cerand sfaturi de la cititotii tăi) in legatura cu o modul cum inceraca sa ma fraudeze UPC:
Să zicem că sunt plecat din România de mai mulți ani. Mi-am păstrat încă locuința din România (la care nu locuiește nimeni în mod curent), ba chiar și abonamentul la telefonie mobilă.

In decembrie primesc un SMS de la „UPC” cu conținutul

„Dragul nostru client. Un consultant UPC te va vizita în curând pentru a-ți prezenta oferta special creata pentru tine. Bucura-te în fiecare moment cu UPC ”

Apoi am primit un alt SMS cu conținutul:

” Iți reamintim ca 31.12.2017 este data scadenta pentru factura 46xxxx17 în valoare de 40 lei. Total de plata 40 lei cod client 31xxx23-1″

Mi-am făcut timp sa completez un formular pe pagina lor de web sa nu-mi mai trimită SPAM pentru ca-mi era evident ca e doar un număr de contact greșit pe undeva.

Nu știu cat de bine a ajuns la destinație mesajul meu, ca n-am primit nici o confirmare de primire, cert e ca după încă o luna SMS-urile n-au mai venit.

Surpriza: în cutia postala am găsit luna o factura în valoare de 40 lei + 160 lei restanta pentru un abonament pe numele meu (un pic diferit de numele meu intreg). Cert e ca eu in decembrie cand se pare ca a inceput abonamentul n-am semnat nimic. Nici n-aveam cum ca eram plecat din tara. La adresa mea de acasă e cineva are are acceptul sa folosească gratuit apartamentul însă nu locuiește în mod curent acolo. Aveam un abonament de internet de fima de internet de cartier, abonament suspendat de mai multi ani. Înțeleg ca in Decembrie cineva de la UPC a venit si a spus ca a preluat firma și ca e cazul sa reînnoiască abonamentul. In mod evident persoana a zis ca n-are nevoie de nici un serviciu, însa se pare UPC și-a făcut singura contract cu mine.

(in paranteza fie spus cu UPC am mai avut o saga lunga rău și n-as fi vrea sa le fiu client nici măcar gratuit, daca m-as intoarce vreodata in Romania)

Ce-mi recomandați sa fac?

As putea depune o plângere la procuratura pentru hartuire? Pentru frauda?

200 de lei n-ar fi o sumă fantastică sa scap de ei, însa mie greu sa ma ocup din străinătate de asa ceva. Si mi-e frică că nu e doar atât.

Știți vreun avocat care sa poată prelua o speța de genul asta? N-am nici timp nici energie de pierdut cu asa ceva mai ales din străinătate. Cât ar putea sa coste distracția asta?

As putea sa cer daune pentru asta? Sau măcar onorariul avocatului?

Momentan am făcut o solicitare pe pagina UPC:

„Primesc pe numele meu o factura pentru un abonament Internet pentru adresa/ cod client de mai sus. Nu am semnat pentru achiziționarea unui astfel de serviciu.

Va rog sa luați act de faptul ca acest contract nu a fost semnat și nu a fost livrat deci contractul este nul de drept. Va rog sa confirmați faptul ca veți înceta sa-mi mai livrați facturi pe numele meu. Va rog sa-mi confirmați primirea acestei solicitări. Prin lipsa unui răspuns din partea dumneavoastră in următoarele 7 zile înțeleg ca abonamentul pe numele meu a fost anulat.

Va rog sa-mi ștergeți numele meu din baza dumneavoastră de data și sa-mi transmiteți un singur e-mail de confirmare a acestei solicitări.

Va rog sa luați act de faptul ca dacă veți continua sa emiteți facturi in numele meu voi întreprinde toate demersurile legale pentru încetarea hartuirii la care sunt supus. si recuperarea cheltuielilor legale care decurg de aici.”

Multumesc.

Later edit: Am primit de la UPC următorul mail:
Clienții UPC România sunt prioritatea noastră. Experiența acestora cu produsele și serviciile noastre, cât și satisfacția lor cu privire la calitatea serviciilor oferite de noi sunt foarte importante. De aceea, luăm toate măsurile necesare pentru a soluționa în cel mai scurt timp această situație.

Cred că Tudor a fost deja contactat.