I loled

Întârzierea totală a trenurilor din rromânia, în 2010, a fost de 5 ani. CINCI ANI. Nu minute, secunde, nu zile. Ani. Îmi aduc aminte că un ministru japonez al transporturilor a demisionat pentru că trenurile avuseseră o întârziere de genul 3 minute sau ceva. Total pe an.

Îți mulțumesc că mă citești.

Poți susține cetin.ro cu un abonament de 3 USD

57 comentarii

  1. La ce te astepti? In Japonia iti setezi ceasul dupa trenuri, aici iti consulti calendarul…

  2. Am văzut la ştiri adineauri că o să facă grevă din cauza restructurărilor care se anunţă… păi la dracu că era şi cazul să mai reducă din ei, mulţi burtoşi care nu fac nimic şi cucoane cu curu’ de doi metri pline de sictir.

    Aşa ţară, aşa companie naţională… Sunt totuşi curios când se va privatiza, în 5 ani, 10 ani? NICIODATĂ?????

    • #4

      Pui problema gresit.

      Nu ai sa vezi prea multi burtosi de la birouri dati afara ci tot amaratii care stau in frig si care chiar stiu ce fac.
      Asa s-a intamplat si-n 2009 si in 2010 si la fel se pare ca se va petrece si in 2011.

      O sa ajunga CFR-ul sa aiba angajati doar pe la birouri si se vor plange de slabele incasari.

    • +1 @Cristi.
      Acum există doi controlori la tren cu 5+ vagoane. Mi se pare prea puțin… nu te iei la trântă cu țiganii sau cu tot felul de vagabonzi când sunt 2 controlori…din care una femeie.

    • Tatal meu e ceferist si permite/mi sa iti spun ca toate concedierile nu o sa faca altceva decat ca intarzierile sa fie si mai mari. Sunt zburati cei de pe teren, nu burtosii de la birou!!! e corect?

  3. #7

    Arhi-san, „noi suntem români, noi suntem români…” Avem un ritm mai lent, suntem bogati in unitati de timp, ne permitem sa il risipim, ia si tu, nene, cateva zile de la mine, ca am avere, sa moara dujmanii mei 🙁

    La noi, degeaba se cosmetizeaza unele trenuri, ca tot la mentalitatea calatorilor de acum o mie de ani suntem: acelasi pachetel cu salam cu usturoi, aceleasi picioare pe bancheta din fata, aceeasi mizerie la toalete.

    Avem un management incompetent. Mi se pare absurd sa plimbam niste vagoane aproape goale de colo-colo, in loc sa le reducem numarul pe ruta X, candva aglomerata, dar acum prea putin umblata. Un singur exemplu: Craiova-Tirgu Jiu, „sageata” (adica viteza cu care iti ies bani din buzunar), ora 8.14 dimineata, zi lucratoare, nr. calatori – sub 50, numarati (ma cam plictiseam), cam un sfert din capacitatea celor 2 vagoane. Trenul asta se plimba constiincios zi de zi, pe aceeasi ruta. E aglomerat doar in weekend. Ca el sunt multe, stai sa vezi personalele care se plimba zgomotos prin toate haltele unde candva gaseau muncitorii veseli si dornici sa ajunga la fabrica. Cheltuiala inutila, uzura inutila, preturi mari, gari amarate (sunt unele in care zici ca te-ai teleportat cu 50-70 de ani in urma), fete ingandurate (ne mai tin astia in serviciu sau ne trimit acasa), linii parasite (poate de asta se fura, ca par ale nimanui)… brrrrr…

    • iar Timișoara – Baia Mare am fost în ianuarie, 2 vagoane, cred că capacitatea era depășită cu 100%!!!!!
      O grămadă de oameni stăteau pe jos și DA bilete s-au eliberat pentru stat „în picioare”, adică fără loc pe scaune!!!
      Aerul era aproape irespirabil în tren.

      Pe ruta asta mai mereu e plin și sunt maxim 2 vagoane.
      Stupid.

  4. #9

    La ce sa te astepti cand faci Arad-Timisoara(57km) in 90 de minute sau Arad-Bucuresti in 12 ore!

  5. Atsa e coeficientul de progres in Romania! 🙂 in fiecare an mai pierdem 5 🙂 Bine ca din cauza asta, la noi nici apocalipsa nu vine! :))

  6. Problema o pui gresit. Cel putin din punctul de vedere al unui sofer. Sincer pe mine ma doare la basca de cit de mult sau de putin intirzie trenurile la noi in tara sau aiurea.
    Cred ca esti de acord cu mine ca mai mult timp din viata pierzi la niste bariere lasate cind trenul e la n’spe kilometri, decit pe un peron, asteptind un tren intirziat. Fiindca timpul pierdut de acei 4-5 calatori dintr-un vagon e incomparabil mai scurt, si mai ieftin decit al zecilor de masini care stau degeaba la bariere….

  7. Mai lipsea ca cei de la CFR sa ne zica ca intarzierile sunt facute cu scopul de a da prilejul oamenilor sa admire peisajele de campie, munte, deal, etc.

  8. Ca fapt divers media de viteza a trenurilor de calatori a scazut mereu in ultimii ani si este undeva la 38 km/h.

  9. Compari si tu rromania cu Japonia

    A demisionat cu MEGA MEGA scandal pt 5 min intarziere cumulata in 1 an …. la noi …. :)) las ca acu in martie stau 3 sapt in Japan te anunt cum e un tren adevarat :)) (am ras cu lacrimi cand vb cu cineva de acolo si intrebam si io cat e biletu la ala de 400km/h si in fine e cam dublu decat la trenu normal care trenu normal merge DOAR cu 160/h :)) )

  10. Buna asta, eram sigur ca intazierile sunt de ordinul lunilor, dar in nici un caz ani.
    Eu spre exemplu am venit acum 2 zile, braila-bucuresti (200 km aprox) 4 ore fix!Pret bilet la clasa a 2-a 41 lei!
    Plus ca in banii astia programul artistic a fost inclus, asta insemand in fiecare statie cate un cersetor cu o poveste diferita si nevoi diferite.
    Cum de ii lasa sa se urce fara bilet in tren?Pentru ca eu am facut drumu asta in 4 ori in 2 ani si deja i-am invatat.
    Sau se merge pe sistemul din vami, ala piramidal, cersetorii iau de la calatori, de acolo isi trage si nasul o parte si toata lumea fericita si impacata.
    Fraierii multumiti sufleteste ca ajung in rai si ciorile care cersesc, cu un pas mai aproape de q7-le dorit.

  11. sa ne mutam in japonia, zic

  12. i am so bored de discutia cu trenurile si , mai ales, de legenda cu japonezii.peste tot intarzie trenurile.ministrul japonez al transportului si-a dat demisia pt ca trenurile au intarziat cu cateva minute peste planificare,nu din cauza ca toate trenurile au intarziat.asa ,daca aia din conducerea cfr ar fi desteptii,ar fi putut sa planifice, pt anul asta, 6 ani intarziere la toate trenurile si le rupeau curul la japonezii intrand in grafic.
    am avut si eu conceptia asta,de ca numai la noi se intampla asa ceva, pana cand mi-a intarziat un tren regional aproape 2 ore in gara in koln.

  13. Anii de la noi sunt mai ieftini, trec câte 5 într-unu, la ofertă.

  14. Conducerea CFR ar trebui impuscata. Cum frate sa iau bilet pe 500 km si sa-mi dea loc de ala de copil. Eu macar am 19 ani, dar era o doamna in compartiment de 90kg cu bilet pe celalalt loc, care clar nu incapea.
    Ma rog, nu a mai venit lume in vagon si am stat pe scaunele normale.

    A 2-a oara cand am cumparat bilet i-am zis la ghiseu ca nu vreau loc de copil. Dar zice doamna ”Nu am de unde sa stiu, nu-mi arata locurile. Trebuie sa veniti cu 24h inainte ca sa va alegeti loc.” Zic eu: „Baga-ne-am picioarele in CFR, falimentati mai rpd” in gand.

  15. dude, dupa rev vroiam sa vin din Cluj in Oradea, 2 site-uri din 3 spuneau o anumita ora de plecare, unul spunea alta ora, ghici cine a stat ora in gara sa se joace pe telefon pana a venit trenul? Si nici nu raspundeau astia de la informatii CFR inainte sa merg la gara.

    Eu circul destul de des (cam la 2 sapt) cu rapid si Inter City, trenurile sunt bune si faine, dar unele intarzieri sunt strigatoare la cer, ar mai fi multe de spus, dar nu vreau sa scriu un articol intreg 🙂

  16. #22

    Erau 3 minute intarziere medie. Sa nu crezi ca japonezii sunt zeii universului.

  17. Nu a demisionat, si-a cerut public scuze. Mai mult ca sa se laude, nu ca-si facea procese de constiinta. Numai ca a compara Romania cu Japonia este, pfff, n-am cuvinte.
    Tot la Japonezi a fost o chestie cu un parlamentar care s-a sinucis. Nu mai stiu motivul, oricum ceva legat de onoarea lor si de sepukku.

  18. Curios lucru, In vara, cand am mers de la Brasov la ploiesti, drumul dus dura 4 ore, drumul intors dura 3 ore si jumatate. Pe aceeasi lunigme, timpi diferiti. Propun ca pe zona aia sa se mute Triunghiul Bermudelor 😀

  19. #25

    Bucuresti – Costinesti … 258 km … 6 ore si jumatate … am crezut ca fac istericale. Stiam deja pe nume toate vacile de pe camp. Am vrut sa imi pornesc laptopul si „oficialul” din tren mi-a spus ca pot sa il folosesc doar cat ma tine bateria, in prize „nu prea este curent”.

  20. @Manuel: probabil a avut opriri din cauza intersectărilor cu alte trenuri.

    On-topic: Târgu-Jiu – București. Drum de 5 ore cu acceleratul. De 2 ori am fost, și de 2 ori am făcut 6-7 ore. So…

  21. #27

    Doar ce am mers 130km cu un Rapid, care merge cu 50km/h, la pretul de 31 lei (bilet redus cu 50%, la clasa a doua). Cu doua zile inainte, acelasi drum il facusem cu un personal care ajungea si la 60km/h, dar oprea ca tramvaiul, altfel ajungea mai repede.

    @Trespasser: Tu ai facut 6 ore de la Bucuresti la Costinesti, eu am facut 5 de la Calarasi la Constanta (120 de km, aproximativ).

  22. poveste reala. Anu trecut am ajuns cu bicla in brasov si voiam sa ajung repede inapoi in bucuresti. M-am dus la gara, am cerut bilet la trenul care toma fusese anuntat in gara (adica nush ce-bucuresti).
    io: un bilet pentru bucuresti cu acceleratu de 5 (sau cat era ora atunci)
    bileteasa: are intarziere 70 minute
    io: poi toma a fost anuntat
    bileteasa: asta e cel de 4
    io: bine. vreau un bilet la trenul de 4. Om + bicicleta
    bileteasa: ok 😀

  23. Arhi, i lolled too. 5 ani? WTF, mi-e lene sa calculez cate ore, sau mai ales cate minute.. Suntem rupti de realitate, rupti de restul lumii si n-avem nicio treaba cu tehnologia sau evolutia. Ramanem cum am fost acu 50 ani.

  24. #30

    Aproape 6 ore cu InterCyti-ul Constanta – Bucuresti…….noroc ca aveau AC …..

  25. #31

    Eu ii propun lui Arhi sa mearga cu trenul numai in Japonia!! Acum ca tocmai si-a inmatriculat masina in Bulgaria!!

  26. Daca in Romania ar fi intarzieri de doar 3 minute pe an , l-am da afara pe administratorul cailor ferate , pentru ca ar fi prea ciudat ! !

  27. Mda, ma uitam mai deunazi de curiozitate pe mersul trenurilor la un Cluj-Bucuresti (sau viceversa). Sper deosebire de acu 2 ani, au ramas 2 3 accelerate si un singur InterCity… oricum nici o diferenta intre ele in afara de pret.. caci toate fac 10 ore?!? Acu 2 ani erau doar 8 ore! 500 de kilometri in 10 ore, inseamna o medie de 50 de km / ora?!? Nici nu vreau sa ma gandesc cat se face un Satu Mare Mangalia, probabil 24 de ore…

  28. #34

    @Mircea

    Cum poti sa spui asa ceva? Crezi ca barierele alea sunt puse asa de forma vrei sa iti puna bariera cand e trenu la 300 de m? Crezi ca nu tren opreste ca bicicleta in 2m maxim? Barierele alea sunt puse si ele cu un scop ,cat despre CFR mult prea invechit.

  29. Are dreptate cel ce vorbea de manangment.Acelasi drum facut anu` asta si anu` trecut.Anu` trecut stateam ca sardelele plus ca voiau tiganii sa ne faca de portofele, anu` asta stateai la taclale cu nasu` ca n-aveai ce face, era gol.Repet, aceeasi perioada si ruta.

  30. nu stiu pe ce rute,dar eu merg des cu cfr-u si nu am avut intarzieri,din cate am inteles pe multe tronsoane se lucreaza ,si de aceea apar intarzierile,nu e ca la lucrarile rutiere,nu poti devia pe alt traseu,hai sa nu fim rai,lucrurile totusi se misca

  31. bro, mi se pare mie sau nu? din link-ul dat de tine catre articol, nu reiese ca intarzierea este de 5 ani…

    • #38

      @roka:

      Întârzierea totală a CFR Călători anul trecut a fost estimată la peste cinci ani.

      chiar la inceput scrie

  32. Nu au întârzieri mai mari de 10 minute, pe vrema bună zic. Dar adunate 10 minute la fiecare tren face mult…

  33. Prin Japonia, daca ai intarziat 2 minute la munca, primesti din partea companiei feroviare biletel, cum ca isi cer scuze pentru faptul ca nu ai fost la timp la birou din cauza lor.

  34. @ silviana
    ceva de genul – http://en.wikipedia.org/wiki/Delay_certificate
    îl oferă și nemții.
    cât despre CFR, cum statul s-a dovedit incapabil să-l administreze bine (adică profitabil) măcar să-l privatizeze pe regionale, mai rău de atât nu are cum să fie (trenuri care merg mai lent ca în 1900, întârzieri incredibile – iarna trecută în Gara de Nord erau trenuri cu întârzieri de 300 de minute etc)

  35. De unde si vorba romaneasca: ” Ce ai facut in ultimii 5 ani?”… ” Am stat in gara noastra micaaaaaaa”…:))

  36. E ceva normal la CFR. Şi se plâng că sunt pe minus.

    Şinele sunt varză în multe locuri drept pentru care se merge în regim „încet şi foarte încet”. Furturile sunt la ordinea zile, doar suntem în România, alte întârzieri.

    Sistemul e învechit, personalul comunist.

    Într-un fel e bine, în România nu ai cum să pierzi trenul, nu ai cum.

  37. Aia cu 3 minute pe an e un basm… 🙂
    Sunt foarte punctuale e clar, dar intarzierile de 5-10, chiar si 15 minute sunt relativ comune(mult spus „comune”…), cu exceptia Shinkansen-ului, care e chiar f. punctual(maxim un minut intarziere/cursa).
    Daca intarzie >15 minute, primesti un certificat care atesta asta, ca sa n-ai probleme la job, de exemplu. 🙂 http://www.calvin-c.com/blog/proof-of-train-delay/

    Insa graba si presiunea asta constanta aduce si evenimente tragice, care la noi, din fericire, nu exista.

    April 25, Osaka, Japan: commuter train derailed and hit an apartment building near Osaka, killing at least 107 and injuring 460. The accident was allegedly caused by the driver trying to get the train back on schedule.

  38. #45

    Cu totii ne-am compara cu Japonia, dar ne trece chefu cand ne gandim cat o au aia. Pai daca toti romanii ar avea-o cat aia, deci nu s-ar mai fwte deloc, ce ar ramane? Mda, nu munca oricum :))

  39. Se compara mere cu pere? Una e o marime totala, cealalta e o medie. Eu vreau sa stiu intarzierea medie in ro. Si poate ca si quality of service conteaza si distributia intarzierilor? Ca una e o intarziere uzuala intre 3 si 10 minute si altfel arata in balanta una singura de nush cate ore. Nu? Daca zic prostii, am scuza ca-s blonda si nu ma dau cu trenu’, io am masina!
    Oricum, nu ma astept ca CFR sa bata CFJaponia, dar totusi nu cred ca astea sunt metricile adecvate.

  40. Timpul e relativ.

  41. #48

    Arhi, acolo scrie ca intarzierea a fost estimata la peste 5 ani, cei poate sa fie si mai mare(mai mult ca sigur), dar si mai mica de 5 ani sa nu ne plangem totusi.

  42. #49

    noi facem planul cincinal intr-unul

  43. 5 ani intr-un an, incredibil….

  44. #51

    timpii de parcurs cresc pentru ca intarzaieile medii dintr-un an la un anumit tren se aduna la noul grafic, adica mai pe inteles: in mersul trenurilor de anul acesta rapidul Buc- Cluj N. face 10 ore, dar are in mod frecvent intarzaieri intre 30-50 minute. La noul mers de anul urmator intarzaierea medie se trece in grafic, deci va face 10 ore si 40 minute, apoi intarzaie din nou anul urmator, etc, etc…asa s-a ajuns ca viteza medie de deplasare pentru tren accelerat sa fie comparabila cu cea din 1945-1950 adica 45-55 km/h, cand trenurile erau tractate de locomotive cu abur (faimoasele „Pacific”-uri)

  45. Arhi, aia cu intarzierea la japonezi a fost de 3 secunde.

  46. #54

    Iti dai seama cand ne dezvolat si o sa avem si transport intre planete si Romania o sa aiba intarzieri de 5 ani lumina!!! 😀

  47. Lasati, nu-i nimic, si asa nu se intampla mare lucru in 5 ani, macar sa-i facem toti intr-unul. 😀

  48. Unde e stirea asta cu ministrul japonez? 3 minute? Fii serios…

  49. Gata. Am vazut comentariul lui seb. Ala si punctul meu de vedere.