Și dacă tot s-a dus și Kobe (nu știu dacă a scris Pandutzu, dar sunt sigur că era prieten personal și l-a scos din dărâmăturile elicopterului), un tip cu foarte mulți bani care prefera să meargă cu elicopterul în loc să bage ca săracii pe autobahn, să ne aducem aminte despre cum, procentual, să mergi cu avionul e mult mai safe decât cu mașina. Sunt convins că nevastă-sa se mângâie cu chestia asta, când își plânge copilul, la modul Sufăr, dar măcar procentual, e un mijloc de transport sigur.

Iar cei ce o ard cu vai, ce sigur este, procentual, uită că procentele alea sunt date și de șoferii demenți, nebuni, conducători de BMW. Și mai uită și că, la mașină, dacă ai o defecțiune la motor, tragi pe dreapta, te dai jos și pleci acasă cu un Uber. În aer mori, pentru orice defecțiune, rață în elice, chinez care aruncă monezi pentru noroc sau orice altceva.

Ce mă frământă pe mine este o chestie. De ce nu există măsuri de siguranță în avioane și elicoptere și de ce s-a abandonat atât de ușor ideea dirijabilelor? Adică, serios, de ce nu există parașute pentru cazurile în care avionul e clar că se duce dracului. Depresurizată cabina, uși deschise, jump away. Sigur, e periculos, dar AI O ȘANSĂ, spre deosebire de singura șansă în caz de prăbușire, cea de a avea centura în jurul tău, ca să te țină într-un singur ambalaj când te decojesc de pe sol.

Iar ideea dirijabilelor? Serios, sunt niște aeronave foarte bune, foarte utile pe distanțe scurte, de câteva sute de km, dacă sunt dotate cu motoare capabile, merg de rup. Iar șansele de a cădea de la înălțime sunt foarte joase. Și poți folosi aer cald, în loc de hidrogen, ca să nu ai pericol de foc.

Nu știu, zic și eu, poate oamenii ar trebui să evolueze din punct de vedere al siguranței transportului, dar în domeniul aero nu evluează nimic de 70 de ani, toată lumea se bate pe spate cu Procentual e foarte sigur.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.