Să înceapă șpaga prefezabilă!

Ura, bucureștiul va avea un nou spital. Cândva. Știți, s-a aprobat realizarea unui studiu de prefezabilitate.

OH WAIT!
Știți unde se duce, anual, o halcă uriașă din bugetul de miliarde al CNADR-ului, nu? Pe studii de FEZABILITATE pentru construcția de autostrăzi, studii care au termen de valabilitate de doi ani. După ce se face studiul, se declanșează licitația, pe care o câștigă, de obicei, un consorțiu serios, gen Astaldi sau Strabag, după care mafioții români, așa zis pierzători, dau în judecată CNADR, în cârdășie cu șefii CNADR și contestă licitația. Procesul durează mai mult decât durata studiului, care este reluat, de fiecare dată. Și tot așa. Pentru că un studiu costă câteva milioane bune de euro, cu investiție minimă și parandărăt asigurat.

Acum observ că PSD a trecut la pasul următor în direcția jumulirii de bani a bugetului. Studiul de PREfezabilitate. Mamă, câți bani face doamna Șicâțiormafifost…

25 comentarii

  1. Exista un OUG (907/2016) care prevede obligativitatea studiului de prefezabilitate pentru investițiile ce depășesc o anumită sumă.
    Asta ca sa se poată și mai multe ture de contestații…

  2. #2

    Ăștia chiar nu or să se sature niciodată de furat..

  3. O, da… un alt spital în care să nu existe medici, deoarece au plecat peste hotare, extrem de mulțumiți de condițiile din țară. aha… Ca și cum ar face primărița 3 școli noi. cu aceeași profesori fără chef și aceeași elevi chiulangii, care fumează în ore.

  4. #6

    Expresia ei din poza parca spune: in curand, vom avea si studii de anteprefezabilitate.

  5. #7

    Cu Firea ai dreptate, mă rog eu sper să nu, dar mai vedem.
    Dar paralela cu drumurile nu e in regulă fiindcă licitațiile se țin cu autorizațiile de construire emise, adică mult după studiile de fezabilitate.
    Adică indiferent cât se contestă unii sau alții, la fezabilitate nu se mai întoarce nimeni.

  6. #14

    Bai, asta e in plus peste “noul” spital de urgenta ce urmeaza a fi construit (din nou, nu se stie cand…) undeva pe Soseaua Sisesti?
    Urasc sa spun asta, dar Spanac are aici dreptate. De unde medici pentru 2 spitale mari? De unde asistente? De unde dotari?
    Sau facem niste cladiri, le botezam pompos “spitale” si le lasam sa se degradeze in timp, ca doar nu-s facute din banii nostri, sunt facute din banul public, nu?

    • #15

      Luam de la chinezi, patru mai mici la acelasi pret cu un dac pur-sange

    • #16

      Buna gluma, dar s-o crezi tu ca vor veni medicii chinezi sa lucreze in Romanica…

    • #17

      nu stiu exact situatia, recunosc, dar ca sa vina medicii chinezi la noi presupune ca aici gasesc conditii mai bune. oare?

    • #18

      de fapt gluma era “unu mare, doua mai mici sau 4 deloc”…evident la aceiasi bani…

    • #19

      “Fabricile” merg in continuare, bine-mersi. Fereasca sfintu sa nimerim la un medic cu diplomele cumparate, ca sansele sint foarte mari sa ajungem direct la cioclu.
      Asa ca pica si zicala consacrata deja “cel mai bun medic din Constanta este trenul de Bucale”…

  7. #20

    In principiu, conform legislatiei, Studiul de prefazbilitate se face de catre beneficiar, pentru a estima din avion preturile si solutiile tehnico-economice. Bine, daca esti plictisit si ai bani poti sa-l dai prin incredintare directa unei firme competente.

  8. #21

    Cand se termina studiul asta de prefezabilitate (baga-mi-as pwla, a trebuit sa-l scriu pe litere), vor ajunge la concluzia ca e nevoie de un studiu de PREFAZIBILITATE PRELIMINARA, care sa determine oportunitatea prefezabilitatii. Stati sa vedeti cum vor scurge banii pe chestii care nici nu au legatura cu scopul. Idee de afaceri: face-ti-va firma de “studii de prefezabilitate preliminara”.

  9. #22

    @all: Studiul de fezabilitate ”expiră” pentru că prețurile folosite pentru calculul banilor necesari realizării investiției se modifică. Dacă cel ce vrea să facă investiția vrea doar să corecteze asta, studiul de fezabilitate se poate actualiza, de obicei de cel care l-a făcut inițial.
    Studiul de fezabilitate nu mai e o estimare, ci stă la baza oricărei finanțări, indiferent că sunt bani europeni, cofinanțare etc. Dacă vrei să faci un sptital, de exemplu, și ți–ai dat seama că vrei încă o parcare va trebuie să refaci studiul de fezabilitate. Cât despre atribuirea directă, mi se pare că suma maximă e de 30 mii de euro, ceea ce e puțin pentru un studiu de fezabilitate al unei investiții complexe – e nevoie de multe specialități, studii și avize.

  10. #23

    eu nu’nțeleg de ce toți locuitorii acestei țări trebuie să plătim pentru sărăciile din bucurești
    de ce iau bani din bugetul țării pentru bucurești
    să ia bani din bugetul bucureștiului
    la fel ca la metrou care’i la ministerul transporturilor
    o golăneală tipică sărăciilor din sud

  11. #24

    Unde scrie că studiile de fezabilitate expiră la 2 ani ?

  12. #25

    offtopic: bai nene mi-am adus aminte ca am vazut aseara ceva ce stiu ca e pe placul dumneavoastra:
    d-l Badita a fost nominalizat la titlul de personalitatea europeana a anului:
    https://www.forbes.ro/florin-badita-fondatorul-coruptia-ucide-intrat-cursa-pentru-castigarea-titlului-de-personalitatea-europeana-anului-acordat-de-euronews-110702

    stiu ca este iubit de toti de aici asa ca enjoy !!!