blackfriday

A fost o săptămână destul de grea, am fost angrenat în câteva proiecte legate de BF, anumite fete dintr-o anumită agenție m-au chinuit ca pe hoții de cai, a fost cumva haios să fim conectați astfel de la distanță, a fost haios, ne mai conversionăm așa.

Ce am remarcat eu de BF-ul acesta:

Unele din magazinele online implicate în procesul de afiliere nu s-au lăsat de meteahna veche de a schimba procentul comisionului în ziua de dinainte de black friday. E drăguț cum afiliații promovează și muncesc pe unele magazine și produse, iar în ultima zi sunt anunțați că se reduc comisioanele la jumătate sau mai mult. Pentru că de ce nu. Ne bazăm în continuare pe faptul că balta e mare și la anul nu va mai ține minte nimeni. În poză, unele din comisioan au fost modificate în sus, altele în jos. Nu vreau să specific care în ce fel, ele se știu și sper că își bat obrăjorii singure.

modificare-comisioane

Au fost mult mai puține reclamații despre prețuri umflate, față de alți ani. Oamenii au început să fie mai atenți la ce cumpără, planifică mai din timp, verifică reducerile de peste an, folosesc pricy sau alte addonuri de browser, care urmăresc așa ceva, totul culminând cu un comerț mai civilizat pentru toată lumea. Desigur, cei care vor să primească orice produs la 10 lei, vor comenta întotdeauna, pentru că de ce nu, la urma urmei. Dar, overall, a fost mai bine.

Chestiile meschine făcute de diverși concurenți i-au lovit în freză fix pe ei. Faptul că au avut simulacru de black friday timp de o lună nu a făcut decât să îi învețe pe oameni că acela este prețul real al produsului, preț oricum existent la același nivel peste tot. Una este să vinzi la japcă într-o singură zi și alta e să îi lași timp guvidelui să verifice pe net prețurile și să afle că marea ta reducere este prețul RRP la toți ceilalți vânzători. S-a văzut asta foarte bine în cele peste 300 de milioane vândute de emag în ziua de vineri.

Majoritatea magazinelor s-au descurcat mulțumitor pe începutul de zi. Exceptând emag, care a căzut eroic în primele minute, pus în genunchi de cei 450 000 de oameni simultan pe site, care dădeau refresh și fashiondays, care au crezut că să vinzi sub umbrela emag este același lucru cu a vinde singurei, din Elveția, prin urmare, aplicația lor a fost căzută minim 2 ore, de la 8 la 10, în seara zilei de joi, când anunțaseră că utilizatorii de aplicație vor avea access early bird la site. Nu au avut deloc, erau în genunchi toți. Emag și-a revenit complet pe la 8.30, fashiondays pe la 12 noaptea, când a reușit nevastă-mea să își comande geaca vieții.

Curierii s-au mișcat în general bine. Mult mai puține reclamații și urlete de durere că nu le-au ajuns produsele, din partea clienților. Luna și-a primit geaca de pe fashiondays sâmbătă, eu tot sâmbătă ceasul și televizorul, în schimb, telefonul fiicei, comandat de la flanco, livrat cu cargusul, pauză, deși l-am comandat vineri la ora 7. Demult plecat din depozitele flanco, probabil gâfâie pe el vreun amărât underpaid prin depozitul cargus, întrebându-se dacă e utilă chestia aia cu care au jucat ei fotbal în weekend.

În încheiere, vreau să zic doar o chestie. Nu înțeleg cine și ce fel de om este capabil să cumpere un diamant de pe internet. #sămorio

A, și că m-am dezvirginat pentru comerțul cu haine pe internet. Mi-am comandat geacă de pe fashiondays. Să vedem dacă XXL de la ei corespunde cu XXL de la mine.