O veste care a trecut ușor neobservată în peisajul publicistic românesc. Pagina de Facebook a Times New Roman a fost încadrată de facebook la categoria fake news și are reach zero. Pagină cu 549 000 de likeuri, să ne înțelegem, nu vreo glumiță. Nici nu vreau să îmi imaginez câți bani s-au investit în atragerea unui asemenea număr de oameni.

Și ne aducem aminte iarăși și iarăși de sfaturile mele înțelepte. Nu îți ține conținutul la alții, ci pe situl tău. Nu îți baza traficul pe spikeuri de facebook, ci muncește și fă-l organic, oamenii să intre direct, sau, în cel mai rău caz, din google (era să scriu Motoarele de căutare, dar nu știu pe nimeni care să folosească altceva decât google)

Desigur, aceste sfaturi nu s-ar aplica la o companie precum cea care deține TNR, pentru că, așa cum e și normal, compania e interesată de profit și de monetizarea cât mai rapidă a investiției. Prin urmare, dacă traficul rapid pe termen scurt obținut din FB este util, îl preiau.

Dar e un exemplu de ce vi s-ar putea întâmpla vouă, ca mici publisheri, care poate mâncați exclusiv din situl respectiv. Nu vă mai bazați pe share și like, traficul de acolo este extrem de volatil, NIMENI dintre cititorii de FB nu revine pe un site extern, dacă nu primește un alt link, tot pe facebook.

Fidelizați-vă cititorii, învățați să scrieți atractiv și, dacă investiți în trafic, investiți în trafic care să vă crească prezența în google, nu în facebook. Un cititor care caută UN SITE pe google, va mai reveni, în timp. Unul provenit de pe facebook vă va uita adresa în clipa în care apasă pe X dreapta.

Revenind, păcat maxim de TNR. Un site de genul este întotdeauna binevenit. Între timp, jeguri precum cocoon, efemeride, stiripesurse si altele sunt bine mersi și împărtășesc înțelepciune.