Salutare Cetin!

Iti scriu pentru a-ti raporta o noua magarie marca ANAF PSD.

Pe scurt: am avut un PFA in sistem real („deschis” in anul 2013 si „inchis” la inceputul lui 2015) la care mi-am platit absolut toate darile la timp, cu varf si indesat. Totul a mers ca uns pana in momentul in care l-am inchis: conturi blocate pentru sume de bani pe care nimeni nu mi le-a putut justifica (de ce trebuie sa le platesc, de unde au aparut etc.), impozite bagate din burta („nu aveti voie sa depuneti estimate pe 0”, desi le-am comunicat in scris ca urmeaza sa-mi suspend activitatea dpdv legal), decizii de impunere pe care se mentioneaza ca se pot contesta iar ei nu imi acceptau contestatiile („cine v-a zis dom’ne ca se contesta astea? va zic eu ca nu. nu ma intereseaza ce scrie pe hartie” – hartie semnata si stampilata de ei) s.a.

Le-am rezolvat cu chiu cu vai pe toate (am platit sumele de bani pe care nimeni nu mi le-a putut justifica, am reusit sa anulez deciziile de impunere etc.) si totul a fost in regula pana acum cateva zile cand mi-a transmis maica-mea ca mi-a venit un plic de la ANAF in care sunt instiintat ca am de plata o suma de bani pentru anul 2013.

Hartia respectiva se numeste „Referat privind estimarea bazei de calcul al contributiei de asigurari sociale, in cazul stabilirii din oficiu a obligatiilor de plata pentru anul 2013”. Nu am inteles mare lucru din el decat ca am de plata suma de 732 lei pentru 3 luni (octombrie, noiembrie si decembrie) in maxim 45 de zile de la inmanare (nu a semnat nimeni pentru receptia hartiei respective). Prin urmare, am decis sa rog un contabil sa-mi explice care este treaba iar mesajul lui a fost urmatorul: „Pentru cei ce au avut II sau PFA in anul 2013, ANAF s-a gandit sa mai scoata niste bani prin regularizare sanatate. Aceasta adresa este o aberatie prin definitie deoarece se leaga de nedepunerea formularului 600 – formular ce nu exista in 2013”, iar sfatul lui a fost sa ma duc sa caut inspectorul si sa-mi rezolv problema.

Am mers mai departe si am rugat o cunostiinta din interiorul ANAF – dar alt judet – sa-mi explice mai bine ce e treaba aia si am primit un raspuns si mai dubios: „Referatul respectiv NU trebuia sa ajunga la tine. Acela este un referat intern. Este o magarie pe care o fac sa mai stoarca niste bani de pe urma prostilor”. Din pacate nu mi-a putut recomanda sa fac ceva.

Ce voi face mai departe? Asta:

Hartia respectiva dateaza de pe 2 aprilie 2018 iar eu am primit-o o luna mai tarziu. Bun de mentionat este si faptul ca este semnata de 3 persoane: inspector, sef serviciu si sef adm. adj. colectare PF.

Mi-am verificat de cateva ori obligatiile de plata de pe site-ul ANAF si acolo inca apar ca avand de luat inapoi 400 si ceva de lei. Nicio vorba despre suma de mai sus.

As avea rugamintea ca in cazul in care publici un articol despre situatia de fata, nu as vrea sa mentionezi detalii personale pentru ca efectiv nu am timp si nici sanatatea necesara sa ma lupt cu ei (da, mi-e frica de alte posibile controale).

Imi cer scuze pentru eventualele greseli de exprimare. Sunt constient ca nu este cel mai coerent email dar nici nu pot concepe ceva mai bun dupa 48 de ore de nesomn.

O zi cat mai buna,
B