mementobus

Citisem zilele trecut un articol despre ceva firmă nouă de autocare pe piață, Memento Bus și cum sunt ei sabotați și înfricoșați de mafia transportatorilor care îi amenință că le vor opri autocarele în trafic și că nu știu ce să facă, că ei fac doar turism, ei sunt firmă de turism și sunt profund înfricoșați.

Ce te faci dacă ești o firmă de transport veche de mulți ani, cu autocare ponosite și șoferi care țin telefonul cu o mână, țigara cu alta și volanul cu ce le mai rămâne liber, iar pe traseul tău pe care ți-a dat statul monopol până în 2019 apar niște autocare mari și noi, cu șoferi la costum și cravată și cu bilete care pornesc de la un euro și care se pot cumpăra doar online, cu cardul sau prin sms? Faci apel la legea care spune că tu ai câștigat acel traseu pentru niște ani, dar dacă tot legea spune că agențiile de turism pot organiza curse ocazionale pe orice rută, cum procedezi ca să nu rămâi fără clienți? Faci presiuni ca să închizi noua firmă, iar dacă nu reușești, ameninți că îți faci dreptate singur.

Citind articolul lacrimogen de pe profit , cu șoferii nechibzuiți și transportul printre saci de grâu și dar vai, ce condiții inumane, nu ai cum să nu empatizezi cu sărmanii oameni. Te gândești la filmele cu mafie, cum opreau ei mașina lui Corado Cattani și îl împușcau lângă zid, cum iată, niște oameni care încearcă să facă turism în românia, nu sunt lăsați să îl facă etc.

Problema mea și strict a mea, REPET, strict a mea, este că eu prefer să ascult radio ziua în mașină, din motive de știri. Și, din când în când, mă mai distrez la reclame. Pentru că nu există reclame mai tâmpite decât reclamele de la radio, unde predomină reclamele la medicamente, gen De când iau La Bubele, iritația s-a mai redus. Get it? la bubel. În fine.

Și cum ascultam eu radioul așa, liniștit, începe o reclamă care mi-a atras atenția. Reclama era la noua firmă de transport cu autocare Memento Bus, firmă care asigură transportul călătorilor în zeci de destinații din țară la cele mai bune prețuri și condiții, și aer și și șoferi de treabă și ce minunat e totul.

Și mi-am adus aminte de articolul din profit. Pentru că, în aceste condiții, nu mai vorbim despre o firmă de turism, ci despre un Uber cu transportatori rutieri. Adică niște domni, recte cei de la Christian Tours, care s-au gândit ei cum să facă încât să facă transport de persoane, dar fără să fie transport de persoane? Taci, că știm, facem turism.

Știu de la articolele cu mizeria Uber. Oamenilor nu le pasă, ei dau banii acolo unde li se oferă condiții maxime. Desigur, cui îi pasă că un taximetrist plătește mii de lei pe autorizări și taxe, iar Uber nu plătește nimic? Important e că are condiții.

Așa e și cu liniile astea de autocar. Ei plătesc tone de bani către statul român pentru a li se permite să facă transport de persoane pe anumite rute. TONE. Autorizații, permise, reautorizări, mii de lei anual de vehicol pe RCA-uri and shit, MULȚI, enorm de mulți bani.

După care vine un competitor gladiolă, se declară firmă de turism, deci nu transport persoane, nu plătește niciun leu din toate taxele pe care le plătesc actualii transportatori, mai plătesc și vreo câteva articole prin ziare, să își plângă durerea și iată cum avem un concurent serios, care oferă niște super condiții, spre deosebire de ceilalți, care poate le-ar oferi și ei, dar nu au de unde, pentru că trebuie să dea la stat 3/4 din ce încasează. Și da, cel mai trist de aici este că călătorilor nu le pasă, bravo, foarte bine, să îi ardă. Desigur, până când ar ajunge să își piardă pâinea familiei, din aceleași cauze. Dar cine e șofer de autocar în ziua de azi?

Repet, tot rantul acesta se bazează strict pe o reclamă auzită la radio. Dacă greșesc, poate cel ce a făcut reclama ar trebui concediat. Dar sunt aproape convins că nu greșesc. Mizeria cu UBER a deschis noi căi de fraudare a statului, băieții deștepți sunt pe toate drumurile. Și, peste câțiva ani, când veți merge la mare cu Momento, să vă aduceți aminte dacă sunteți turist sau nu.