Marketing agresiv

Fabrica de mobilă din Icsulesti. Chestii serioase, mobilier masiv, nu pefeleuri ca la Ikea. Se convoacă o şedinţă la fabrică în care se analizează situaţia proastă a vânzărilor. Managerul zice: „E clar, e criză, ăştia tineri preferă mobilierul ăsta uşor, exporturile merg prost, să găsim soluţii…” Îşi dă cu părerea inginerul şef, zice şi contabilă şefă cam ce ar fi de făcut, şoferul directorului are şi el o mică sugestie…

În sfârşit, se strânge o listă cu opţiuni, aşa cum se face la orice brainstorming de agenţie. O idee îi sare în ochi managerului: să facă funduri de lemn pentru bucătărie. Excepţional, se felicită unii pe alţii, doar se ştie ce vânzări au ăia de la Ikea la produsele pentru „cooking”. În plus, ei urmau să fabrice aşa-numitele funduri doar din lemn masiv, să reziste şi 100 de ani. Clienţii vor da buzna, se va auzi peste tot de calitatea nemaivăzută „made in Icsulesti”.

Totuşi, pentru a-şi „maximiza” şansele, închiriază un spaţiu comercial într-un hypermarket din Bucureşti, oraş mizer şi plin de nesimţiţi, cum consideră toată conducerea fabricii, dar unde „umblă ăia cu bani”. Şi vin cu camionul cu 400 de funduri de lemn (stejar sau altă esenţă tare), aduc şi o vânzătoare şi se pun pe treabă. Magazinul de nişă, aşa cum l-a numit managerul, s-a deschis în buricul hypermarketului.

După o săptămână în care se vând două funduri a trei chile bucata, oamenii regândesc strategia din mers. Realizează că vânzătoarea angajată ar trebui să le arate clienţilor cât de solide sunt produsele, aşa că ar fi ideal să tranşeze nişte pui pe ele. închiriază şi o insulă în galeria comercială (în faţa magazinului) şi aduc o a doua vânzătoare care să facă demonstraţii live. Puii veneau în lăzi, erau refrigeraţi şi din oră în oră unul din ei era făcut bucăţele pe altarul lemnului masiv.

După o lună de marketing agresiv, nouă funduri vândute şi o factură de la Avicola Bragadiru de 44 milioane lei (vechi), magazinul s-a închis.
Bucureştiul mizerabil a învins în faţa bunului simţ şi calităţii.

Întâmplare adevărată.

Îți mulțumesc că mă citești.

Poți susține cetin.ro cu un abonament de 3 USD

16 comentarii

  1. Daca e pe bune inseamna ca directorul acelei fabrici ar trebui sa se impuste. Cu o arma de calibru peste 12. Cum dracu’ sa fii director de fabrica si sa aprobi asa ceva?

    0

    0

  2. #2

    Dacă firma respectivă ţi-a dat impresia de bun simţ şi calitate, atunci ajută-i cu puţină publicitate pe blog.
    Ar trebui să merite :)

    0

    0

  3. de să se împuşte? sunt fondatorii, care pot să o facă. dacă aşa înţelege românul marketingul agresiv, apoi mai dăi Doamne sănătate.

    0

    0

  4. Eu zic ca au gresit ca nu si-au facut nitel reclama, un slogan care sa prinda la public, ceva de genul: „Te-ai saturat de fundul tau flescait? Ia-ti fundul din lemn masic!”

    0

    0

  5. ooopsss ….”lemn masiv” ……ce sa-i faci, mai gresim si noi, sa ne fie cu iertare

    0

    0

  6. #6

    s-au nisat prea strans. Daca ar face si alte mici obiecte din acelasi tip de lemn, cu o promovare frumoasa, un logo superb, cu brand nemaivazut si sincer… poate, poate ar avea sanse.

    0

    0

  7. Nu a fost nici un client interesat de cutitele cu care erau taiati puii?

    0

    0

  8. #8

    mai bine confectionau o armura din funduri de lemn, il imbracau pe unu cu ea si o a doua persoana sa dea cu sabia/toporu in armura din funduri de lemn cat e ziua de lunga.Le zburau prin tavan vanzarile!

    0

    0

  9. #9

    pacat ca n-ai scris mai devreme azi cand inca mai functiona magazinul. m-as fi dus sa cumpar asa ceva :))

    0

    0

  10. #10

    nu se pot cumpara online?

    0

    0

  11. Ar fi trebuit sa faca un parteneriat cu Avicola Crevedia, nu cu cei din Bragadiru…

    0

    0

  12. Cum poti sa fii atat de copac? :))

    0

    0

  13. Mai era si etapa 3, obligatorie:
    la 2 funduri primesti 1+un copan, gratis.

    0

    0

  14. poi i-or facut vanzatorii ambulati.. aia de merg prin piete cu rucsacu in spate. numa ca aia au o gama mult mai mare de produse. au in plus linguri, au furculite, palete, tocatoare pentru usturoi, sucitoare, etc.

    Parca vad un vanzator abulant care i-o vazut : „Uite si la amatori astia…”

    0

    0

  15. un fund de lemn e un lucru plictisitor, pe care il cumperi numai daca este necesar. adica daca te muti la casa noua sau daca cel vechi se rupe in doua. nu e un obiect pe care sa`l cumperi din impuls „vai ce fund de lemn fain, ia sa`l cumpar, arata asa bine”.
    cand ati cumparat ultima data un fund de lemn?

    0

    0

  16. #16

    camionagiu a scris pe 20 June 2010
    Mai era si etapa 3, obligatorie:
    la 2 funduri primesti 1+un copan, gratis.

    @camionagiu:
    Eu cred ca e invers: La doo copane primesti un fund grtatis.

    0

    0

Citește și...

L-am luat pentru copii și prima reacție a fost să fac ochii mari, când l-am auzit pe tipul de la început că înjură. După care am văzut că are și o variantă cenzurată. Foarte drăguț și foarte ciudat, seamănă cu lumea nebună din RIck and Morty la grafică iar muzica e bună bună. […]

De ani de zile mă întreb cum vor reuși să își determine clienții să plătească cu cardul, eu fiind unul din cei care, de fiecare dată când a plătit cu cardul înainte de primirea comenzii, a primit produsele la sfântul așteaptă sau le-a primit bușite, pentru că curierii le sortează în funcție de […]