Stând ieri la PR Forum și ascultând ghiduș diverse conversații și prezentări, am remarcat un lucru.
Toate discuțiile, toate laudele din jurul campaniilor și evenimentelor organizate se bazează pe aprecierea finală, like și share.

Campania noastră a avut peste 50 000 de likeuri în Social Media. Evenimentul a fost sharuit de 10 000 de ori.

Cam atât.
Și mi se pare profund trist că singurul instrument de măsurare în Social Media se bazează pe ceva atât de artificial și cumpărabil precum un like.

social-media-success

Departe de mine să afirm că likeurile obținute de companii pentru clienții lor ar fi falsificate. Vreau doar să explic că like, ca factor de măsurare, nu reprezintă nimic în ochii unui om care a auzit măcar cu ce se mănâncă Social Media.

Un sistem de măsurare ar trebui să fie puțin mai complex, să analizeze evoluția de la A la B a reputației, a vânzărilor, overall a calității canalului comunicațional ales.

Pentru că like-ul nu valorează nimic. Oamenii expuși mesajului, oamenii aduși pe site, oamenii care au cumpărat, ei da, au valoare intrinsecă.