Circula ieri, #pesurse, un pesedism făcut în online-ul românesc, de către un mare client, care a executat o frumusețe de campanie pe munca unor naivi care s-au „implicat și și-au pus la bătaie toată creativitatea și bunele intenții” într-o reuniune, la un moment dat. (pentru cei ce nu înțeleg, niște unii au fost chemați să fie creativi la o conferință de online, așa, pur teoretic, demonstrativ, să vadă lumea ce buni suntem, iar clientul ipotetic le-a folosit munca, nu că fără să îi remunereze, nu că fără să le ceară voie, ba chiar le-a spus, voalat, că s-au chinuit ca să reușească să ia acea campanie și să o pună în practică)

Iar implicații nu înțeleg nici acum ce s-a întâmplat și nu știu exact cum să reacționeze și ce să facă. Dacă facem scandal, nu ne mai cheamă la pișcot. Dacă tăcem, o să creadă că suntem fraieri. Mai bine ne împiedicăm.

Well, dragii mamei, poate așa o să învățați și voi că munca, de obicei, trebuie răsplătită cu bani și că ideile creative și contentul de calitate vin cu timpul, se dobândesc greu și se risipesc ușor.

E vorba despre poziționare. Dacă acum v-ați poziționat ca resursă gratis de idei și construcții online, să nu credeți că la un moment dat cineva vă va lua în serios și vă va implica, pe bune, în chestii care să fie și remunerate corespunzător. Va trebui să spuneți mulțumesc pentru pișcoturile mâncate la reuniunile respective, cum faceți acum.

În cel mai bun caz, o să vă complimentați unii pe alții, cordial, că ați muncit împreuna la o campanie care performează și în care sunt implicați alți oameni. Pe bani. Iar voi, când vă veți cere drepturile, veți fi, pur și simplu, înlocuiți cu alți naivi.

Poate pentru voi sunt mișto șușanalele unde ai mâncare gratis și cafea la discreție, vi se par interesante și social friendly acum, dar niciodată să nu vă bucurați de lucrurile gratis. Pentru că dacă nu ești plătit pentru munca ta, înseamnă că ești marfa care este vândută mai departe.

Acum vă las, mă retrag să râd în continuare pe săturate.