Idiocracy3

Eu am învățat să citesc și să scriu pe la vreo 5 ani. Singurel, pentru că nu avea cine să stea după mine să mă învețe chestii, Îmi aduc aminte cum încurcam partea pe care are d mic de mână codița și cum silabiseam ROMANIA pe un TIR. Și cam atât.

Știți cât de mult mi-a folosit chestia asta în viață, în afară de mângâiat ego-ul părinților? Maxim, practic, în clasa 1, președintele din acea vreme a primit o notificare Domnule președinte, veniți, avem un elev care știe să citească încă de mic.*

Prin urmare, sunt un părinte lejer, mi se fâlfâie monumental de porcăriile astea, nu îmi bat copiii la cap să învețe lucruri înaintea timpului lor, pentru că au tot timpul și pentru că de citit sau de socotit, o vor face toată viața, de jucat…doar o perioadă scurtă a ei.

Problema e că nu îi lasă școala. Copilul e la grupa mare la grădiniță și face în fiecare zi lecții în care scrie și citește litere, adună și scade. Ok, e în regulă, la urma urmei, îi pregătește pentru școală, pentru atmosferă și pentru alte cerințe.

Dar la anul se va duce la clasa pregătitoare. Unde, din ce înțeleg din povestirile mândre ale unei mămici, vor învăța tot litere și de astea cu adunări și scăderi. Cumva, sunt bulversat. Când vor ajunge în clasa 1 vor trece direct la integrale, logaritmi și altele?

Mă deranjează toată presiunea asta de „a învăța”, pusă pe copii, doar de dragul de a justifica niște programe stupide și stufoase. pentru că degeaba îi chinuim de la 5 ani, dacă programa școlară, în ansamblul ei, e o mizerie proastă, învechită și care se bazează STRICT pe memorarea automată. Și asta în toate nivelurile de învățământ. La ASE învățam în 202 despre PIB-ul chinei din 1995. Pentru că aia era în manual iar profesoara știa că trebuie să predea manualul și să ne întrebe de el la examen. La Drept am picat primul examen pentru că nu am memorat cuvânt cu cuvânt 6 capitole de drept civil.

Toate astea într-o țară ce are doctoranzi analfabet funcționali. Serios, știu personal oameni, absolvenți de master (lua-r-ar foc Bologna cu toți cei ce au promovat acest sistem în românia) care se pregătesc pentru doctorat, dar ei sunt analfabeți funcțional. Dar ei se duc 3 ani la doctorat și ies doctori, nefiind capabili să scrie.

Noroc că îi învățăm pe copii asta de la 5 ani, că altfel ce ne-am face, cine ar mai sta pe facebook în baia grădinițelor?