Știți scuza aia obișnuită a agențiilor care nu plătesc, nu? Nu pot să îți plătesc, pentru că nu mi-a plătit nici mie clientul. De parcă pe mine, prestatorul unui serviciu, m-ar interesa problemele tale de intermediar cu clienții tăi. Eu îți livrez un serviciu, tu trebuie să mi-l plătești, așa e businessul, este strict treaba ta cum faci rost de bani, că tu nu intermediezi moka ceva. îți iei un comision absolut grosolan pentru jobul pe care îl faci.

Eh, în acest context, se dă o agenție, să îi spunem MB Drăgan, care contractează niște servicii de la altă firmă, să îi spunem Webfactor. Webfactor prestează respectivele servicii, după care MB Drăgan vine cu clasica scuză Ne pare rău, clientul nu a plătit, deci calmează-te și trece totul la capitolul protocol.

Proprietarul Webfactor, Horia Vasiliu, scrie pe blog despre aceasă situație, fiind lejer revoltat de chestie. Deh, mai nouț prin zonă, nu știa cutumele.
Drept urmare, MB Drăgan își trimite angajatul, înțeleg că un domn numit Dan Berte (din articolul lui Vasiliu) să îl tragă de urechi și să îl aducă pe calea cea dreaptă, speriindu-l cu un proces de 100 000 Euro. Cum adică îți permiți să spui public că noi nu ne plătim facturile? Vei plăti pentru asta!

Partea proastă este că Webfactor s-a speriat foarte tare. Drept urmare i-a dat în judecată pe MB Drăgan și

Solutie: admite cererea. instituie proprirea asiguratorie asupra conturilor bancare ale debitorului, inclusiv BCR – Sucursala Otopeni, cu privire la sumele de bani datorate sau care vor fi datorate sau care vor fi datorate înviitor debitorului de către o a treia persoană, până la concurenţa sumei de 30544,18 lei. Stabileşte cauţiunea în cuantum de 611 lei ce va fi depusă la dosarul cauzei până la data de 21.03.2012. executorie. Cu recurs în termen de 5 zile de la comunicare. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 07.03.2012

Datele sunt publice pe portalul ministerului justiției și le găsiți aici și aici.
Tadam.

E trist. E trist că s-a ajuns aici. Dar poate trebuie pornit de undeva, pentru a se pune capăt jnapanismului și bunului plac în domeniu.

Later edit: Punctul de vedere al Webfactor:

O sa am mici precizari de facut.
Pentru ca povestea sa fie conforma cu realitatea:

Contract semnat, act aditional semnat.

Livrat conform contract, silent bonus oferit gratuit.
Pentru cei care nu stiu (eu fiind mai nou in bransa si neadaptat la cutume) silent bonus se refera la un plus oferit pentru nefericitii care sunt profesional depasiti, bonus oferit ca sa-si atinga si ei targetul vis a vis de client.

Trecut temen de plata.

Pus PR sa contacteze partenerul.
Primit raspuns halucinant: “noi suntem doar intermediari, clientul nu plateste”.
Probabil se fuma mafra buna acolo, nu poti spune asa ceva cand vrei sa-ti zici agentie creativa….

Lasat PR in treaba lui, sunat personal.

Primit minciuni, gumilastic la plata si umplut podul cu promisiuni.
Pod plin, sitemul a dat eroare.
Optat pentru procedura standard in caz de rau platnici.

Primit telefon de la Dan Berte, la ora ai director pe acolo.
Primit tras de ciorapi , per-tu penibil.
Zapacitul are 10 ani in minus fata de mine, ceva educatie restanta si overall un tembel care-si vorbeste clientii de rau.

Trimis zapacit la plimbare, explicat meniul zilei:
1.Usor pulit in media
2.Dat in judecata
3.Cerut poprire pe conturi sa stim o treaba.
4. Cerut insolventa/faliment

Actualmente suntem la puctul 3 din meniu, punctul 4 vine incet incetisor.

De mentionat ca dupa punctul 1 am primit un usor santaj, direct(sau din rect) de la Dragan (persoana , nu firma, recte patronelul)
Zicea el in penibilitatea lui mentionata in scris de un avocat jenant, ca daca nu-mi retrag un tweet (in care ziceam ca nu-si respecta contractele) o sa vrea 100000 de eur de la mine, ca despagubiri pentru daune morale.

Mda, MB Dragan, dragule..
Uite ca ai primit ce ai cerut. O simti, e ok?

Una peste alta e ok.
Rabdare sa fie

 

Update 2: MB Dragan comenteaza articolul, Horia Vasiliu raspunde.