De ce nu imi voi lua niciodata motor

Cel mai bun prieten al meu vrea să renunțe la mașina de teren pe care o deține și să își ia motoclicletă. Ceva enduro nuștiuce.
Alt argument mai bun pentru a-l ruga să nu facă asta, nu găsesc.
Frate, de ce să cad ca un tâmpit de pe 2 roți și să ajung carne tocată, când pot să stau fain frumos în cutiuța mea?

Ce se întâmpla dacă tipul era într-o mașină, nu pe motor? Păi, nimic, se izbea în bariera de protecție, și se oprea după câțiva metri. Se bătea puțin cu tâmpitul cu mașina cealaltă, dar erau vii și sănătoși toți.

Așa…

48 comentarii

  1. #1

    Nasoala lovitura, dar cel putin inca mai e in viata. Am avut un prieten caruia i-a iesit in fata o duba de pe o stada laturalnica. A murit la 19 in fata blocului lui.
    http://forum.4tuning.ro/100-ploiesti/85343-matache/page-2.html#post1661354 .Cel fara tricou este tatal lui.

    Thumb up 0

    • #2

      Robert.P » saracu om, cred ca e distrus….

      Thumb up 0

    • #3

      distrus e sigur…

      e si vina lui, nu asa te bagi ca orbetele…

      Thumb up 0

    • #4

      Esti varza…tipul cu masina schimbase 2 benzi odata si ii luase fata omului. Motociclitul nu are vina aici

      Thumb up 0

    • Sunt sigur că prietenul tău şi-a cumpărat motorul din alocaţie, cum spuneam aici http://talentirosit.ro/intrebare-pentru-parintii-de-treaba/
      În imaginile de mai sus, motociclistul clar nu prea ţine la viaţa lui. Era de ajus să ciupească puţin frâna să stea în spatele maşinii. Indiferent cine e de vină, trebuie să fii conştient că pe tine te doare mai tare.
      E riscant să mergi pe motor, pentru unii merită plusul de adrenalină, pentru alţii nu. Şi în final, un idiot care nu-şi iubeşte viaţa, poate muri liniştit şi într-un Hummer…

      Thumb up 0

    • #6

      numarul PZD la motor??? fara suparare, sunt pro drepturile motociclistilor, serios, insa unii parca si-o cauta.

      Thumb up 0

    • #7

      Arhi >> Deja sunt aproape 4 ani de cand a murit. Mult timp parintii au fost distrusi.
      Ionut >> Te rog nu comenta la postarea mea daca nu are treaba cu ce am vorbit eu.
      Florin Ruşanu >> Culmea dar motorul era cumparat pe banii lui, iar un motor de genul ala nu e scump.
      Steffy >> Motorul nu fusese inca inmatriculat pe numele lui. Il cumparase de la un prieten. Si eu sunt impotriva numerelor de inmatriculare de genul ala.

      Thumb up 0

    • #8

      @yasser – asa e ca tu esti precum un cal? Vezi doar inainte?
      S-a referit la faptul ca daca faci accident cu masina mai ai ceva sanse sa scapi cu viata, pe cand majoritatea accidentelor ce implica motociclete ..sunt fatale.

      Thumb up 0

  2. #9

    Si bineinteles ca orice retard de buna credinta dus a fost idiotul care a dat peste el…. eu pe astia i-as lasa fara maini….

    Thumb up 0

    • Nu el o gresit ci motociclistu. incearca sa depaseasca pe aceasi banda cu el si il impinge in parapet, probabil daca era contact se oprea, dar nu cred ca a fost contact asa ca de ce sa opreasca ala pt un prost de motociclist care nu stie cum se face depasirea.

      Thumb up 0

    • #11

      mda… clasic, mortu’i vinovat

      Thumb up 0

    • @Paul
      sper ca nu vorbesti serios.

      Thumb up 0

    • #13

      Eu am intrat doar sa zic ca Paul e un dobitoc.

      Thumb up 0

    • #14

      @Paul: Cretinule, ala cu masina a schimbat 2 benzi, fara sa-l observe sau sa-i pese de motociclist, care era incadrat in banda din stanga lui.
      Ignorantule sa stii pe viitor, indiferent de situatie, daca de exemplu unul te depaseste si ii derapeaza masina si ajunge in copac, tu esti obligat sa opresti, sa suni la 112 si sa incerci sa-i acorzi primul ajutor, asta daca esti in capabil sa faci asta. Toate astea indiferent daca ai vreo vina sau nu.

      Thumb up 0

  3. #15

    condus preventiv… ioc

    Thumb up 0

    • #16

      y430076 » hohoho, nu ai fost niciodata la rusi?:)))) vai de plm, era sa mor de 30 de ori pe trecerea de pietoni. limite de viteza? treceri? prioritate? fugi repede, nu avem.

      Thumb up 0

  4. Initial am vrut sa scriu ca desi vinovat e clar cel cu masina, asa se intampla cand mergi intre benzi, ca na, esti pe motor si te poti strecura. Dar apoi am vazut ca boul cu masina a taiat 2 benzi, deci cel cu motorul putea sa circule normal (adica pe banda lui, nu pe linia de separare a benzilor, cum se intampla des prin Romania). Ce sa zic, pe langa faptul ca boul cu masina ar trebui sa-i plateasca motociclistului toate cheltuielile cu spitalizarea + reparatiile la motor + ceva daune, ar trebui lasat permanent fara permis.

    Thumb up 0

  5. #18

    Alex » da, i se tine in piele

    Thumb up 0

  6. #19

    Semnalizare ioc, asigurare in oglinda ioc, depasire in forta!

    Thumb up 0

  7. Ce l-a sfartecat bara aia… Asta arata ca oricat de chibzuit ai fi …. odata-i ca niciodata

    Thumb up 0

  8. #21

    Andrei » sunt mai multe injuraturi, zice si de pizda pe-acolo

    Thumb up 0

  9. #22

    E irelevant cine greseste ca sunt aceleasi sanse f mari sa mori la cel mai mic impact.

    Thumb up 0

  10. Interesant de urmarit si traiectoria motocicletei dupa impact

    Thumb up 0

  11. Dar tipul din cate vad are numai casca drept echipament de protectie. Nu stiu cum e, dar VisUrat a spus ca daca nu avea echipament de protectie atunci cand a zburat de pe motor, sigur purta doliu blogosfera.

    Thumb up 0

  12. Stop-cadru la secunda 17: masina trece de pe banda I pe III (de semnal nici nu pomenim, in Rusia e inutil), motociclistul circula pe banda II. Instinctual te gandesti sa eviti (pe banda urmatoare) in franare (vezi secunda 18 – stopul de frana este aprins la mobra), dar masina schimba 2 benzi la modul “ucigas”. Franarea brusca sigur l-ar fi dat in cap, aici nesansa a fost ca masina l-a impins la propriu in lateral si nisipul de pe margine a facut restul… a iesit urat de tot.

    Thumb up 0

  13. #28

    Merg pe motor din 2005 si in aproape 8 ani n-am cazut nici macar o singura data. Si nu e scuter, e un chopper de 800 cmc. De ce? pentru ca merg cu 50 in Bucuresti si max 90 in afara (100 pe autostrada). Bineinteles ca cei care stiu ca am motor si aud de vitezele astea ma iau de fraier, ca unde e placerea motorului, unde e adrenalina, etc. Dar asa cum a spus cineva mai sus, cand mergi pe doua roti nu conteaza cine e vinovat in cazul unui posibil accident. Important e ca tu sa mai ai timp de reactie. Si timpul asta nu-l ai la viteze mari.
    Si mie mi-au taiat banda zeci de idioti. ZECI ! si mie mi-au iesit in fata brusc, o gramada de prosti. Dar am avut timp sa franez, sa virez, sa fac ceva, fara sa pierd controlul motocicletei.

    Thumb up 0

    • #29

      Exact asta imi zic si mie amicii, care mai e placerea sa mergi cu 90-100?…toti au de alea cu mult plastic si 100+ hp…

      Thumb up 0

  14. Si mie mi-a murit un prieten cazind cu motorul… si-a bagat un gard in cap, la propriu!
    RIP Dorin!

    Thumb up 0

  15. #31

    trebuie sa fii nebun sa iti lasi masina de teren pentru asa ceva…nici nu se compara. daca ar putea sa isi ia motor, pe langa masina si sa mai iasa cu el in weekend sau pe cand mai are chef..oricum, mi-e foarte frica de motoare, nu m-as urca pe unul

    Thumb up 0

  16. #32

    +1 Sa conduci motocicleta este peste tot ca si ruleta ruseasca, prosti si neatenti sunt peste tot. In Romania sau Rusia este sinucidere curata.

    Thumb up 0

  17. #33

    nu ma pot lauda ca m-am dat pe motor. M-am dat pe un scuter Aprilia nerestrictionat la 50 cmc. E ca in visele alea in care zbori. Ai libertate cum cu masina nu simti, adrenalina la fiecare curba, vant in par, aer in nas… e altceva. Acum, cu un motor de vitieza probabil dai in gaz tot pana la limita. Si la masina am facut la fel. Ne testam limitele. Fiecare alege si suporta consecintele.
    In lume sunt parasutisti, piloti de test, astronauti si neica nimeni…primii 3 sunt in istorie, ceilalti le cresc copiii

    Thumb up 0

    • #34

      Luci » dap, cunosc niște părinți care au înnebunit, după ce copilul lor de 14 ani a murit pe un scuter căruia tatăl îi scosese restricția, fiind mecanic auto.

      Thumb up 0

    • #35

      cand m-am dat pe scuter aveam 26 si categoria B luata de 4 ani…vorba aia..supravietuisem la 1300 si un olcit.
      M-am mai dat pe unu limitat si am cazut cand parcam ca am pus frna pe un melc d-ala fara cochilie…

      Thumb up 0

  18. #36

    @boglous are dreptate.. daca te uiti la rubrica accidente de pe motociclism.ro o sa vezi ca majoritatea sunt motociclete sport/in localitate/motociclist tanar fara experienta. Si pe aia ii vezi si in trafic, ca aia is cei mai zgomotosi – gen Luci de mai sus, care simte nevoia sa isi testeze limitele ca sa nu ajunga “neica nimeni” :))
    Motociclismul inseamna mai mult, si cu parere de rau iti spun ca vorbesti fara sa cunosti subiectul. Un exemplu(din multele care ti le-as putea da) sunt romanii astia 2:
    http://blog.intotheworld.eu/post/9655433757/burkina-faso-ouagadougou-bobo

    Thumb up 0

  19. #37

    E o nuanță aici pe care toți nu o înțelegeți:
    Omu’ poate vrea să-și ia moto OFFROAD (cross, enduro, hard-enduro) care nu are nimic de-a face cu asfaltul … pur și simplu toată distracția are loc în natură (circuit special amenajat în cazul crossului, poteci, drumuri de taf etc în cazul enduro).
    Asfaltul (și viteza) e principala cauză de deces în moto (respectiv gramada de alți participanți la trafic) … în offroad vitezele sunt clar mai mici decât cele de pe asfalt, mai ales în cazul enduro … la motocross totuși pericolul e puțin mai mare.

    Thumb up 0

  20. Si io am motor. Si sta in garaj. Si acolo va sta. L-am luat cu gandul ca o sa ma dau cand e cald si doar duminica. La cati nebuni is pe sosele o sa mai astepte.

    Thumb up 0

  21. #39

    locuiesc in Minsk si pot sa zic fara regrete ca rusii sunt cei mai tampiti soferi ever. au 3 masini, 4 benzi pe sens pe fiecare bulevard, dar fac ce fac si intra unii intr-altii. sunt absolut incredibili. in ultimele 5 luni am vazut, fara sa exagerez cu absolut nimic, peste 40 de accidente. cred ca va dati seama cum se dau carnetele in fost URSS.

    Thumb up 0

  22. #40

    mai daca vrea motor de teren e ok. offroadul nu are legatura cu asfaltul…
    nu critica daca nu ai nici o treaba, uite eu sunt atvist si ma dau binisor, rup padurile in doua. cand ma urc pe un motor simt cu totul alta libertate, ma simt ca in copilarie cand mergeam pe bicicleta! :D

    Thumb up 0

  23. Merg cu motorul din 2009. Distante mai lungi, mai scurte in oras sau in afara.
    Nu m-a lovit nimeni, nu am lovit pe nimeni. Nu am confundat niciodata soseaua, strada, ulita cu pista Moto GP. Nu fac depasiri fara sa ma asigur, nu testez puterea motorului si nu ma filmez alergand cu 270 Km/h. Deplasarea cu motorul, cu bicicelta cu rolele cu skate-ul cu trotineta sau chiar pe jos implica riscuri. Daca rulezi lucid si civilizat, daca te asiguri in permanenta, daca esti constient ca ai o familie, un copil, o viata, vei ajunge in siguranta unde ti-ai propus. Soselele din Romania nu sunt facute pentru a rula cu viteza. Soferii, cei mai multi dintre acestia, sunt neatenti, bauti, fara permis sau pur si simplu nesimtiti. Nu este vorba despre noroc. norocul nu are ce cauta in trafic. In rest? Atentie!

    Thumb up 0

  24. @Daniel – motoristul din cate vad eu, a trecut pe rosu. Pietonul avea verde… Si da, nu a avut noroc…

    Thumb up 0

  25. #44

    sunt femeie, am permis categ B de 4 ani, conduc un matiz, categ A o am de 1 an, conduc o honda CBR 600 F4 de 3 luni iar prima mea motocicleta a fost o Honda CBR 600 F3. ZERO ACCIDENTE. Intotdeauna cand plec la drum ma gandesc la cei lasati acasa.Conduc preventiv pentru ca mama sa nu isi planga copilul bagat in groapa de propria inconstienta. Si nu, nu este adevarat ca daca ai vitezana tot ce-ti doresti este sa bagi mana in gaz.Mie imi este mila de motocicleta mea. O respect , o iubesc, am cumparat-o din banii mei , am grija de ea , nu vreau sa o vad lovita, cu carenele sparte (plus ca reparatiile intr-un service costa destui de multi bani).Trebuie sa fii complet imbecil si sa consideri ca soselele dragului nostru Bucuresti sunt piste de circuit . Recunosc ca nu imi este mila cand aud ca un motociclist a facut accident din vina lui.(dar nici nu ma bucur) .Fiecare pateste ce merita sau ce-si cauta.Ca motociclist , daca respecti regulile de circulatie ,trebuie sa te gandesti la cum conduc altii, sa nu mergi niciodata pe principiul eu respect regulile de circulatie , le respecta si restul.

    Thumb up 0

  26. #45

    mda… cel mai tare de-acolo tot garcea e, nu tu ajutor, nu tu sunat… pe el procesu verbal il interesa

    Thumb up 0

  27. Am o yamaha xj de 600, model de strada, permisul il detin din 2010. Tot de atunci pot sa afirm ca pe motor trebuie sa fii de 2 ori mai concentrat si mai atent decat pe masina. Nu, nu e ca mersul pe bicicleta, dar din pacate unii imbecili au tendinta sa se bage cu masina in depasire chiar daca te vede ca vii, crezand ca poti sa tragi inspre margine ca unu cu bucicleta. Am trecut prin nenumarate faze in care era sa fac accident, toate cauzate de altii cu masini, care fie nu se asigurau cand intrau intr-o intersectie, fie depaseau pe curbe, etc.. Din pacate, sunt multe experimente care se cred “soferi” dar nu au nici o treaba cu acest fenomen. Conduita soferilor in trafic inca lasa de dorit pe sosele, iar prea multe legate de acest lucru nu se vor schimba prea curand…

    Thumb up 0

  28. #47

    Na Arhi inca una de pe sosele! Cica esti in siguranta in masina! Daca n-ai spirit de observatie cand pleci la munte te poti duce direct la ceruri ……http://www.jurnalul.ro/externe/video-si-a-vazut-moartea-cu-ochii-intamplarea-socanta-prin-care-a-trecut-un-sofer-rus-613692.htm

    Thumb up 0

  29. #48

    CBR 600 F4 super motor…sport touring adevarat….dar cu doar 1 an de carnet grija maxima

    Thumb up 0