Nu vreau sa fiu antreprenor

Am fost în seara la WebClub, să văd crema antreprenoriatului rromân discutând probleme stringente la ordinea zilei.
Sincer sincer, mă aşteptam să văd o gaşcă de oameni scorţoşi, impecabili, care discută la modul serios soarta internetului rromânesc.

Ce am găsit?
O gaşcă de scandalagii, care ţipă unii la alţii, în faţa cărora are succes vocea cea mai puternică sau microfonul cel mai bun.

Ce se discuta acolo?
Clientul e prost. Clar. Toţi clienţii sunt proşti, doar noi suntem dăştepţi. Că noi ştim să facem benere. După discuţii şi strigăte aprinse, s-a ajuns la concluzia că totuşi nu sunt proşti, ci doar needucaţi şi că noi toţi, într-un suflet şi-o simţire, ar trebui să facem muncă de educare cu clientul.

Când Bobby i-a adus cu picioarele pe pământ şi i-a întrebat de ce nu i-au educat anul trecut, când storceau bani de la client şi s-au trezit să îi educe anul ăsta, răspunsul lor scurt a fost că nu a fost timp.

Şi cam asta a fost.

Restul? Tâmpenii majore, spuse de oameni care habar nu au de ceea ce vorbeau. Să educăm, să facem, să dregem, să îi învăţăm marketing şi vânzări, totul de la oameni care până şi mie, un nepriceput în domeniu, îmi păreau pe dinafara subiectului.

Cine mi-a plăcut? Bogdan Naumovici, care a şters LEJER ŞI RELAXAT pe jos cu toţi cei de mai sus, de la mic la mare. Le-a explicat cu argumente şi voce de taur cât de mici sunt şi cât valorează de fapt pentru o agenţie. (maestre, eu sunt ăla grasu cu ochelari din primul rând, aş fi vrut să vin să îţi strâng mâna, dar m-am gândit să nu ţi se pară ghei). Mi-a mai plăcut şi Dan Berte, care mai avea puţin şi sărea la jugulara unora din specialiştii de mai sus.

În rest, apă şi pământ. Pe bune de nu se potrivea fraza aia „N-ai cu cine, bă, nişte antreprenori”.
Cu tot respectul pentru Manafu, care e unul din oamenii care au făcut cel mai mult pentru online-ul rromânesc, dar niciodată nu voi mai călca pe la WebClub. Nu vreau să fiu unul din minunaţii specialişti rromâni.

Lăsaţi-mă pe mine să fiu un simplu blogger.

Îți mulțumesc că mă citești.

Poți susține cetin.ro cu un abonament de 3 USD

23 comentarii

  1. #1

    „antreprenori”. sunt curios de niste nume. 🙂

    Thumb up 0
  2. cristi, se stiu ei [-(

    Thumb up 0
  3. #3

    eu cand o sa cresc mare:>> VREAU sa fiu antreprenor:P 😉

    Thumb up 0
  4. naumovici..gandire de geniu..tot respectul pentru omul ala 🙂

    Thumb up 0
  5. batman, batman:))

    Thumb up 0
  6. Hai Arhi da-ne niste nume te rugam sau ti-e frica sa le enumeri ? 😀
    Peste tot in lume Antreprenorii sunt asociati cu „muritorii de foame” pe cand la noi in R(r)omania sunt ridicati la ceruri prin laude si vorbe bune !

    Thumb up 0
  7. Orice blogger care vrea sa aiba reclama platita pe blog, e un antreprenor. Foarte bun sau foarte slab, dar antreprenor.

    In general, metaforic vorbind, orice om de pe pamant e un antreprenor; unii isi vand scump pielea, altii se vand pe capace de bere. Iar altii cumpara piei de mici antreprenori si non-antreprenori.

    Thumb up 0
  8. Naumovici da. Se pricepe la advertising mai mult decat ar trebui.
    El poate sa vanda gheata eschimosilor…

    Thumb up 0
  9. cand incerci sa faci prea multe…sa nu incepi sa nu mai faci nici un lucru cum trebuie..

    Thumb up 0
  10. Dupa cum ai descris evenimentul de mai sus, se pare ca este numai bun pentru mine. Pacat ca stau departe.

    Thumb up 0
  11. @Henrich 8|

    Thumb up 0
  12. Presupunând că aş avea o idee de a face bani pe net, eu nu aş prezenta-o la un astfel de eveniment. Nu de alta dar nu vreau să fie clonată. O ţin pentru mine, tac mâlc şi îmi văd de implementarea ei. Pentru că e ideea mea.:))

    Thumb up 0
  13. Pingback: ( kindablog )
  14. Pacat de concluzia ta.

    Din pacate si dupa cum am mai citit, cam ai dreptate, asta e concluzia tuturor.

    Ce sa facem, mai invatam, mai crestem. Fortati de baietii cu adevarat destepti, ca Naumovici.

    Thumb up 0
  15. #20

    am citit cate ceva din ce-a zis Naumovici si are in mare masura dreptate. dar sa stii ca asta se intampla si in publicitatea offline – intra pe forumurile de advertising sa vezi ce destepti sunt creativii si ce prosti clientii; ai dracu’ clienti, ei vor sa vanda, nu-nteleg ce-i aia arta! ce-mi trebuie mie sa stiu teorie de marketing si comunicare, io-s artist samd
    din fericire, asta nu se-ntampla in toate agentiile, sunt cateva foarte bune in Romania. dar ei au o experienta de douazeci de ani. online-ul cativa. in anii 90 era si aici „razbel” 🙂

    Thumb up 0
  16. Mai eeebogdan, cum poti spune „Peste tot in lume Antreprenorii sunt asociati cu “muritorii de foame” pe cand la noi in R(r)omania sunt ridicati la ceruri prin laude si vorbe bune”
    E pentru prima data cand aud asa ceva, si sincer nu cade bine, nu sunt antreprenor dar ramane acel vis ca poate in viata asta-mi voi face curajul sa lupt pentru ceea ce-mi face placere.
    Nu asimila notiune de antreprenor cu orice distrus care s-a hotarat sa-si deschida o firma pentru ca e la moda, si face el … constructii din frunzele copacilor, crezand cu tarie ca o sa fie „za shit”.

    Thumb up 0
  17. Din pacate, publicitatea din Romania (fie ea online sau offline) este mult in urma a tot ce se intampla peste hotare.
    Este adevarat ca nu avem specialisti in online insa si mai adevarat este ca atat oamenii de marketing cat si consumatorii sunt foarte sceptici la tot ce e nou.
    Facem ce face toata lumea (publicitate clasica) si stim ca da rezultate. Pana la urma, succesul se masoara in cifre si in vanzari, iar aici online-ul mai are de lucrat.
    :((

    Thumb up 0