Cum arată minunatul spațiu verde distrus de primărie

Bucureștiul e un oraș sufocat, la propriu. Managementul lui Firea, care vrea să producă cât mai mulți bani pentru ea și ai ei în cel mai scurt timp a pus și capacul mult dorit de toată lumea și totul este, cu adevărat, varză. Mă gândeam înainte că eu nu știu oraș care să nu aibă semafoare dedicate pentru stânga, exceptând capitala.

Anyway, citeam despre cum justiția a oprit construcția a 700 de locuri de parcare pe terenul din parcul Tineretului și cum asta e o sărbătoare pentru ONG-ul care a dat în judecată primăria sectorului 4.

E ok, eu sunt de acord cu faptul că parcurile nu ar trebui distruse. Deși golănașul de la sectorul 3 a asfaltat tot parcul IOR, de exemplu.

Dar serios, care ar fi soluția? Că toate ONG-urile astea au doar componenta de hate, cum avea Nicu Șordan, când voia să țină moartea chimică din jurul Halei Matache. Dar nicio soluție practică, realistă, la o problemă gravă, care ne fură, fizic, timp din viață.

Desigur, imediat apare și sfatul parcărilor subterane, aeriene și toate chestiile astea care nu se vor face niciodată în românia, decât dacă la mijloc e inclusă o șpagă extrem de grasă pentru un pesedist.

Pe lângă că nu se vor construi, oamenii, românii în general, nu vor să folosească parcările subterane și aeriene. Câți dintre voi folosesc parcarea de la Ciclop sau cea subterană de la Universitate?

Bine că se pot lua hălci de parcuri, cum s-a făcut la IOR, le declari baze sportive abandonate și le transformi în malluri. Știi cum e, acolo se face șpaga grea, solidă. Și nimeni nu dă în judecată pe nimeni, că acolo nu te bați în instanță cu aiuriții angajați „prin concurs” la primării, ci cu avocații corporatiști, plătiți cu extrem de mulți bani.

Deci, soluții? Nu facem pe laterala unor parcuri, ok. Dar unde le facem?

La nemți, parcarea e cu plată, pe străzi. Există parcări cu automat de plată, unde lași în geam bonul plătit, iar prețul variază între 50 de cenți și 3 euro jumătatea de oră.

Mai sunt și parcările mai din exteriorul orașului, unde parchezi cu Parkuhr, care e o chestie foarte mișto, are un cadran orar, setezi ora la care ai ajuns, îl pui în geam și ai 2 ore de parcare din acel moment. Ai depășit cu un minut, ai luat amendă și atât.

Doar că la noi nu ai unde să faci asta peste tot, cum e în Munchen. Pentru că străzile sunt înguste, casele sunt construite la stradă, deci dezvoltare oha. Iar pe marile bulevarde se preferă blocarea benzilor 1 și 2 cu mașini lăsate aiurea, decât să faci chestia asta, dar trebuind să angajezi oameni și să investești puțin în niște automate de plată.