În general, nu îmi place să scriu despre calitățile profesionale ale nimănui. Fiecare cu alegerile sale, nu îmi pasă dacă ai ales să faci bani mințind lumea despre avantajele facebook sau să dai la sapă în Italia. Live and let live e motto-ul meu. Dar când citesc câte un interviu, cum e acesta, în care o păsărică se autodenumește specialist și emite inepții pe centimetrul pătrat, nu pot să nu reacționez. Pentru că, prin extrapolare, prostia ei se răsfrânge și asupra mea.

Iar eu nu am citit în viața mea o adunătură mai mare de prostii și truisme. Bine, hai, poate 1-2 maxim, dar domnișoara Ababei, cu cei 4 ani de experiență în manipularea pieței, vine foarte puternic concurent la podium.

pentru o persoana care vine din mediul de business, cunostintele de digital sunt prea tehnice

Se știe, antreprenorii sunt niște retarzi, care au nevoie de o secretară pentru a le deschide PC-ul.

Care este primul pas pe care trebuie sa-l faca o companie care doreste sa castige clienti si din mediul online?

Cred ca cel mai important este sa transmita incredere vizitatorului. Daca ai un site bine pus la punct, vizibil si de pe mobil, produse bune, transmiti clar ce actiuni doresti de la vizitatorii tai in site, ai marturii/ testimoniale ale clientilor realist pozitive (nu inventate), transmiti incredere si clientii vin.

Din categoria M-a făcut mama truism, dacă ai produs bun și testimoniale, clienții sare pe tine. Iar testimonialele inventate sunt clar diferite de testimonialele realist pozitive, deosebindu-se prin impetuozitate și realism.

Cred ca primii vizitatori trebuie sa ajunga la noi in mod natural, gratis, din motorul de cautare.

Primii 10. Hai, maxim 20. După aceea începem să plătim pentru ei. Și nu vor mai fi naturali și gratis.

Ulterior in cazul promotiilor sau pentru cresterea recunoasterei companiei, vom incepe sa platim pentru trafic.

Înțelegeți? Începem să plătim pentru trafic. Nu pentru rezultate, nu pentru brand awareness, nu pentru vânzări, ci pentru trafic. După aceea și pentru like-uri și pentru reach.

De exemplu, intr-unul din trainigurile livrate de 57Studio pentru companii care doreau sa isi administreze campaniile intern, clientul ne-a contactat ulterior, intelegand complexitatea domeniului, pentru consultanta in implementarea strategiei.

Deci ce ce a făcut clientul? Când și de ce? Ăăăă…deci ce?

Cum ne dam seama ca o campanie Google Adwords a functionat?

Declaram o campanie Google AdWords de succes daca si-a atins obiectivul pe care ni l-am propus.

Absolut foarte clar. E clar că, dacă ne-am atins obiectivele, înseamnă că ne-am atins obiectivele, prin urmare, dacă obiectivele sunt atinse, campania este un succes. Obiectiv vorbind. Pentru că ne-am atins obiectivele.

Cum gasim site-urile cu acelasi target pentru a ne promova online produsul?

Dupa ce ne cunoastem bine targetul afacerii noastre, este bine sa le afisam reclame in siteurile unde ei ajung tot mai des.

Deci poftim? După ce ne cunoaștem ce? Afișăm reclame cui? Unde mai des? Practic…Deci poftim? Ăăăă…deci ce?

Rezultatele ajuta de cele mai mult ori notorietatea brandului, si pe termen lung la generarea de new business.

Încerc să gândesc o traducere logică dar pur și simplu nu reușesc să găsesc logica truismului. Faptul că Steaua a învins în acest meci o ajută mult să câștige acest meci. Cele 2 goluri marcate transformă această victorie într-o victorie cu doi la zero. Am învins dorindu-ne mai mult victoria.

In publishing, plata reclamelor se face de cele mai multe ori la mia de afisari (CPM) deci platesti daca primesti sau nu clickuri. Dar aceasta este doar un unghi de a analiza. Obiectivul campaniei este la fel de important ca si pretul.

Știți ce înseamnă această declarație, trecând peste aspectul ei grădinițotard? Că tot businessul doamnei se bazează strict pe cumpărarea kilogramului de afișări cu rebate de la agenții. Vreau juma de milion de afișări pe gesepe, pentru un client care nu știe pe ce lume e și pe care l-am prostit că ne pricepem, cât dai să le cumpăr prin tine?

Google vine cu avantajul campaniilor de remarketing. Astfel, vizitatorii ajunsi macar o data in site, pot fi retargetati si li se pot afisa bannere peste tot in reteaua de parteneri Google, inclusiv international, ca de exemplu pe siteul CNN.

Yeee, ce frumos, uite cum am descoperit toți retargetingul. Pentru că e extrem de stimulativ să ies de pe un site care e un gunoi și, pe oriunde mă duc, să mă urmărească un banner cu Hai înapoi, te rugăm, avem nevoie de afișarea ta, doamna Ababei o cumpără cu rebate de 80% și o vinde mai departe. Lăsând la o parte că plătești pentru a aduce pe situl tău un om care deja l-a părăsit și e puțin probabil ca el să mai facă o acțiune, oricare ar fi aceea, cumpărare sau click.

Cand conflictul a escaladat, atunci este nevoie de interventia unor specialisti in reputatie online. 57Studio ofera aceste servicii de managementul reputatiei online, ca urmare a cererilor venite de la client.
Companiile, mai ales cele din domenii strategice, sunt foarte atente cu reputatia lor, si apeleaza la noi pentru asigurarea reputatiei online.

Ferească Marele Monstru de Spaghete să ai nevoie de cineva care să îți apere reputația online. Și să dai peste Mara Ababei.

Ababei este, de curand, si profesor in cadrul seminariilor de comunicare MarComm Pills, in cadrul carora impartaseste din cunostintele sale managerilor care vor sa faca mai multe pentru compania lor.
„Am ales sa particip la Marcomm Pills pentru ca imi place foarte mult ceea ce fac. A lucra cu companii, pentru a le creste businessul prin marketing de performanta, este o provocare plina de satisfactii.

Provocarea este mai mult pentru studenți, doamnă specialistă în online.
Mă întreb, la munca dumneavoastră principală, cea de managing director pe făcălețul din bucătărie, performați la fel?

Și nu, nu e ok ca astfel de articole să apară într-o publicație așa zis de business, chiar dacă publicația aparține de vestiții ActiveSoft. Pentru că astfel încetățenim ideea că online-ul este un gheșeft, în care activează doar amețite care încearcă să te prostească cu grafice contrafăcute și trafic cumpărat, iar rezultatele sunt un pur noroc.

Astfel, munca noastră, a celor care ne pierdem 12+ ore din viață în fiecare zi încercând să profesionalizăm acest mediu, e dată la gunoiul istoriei. Și ajungi să discuți cu oameni care nici nu mai vor să audă vreodată de online, pentru că, la un moment dat, au plătit mii sau zeci de mii de euro pe diverse țepe garantatoare de succes.

Și nu e kosher. Revin, mă duc după niște pastile de cap.

via ciSmaru