copii-obraznici

O femeie și-a pierdut copilul în magazinul Decathlon. Ok, nu dezbatem acum lipsa de atenție față de un copil de 2 ani, se întâmplă și, oricum, a fost pedepsită suficient. Interesantă e reacția magazinului, prin directorul său.

.in drum spre receptie am intalnit culmea, pe “directorul zilei” pe nume Adriana Zecheru careia i-am cerut ajutorul sa faca un pic publica sesizarea mea…era vorba totusi de un copil de 2 ani, care foare usor putea sa dispara.
Raspunsul acesteia a fost:”nu pot face acest anunt la receptie,deci in magazin, ci il cautam noi, angajatii. politica maganinului nostru nu ne permite acest lucru!

Deci politica magazinului nu permite anunțul prin stații, se ocupă ei. Asta, rețineți, într-un magazin unde există tot felul de pericole pentru un copil, greutăți, aparate de forță, lucruri care pot cădea de pe rafturi, fiind foarte grele etc.

Am intrebat-o: “cum, va anuntati prin statie?cum faceti asta?daca copilul meu iese afara in timpul asta?” am ramas fara raspuns iar eu am plecat catre receptie, respectiv intrare/iesire singurul loc unde mai aveam sperante.
Surpriza din nou: la receptie nu pot face acest lucru iar domnul de la paza si protectie mi-a raspus:”haideti doamna, chiar credeti ca pot fi eu atent la toti copiii care ies pe usa?! doar nu stau sa pazesc usa asta!!!”

Deci paznicul de la ușă nu stă să păzească ușa. Absolut monumental. Dar stați, că nu e tot.

M-am reintors spre locul unde disparuse copilul meu si la cca 10 minute aud cum se anunta in magazin,la receptie, ca s-au pierdut /gasit niste chei de masina…. adica niste chei pierdute se puteau anunta, dar un copil nu!!! adica pt decathlon mai importante erau niste chei decat viata unui copil,respectiv a unul client.

Enough said.
Mi se pare cel puțin aberant să nu anunți dispariția unui copil. Cel puțin sfidător ca, imediat după ce refuzi asta, să anunți dispariția unor chei. Cel puțin trist să ai un angajat director precum Adriana Zecheru, care a reușit să transforme o simplă întâmplare într-o criză existențială.

Problema țărănușilor din comerțul românesc e că nu înțeleg că timpul trece pe lângă ei. Că există bloguri, facebook, publisheri, oameni care pot face public în 3 minute o problemă care, din problemă se va transforma în tăvălug.

Știu, comunicatul Decathlon va spune că e un caz izolat și că angajații respectivi au fost mustrați. Sigur, așa se rezolvă problemele.