Faptele: Un vlogger numit Șelly face 18 ani. Compania de care aparține, Global Records, îi face un party, invită lume și cumpără 30 de pagini de interviu într-o revistă, DoR (decât o revistă). Global plătește publicitate în mai multe publicații, bloguri sau altele, chestii normale, zic eu, pentru un tip care are, din ce înțeleg, 2 milioane de followers pe youtube. Ca idee, nu știu ce face Șeli, nu urmăresc, nu m-a interesat nici măcar prin prisma acestui articol, nu sunt în target și nu consum așa ceva.

Dar, oameni buni, ce furtună s-a declanșat pentru că a avut băiatul ăa articol în DoR, ferească sfântul. Auzi, cum adică, păi cultură, păi ce facem, păi ne batem joc, unde e demnitatea, respectul, doar e cultură?? Totul făcut de oameni care nu cumpără DoR,nu au abonament și, în general, li se rupe de ce face revista aia, dar acum, e vorba de cultură și nu mai pot sta deoparte. (în paranteză, eu consider denumirea Decât o revistă culmea hipsterismului, mă înțelegi, ce inteligenți suntem noi și cum subliniem noi asta prin această agramaticitate meseriașă)

Chestia asta mi-a adus aminte știți de ce? De exact ce se întâmpla pe vremea când blogurile erau la modă și toți erau ocupați să ne înjure și să ne denigreze pe oriunde. Fix același tipar comportamental, huo, nu reprezentați nimic, nu faceți nimic, marș la muncă, nu aveți valoare. Articole peste articole despre cum o să dispărem, cum vom fi marginalizați și altele, hate pe rețele sociale, înjurături și tot tacâmul. (în altă paranteză, iată, totuși ceva valoare am avut, după 13 ani tot aici suntem, iar loserii tot acolo, tot loseri)

Trebuie să înțelegeți că omul acela aduce bani celor care îl promovează. Nu știu dacă și celor pe care îi promovează, dar asta nu e treaba mea. Așa că e normal să îl promoveze oriunde pot. Într-o țară de 18 milioane și ceva mărunțiș, acest tip e urmărit de 2 milioane dintre ei. Fie că vreți, fie că nu, el este o vedetă și nu ai cum să îl ocolești. Și cât timp ceea ce creează nu este la limita infracționalității, gen Ilie Bivol, cred că poate și are dreptul să se desfășoare așa cum dorește.

Aerele astea pudibonde de hipsteri se propagă mult prea ușor pe internet, lăsând impresia că, de fapt, opiniile astea sunt cele majoritare. Sigur că nu e așa. Gândiți-vă cum se strâmbă din nas la manele, de zeci de ani și FIX de aia nu prosperă manelele și cei ce le cântă. Pentru că au strâmbat hipsterii din nas.

Concluzia ar fi că poate ar trebui să vă vedeți mai mult fiecare de felia voastră și mai puțin de a altora. Singura care decide dacă ceva e bun sau nu este piața. Dacă piața cere prostituate vedete pe instagram, cum e plină românia și vloggeri, piața asta va primi, fie că vrem, fie că nu.