O veste bună pentru cei care umblă prin lume de capul lor, nefolosind agentii, precum subsemnatul.

Recunosc, pe la începuturile folosirii lor, m-am înțepat și eu. De exemplu cu Trivago, pe care bagi căutare de un apartament pentru 2 zile, iar ei îți returnează rezultate MEDII de preț pentru o zi, minus comisioane și alte rahaturi. Dacă ești by default neatent, ca mine, ajunși și cumperi cazare la preț de Marriott, undeva în fundul Vienei, într-o magherniță împuțită, cu WC din plastic.

Sau la booking, cu ofertele lor nebune, de cum ajungeai să te decizi pe un hotel, brusc camera aia devenea ultima și la ea se mai uitau încă 50 de oameni gata hotărâți și deciși să o cumpere înaintea ta. Și o cumpărai, ajungeai acolo, aflai că aerul condiționat e un ventilator, patul dublu sunt 2 paturi lipite iar televizorul e un televizor sport, cu ecran de 20 de centimetri. Serios, aia e, recunosc, am mai pățit și de astea.

Bine, între timp am devenit un ninja în achiziții de cazare. Și, nu de puține ori, am sunat la hotel, văzându-l pe booking, unde era OMOR PE ULTIMA CAMERĂ, IA-O ACUM!!! și îmi spuneau să vin la ghișeu, bine mersi, că au camere, la preț mai mic decât pe booking.

De fiecare dată voi scrie asta, pentru fanii capitalismului sălbatic, neinfluențat de nimic. ÎÎntotdeauna, în capitalismul pur, la un moment dat, piața se transformă în monopol sau duopol și prețurile devin mai mari iar serviciile mai proaste. Întotdeauna. Uitați-vă la facebook, dezvoltat pe o piață de genul. Nu mai există rețele sociale și, până când nu o să crape rahatul ăla pe bursă, nici nu vor exista, pentru că orice mișcare vafi strivită și, dacă nu va putea fi strivită, va fi cumpărată.