vikingi

În ultimele zile am descărcat mai multe jocuri, testând diverse modele, poate, poate reușesc să găsesc ceva care să îmi țină ocupate momentele de glorie de la toaletă. Ultimul pe care l-am ținut mai mult de o zi a fost ceva joc de Darts, free, dar cu opțiunea de a-l cumpăra. Mno, până îl cumperi, îți tot afișează reclame, din când în când. La fel ca și celelalte de altfel.

Aici însă e problema.
Oamenii care au dezvoltat jocul ăla te pedepsesc, fizic, cu reclame. Asta e senzația pe care o ai. Reclame pe care EȘTI OBLIGAT să le lași să ruleze minim 5 secunde, tot întrebându-te dacă ai ce trebuie ca să fii un curajos Jarl, ceva mizerie cu vikingi și omuleți care se luptă. Același lucru la un alt joc, Arcery ceva. 1000 de reclame pe joc, înainte și după tregere, sigur nu vrei o săgeată? păi dacă nu vrei, urmărește acest clip de 10 secunde cu un mesaj de la sponsor.

Serios, ca om care trăiește din publicitate întotdeauna am considerat că reclamele trebuie să fie ceva neintruziv, ceva ce nu trebuie să îl oblige pe om să facă ceva. Îți place o reclamă, vei da click pe ea. Nu îți place, o închizi și aia e, mai vedem la următoarea, poate va fi mai pe gustul tău.

Pentru că dacă îl forțezi pe om să vadă/facă ceva, nu înseamnă că brusc l-ai transformat într-un fan al produsului mercantizat, ci doar îți faci tu niște exceluri care arată clientului că a avut milioane de afișări la mizeria sa de reclamă.

Desigur, clienții potențiali sunt dezgustați și au grijă să blocheze orice relație cu produsul respectiv, dar ce mai contează, pe tine, ca publisher, nu te interesează rezultatul final, vânzarea, te interesează aă ai rapoarte bune la afișări.

După care ne întrebăm de ce se duce în cap piața de publicitate. Partea tristă e că hienele care fac asta acum nu vor fi afectate deloc de ceea ce fac, pentru că atunci când le vor scădea încasările, vor trece la o altă metodă de a face bani păcălind pe toată lumea. Vor suferi, ca de obicei, fraierii.