Am primit un răspuns din partea companiei UPC România, răspuns legat de articolul Cum să îți înșeli clienții.

Inițial, am postat acest răspuns în pagina articolului.

Declaraţie de presă

Pentru o informare corectă, UPC România doreşte să facă precizări legate de pachetul opţional Extra Fotbal, care include posturile Look TV, Look TV HD şi Look Plus HD.

Acest pachet tematic opţional oferă acces la toate meciurile din Liga 1 şi Cupa Ligii, competiţii care debutează în luna iulie, pe 25, respectiv 16 iulie. Luând în calcul interesul crescut al abonaţilor noştri pentru fotbal, precum şi termenul scurt până la începerea campionatului, UPC oferă gratuit acest pachet întregii baze de clienţi de televiziune digitală, timp de o lună.

Pachetul Extra Fotbal este opţional, iar clienţii UPC beneficiază de flexibilitate maximă – ei pot alege în orice moment să dezactiveze această opţiune şi ulterior să o reactiveze, prin metode simple şi accesibile (apel la un număr gratuit, accesarea paginii de web dedicate sau SMS cu tarif normal). UPC a informat toţi clienţii din timp, în mod individual şi transparent, asupra opţiunilor pe care le au în legătură cu pachetul Extra Fotbal.

Vă las pe voi să judecați acest răspuns și ce înseamnă el.
Pentru cei care sunt în această situație, o să vă las comentariul lăsat de Ionut, la articolul anterior.

OUG 34/2014:
“CAPITOLUL V Dispozitii generale
ARTICOLUL 23 Vanzarea nesolicitata
Consumatorul este scutit de obligatia de plata in caz de furnizare nesolicitata de produse, apa, gaze naturale, electricitate, energie termica sau continut digital sau in caz de prestare nesolicitata de servicii interzise prin art. 4 alin. (4) si prin anexa nr. 1 – Practici comerciale agresive, punctul 6, din Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, cu modificarile ulterioare. In asemenea cazuri, absenta unui raspuns din partea consumatorului in urma unei astfel de furnizari sau prestari nesolicitate nu reprezinta un consimtamant.

Toată discuția asta îmi amintește de o întâlnire mai veche cu un oficial de la RADET, care încerca să îmi explice că e normal ca eu să plătesc apa caldă la nivel de metru cub, nu de gigacalorie, pentru că nu e vina lor că trebuie să curgă o tonă de apă rece, până începe să curgă apa caldă. Ei au trimis pe țeavă apă caldă, consumatorul primește ce vine de la ei.

Orice argument, orice exemplificare i se părea nevalidă. Și i s-au spus destule. Irelevant. Mentalitatea de mamut de stat, singurul ofertant de servicii prin monopol nu putea fi scoasă din capul domnului. Firma a investit, dumneavoastră plătiți.

Prin urmare, Pachetul Extra Fotbal e opțional, dar vi-l băgăm din prima. Și abonamentele au crescut tot opțional.

Totul e opțional, la micul șmen. DIn câteva sute de mii de abonați, măcar jumătate nu o să se sinchisească de ăia 10 lei, sau o să le fie lene, sau nu o să observe, sau nu o să le pese.

Și uite-așa se face afacerea.