Bănuiesc că țineți minte toți reclama cu Batman, Batman, a genialului Naumovici. Hai, că am mai scris de chestia asta, că toți știu de batman, dar nimeni, sau aproape nimeni nu știe că reclama e la televizoarele teletech de la altex.

De când a început olimpiada, mi-a atras atenția o reclamă funny. Aceea cu vecineeee, vecineee, pe bloc, vecineee! Haioșică, drăguță, cu punchline, exploatează bine și oarecum condescendent spiritul românesc de a face totul, pentru că nu avem nevoie de specialiști.

Știți la ce e reclama aia? Sau hai să zicem că ați reținut că e vorba de membrane bituminoase. Dar membrane bituminoase aduc zeci de firme în românia. Știți pentru ce companie e făcută reclama? Aș putea să dau pariu că, în afară de 2-3 care sunt din sistem și urmăresc atent, restul habar nu au. Pentru că nicăieri nu se spune în cadrul reclamei despre Arcon – Membrane bituminoase, atunci când attention span-ul este maxim. Apare doar un carton la sfârșit, când deja atenția este dirijată în altă parte și nimeni nu mai urmărește ce se întâmplă pe ecran.

Pe de altă parte, avem reclamele la catena. Bănuiesc că pe toți vă enervează de vă vine să vă dați cu capul de ceva contondent, până nu mai simțiți nimic, nu? Penibili cu toții, de la a la z, cu nico, enache, arșinel, stela, copilul ăla antipatic, tot tacâmul. Dar ascultați reclama. Fix la mijloc se marchează numele Catena, are jingle, are sloganul cu Farmacia inimii, Catena, pe care îl știe și fi-miu când trecem prin fața farmaciei, are tot ce e necesar pentru o reclamă de succes.

Și credeți-mă, nimeni nu ar investi atât de masiv în reclama asta dacă nu ar avea un ROI uriaș. Cu siguranță reclama are un succes imens, vedetele sunt în targetul cerut, all good. Deși noi, ăștia finii, din spatele ecranelor, nu ne simțim stimulați de ea, că e pentru proști.