Astăzi vom vorbi despre Coca Cola și responsabilitatea socială în campanii.

Am niște reguli simple după care mă conduc, în comportamentul meu în online. Nu comentez campaniile publicitare în care nu sunt, pentru că, evident, s-ar înțelege greșit, chiar dacă intențiile mele ar fi dintre cele mai bune și nu mă uit la vloguri.

La regula 1 nu fac excepții decât atunci când sunt niște abateri grave, cum a fost cea cu parașutele în chiloți care dădeau foc plasticelor aduse de ele de acasă pe plaje protejate, ca să le iasă campania.

La numărul 2, aproape niciodată nu mă abat, mai văd câte un vlog doar când îmi e trimis de cineva la modul Hăhăhă, uite încă o mostră de conținut zero. Milioane de minute video, fără niciun fel de valoare, create doar ca să umple spațiul. Mersi, dar nu.

Am făcut introducerea aceasta ca să înțelegeți că eu nu îl cunosc pe Ilie Bivol, eroul articolului din link, îmi este profund indiferent și îi voi uita numele la fel de repede cum l-am auzit.

Coca Cola are o campanie mare zilele acestea, ceva cu Next Vlogger, în care, pe bani foarte mulți, zice Alex Negrea că sunt aproximativ 250 000 de euro, participă toți oamenii aceștia care au public aproape exclusiv format din minori, gen Micky Hash, Chelaru și, iată, Ilie Bivol.

Care e treaba cu acest Ilie?
Citesc la Gaben și mă minunez. Omulețul se ocupă cu scam, păcălind oameni să îi trimită bani, ba pentru construcția unei case, ba i-a ars casa și își mai construiește o casă, ba ia bani de la urmăritori ca să facă grupuri de forex.

Aici e buba mare. Pentru că, având, logic, urmăritori copii, gen 13-14 ani, omul i-a convins pe acești copii, cu clipurile sale, să fure bani de la părinți, între 50 și 200 de euro, ca să facă ce dorea el să facă cu forex. Peste 2000 de copii de ăștia au furat, repet, bani părinților și i-au trimis domnului Bivol.

Și așa apar 2 probleme legate de responsabilitatea socială a companiei Coca Cola.
Lucrurile acestea sunt știri la liber, pe care le știe oricine care activează în domeniul vloggingului. Agenția care se ocupă de asta (habar nu am care) probabil are informații foarte clare despre domnul Ilie Bivol. Și totuși a ales, fără niciun fel de problemă, să aibă în campanie un asemenea personaj.

Lucru care se leagă de a doua problemă, pe care o spune Gaben.

Zic: prietene, da ce poziție oficială are agenția referitor la înșelarea unor minori și participarea lor la niște acțiuni ilegale.

la care oamenii cu care mă conversam zic:

– AAA, păi noi le-am zis așa subtil că n-ar fi bine, da ei (adică agenția) au zis că la ce comunitate are cetățeanul, își asumă

Serios, Coca Cola, vă asumați prezența în campanie a unui scammer? Considerați că numărul de followeri de youtube ale stimatului domn Bivol acoperă daunele masive pe care le aduceți în conștiința copiilor care urmăresc vloggerii?

Cum va gândi un copil de 13-14 ani, vârsta celor ce formează majoritatea audienței vloggerilor, când va vedea că, în pofida tuturor chestiilor făcute de susnumitul Bivol, în continuare apare cap de afiș și imagine a Coca Cola, într-o campanie națională? Că e ok să furi, să minți, să cerșești, cât timp faci rost de bani, pentru că ajungi sus și lumea te bagă în reclame, nu?

Și atunci cum rămâne cu CSR-ul, cu responsabilitatea, cu valorile companiei, cu mesajul, cu misiunea și alte blablauri de astea pe care le turuiți în toată media, cu educația copiilor, cu tot ce înseamnă aceste lucruri, peste care călcați lejer, promovându-l pe domnul Ilie Bivol?

Știu, e o întrebare retorică, mai mult decât un sughiț nu va provoca nimănui, nimic. Compania e mare, compania își asumă, iar în rapoarte chestiile astea sunt trecute la capitolul hate. Au scris haterii ăia despre campania noastră care este, altfel, minunată.

Viața merge mai departe, mai bifăm o campanie, un ROI, un rebate și așteptăm anul următor.