Am rezolvat problema cauciucurilor de iarnă

Până la urmă, s-a decis. Michelin Alpin 4, de la Savhor, cu 309 lei bucata, montaj gratis plus directia cu 40% discount. Total 1320 lei.
Foarte foarte decent, băieții s-au mișat rapid, recomand cu căldură.

montare cauciucuri de iarnă

Gabriela Firea vrea să închidă acest site.

Poți contribui la eforturile mele cu un abonament de 3 USD

sau în Cont: RO34INGB0000999907997658

88 comentarii

  1. Ok, probabil sunt bune, le lauda toata lumea, eu sincer nu am vazut nici o diferenta fata de cele de vara. Insa acum sunt in jur de 15 grade. Ce rost au acum? De ce nu ai asteptat frigul si zapada?

    Thumb up 0
    • Danut » ca sa nu fiu luat prin surprindere de ninsoare, ca toti rromanii

      Thumb up 0
    • #3

      Cel mai sigur, in momentul in care o sa dea zapada/frigul, o sa fie un moment in care se grabeste si nu are timp de schimbat gumele la masina. Asta inseamna sa fii prevazator. Nu cred ca are nimic daca merge 2-3 saptamani cu cauciucuri de iarna la 15 grade.

      Thumb up 0
    • #4

      Danut» Dar de ce le schimbi doar când vezi zăpadă afară? Sunt foarte eficiente pe ploaie, polei etc. Esti românul tipic…

      Thumb up 0
    • cand o da ninsoarea crezi ca le mai prinde la aceeasi bani si cu montaj gratuit?

      Thumb up 0
    • Pana mea, merg de 3 (sau 4 deja?) ani numai cu gume de iarna si vara. Da, stiu, se uzeaza mai repede, d-aia nu e bine cu gume de iarna pe timp de vara. Ete, fix un cuc se uzeaza mai repede, e insesizabil.

      Thumb up 0
    • Sabotor » am impresia ca sunt mai proaste pe vara, fiind mai moi

      Thumb up 0
    • Azi mi le-am pus si eu pe ale mele…au deja o iarna si am fost extrem de multumit. Cat despre temperatura…eu ma duc la munca dimineata la 6 cand in curand vor fi temperaturi sub 7 grade celsius adica sub pragul de la care e recomandat cauciucul de iarna

      Thumb up 0
    • @Sabotor, este o foarte mare prostie sa mergi cu gumele de iarna pe temperaturi de peste 50 grade. Datorita texturii, pe langa cresterea sesizabila a consumului si uzurii cauciucului respectiv, acestea nu sunt proiectate pt viteze mari. Cu ele esti kamikaze pe A1/A2 daca intelegi ce vreau sa spun. Ai riscul unei iminente explozii, iar asta face buba mare.
      PS, Cand spun viteza mare nu ma refer la cifre ametitoare, unele cauciucuri de iarna fiind proiectate sa reziste la maxim 100 km/h.
      @Arhi, si parerea mea e ca te-ai grabit un pic tinand cont de extremele de afara.
      @Platinum brain, pt ploaie exista cauciucuri cu profil special, nu cele de iarna iar pe polei esti sanie si cu cele de iarna. Nu te baza pe asta.

      Thumb up 0
    • #10

      @BAXT : prietene, furi curent cu tot cu transformator ….

      MICHELIN Alpin A4

      DIMENSIUNI DISPONIBILE
      LATIME 165 – 225
      SERIE 45 – 70
      DIAMETRU 14 – 17
      INDICE DE SARCINA 81 – 102
      INDICE DE VITEZA H, T, V ( via http://www.michelin.ro/anvelope/michelin-alpin-a4 )

      T 190 km/h

      Indice de viteza prezent la foarte multe tipuri de anvelope, in special la pneurile pentru autoturisme de cilindree mica si medie atat de vara cat si de iarna sau allseason. Indicele T este prezent de asemenea la multe tipuri de anvelope 4×4 si la anvelope pentru vehicule comerciale usoare.

      H 210 km/h

      Indicele de viteza H este un alt indice foarte frecvent, cel mai adesea la autoturisme de cilindree medie dar si la vehicule de teren utilizate preponderent pe sosea. Mai rar, la cauciucuri pentru vehicule utilitare.

      V 240 km/h
      Autoturisme si vehicule 4×4 SUV de putere medie si mare, cu utilizare frecventa in regim de autostrada. Indicele V este, cu foarte rare exceptii, cel mai ridicat indice de viteza disponibil la anvelopele de iarna.

      via http://www.anvelopeweb.ro/help/viteza

      Thumb up 0
    • @Vladut, fara jigniri, da?
      Vitezele trecute pe fiecare anvelopa in parte sunt valabile in conditiile pt care este facuta. Eu am precizat clar: anvelopa de iarna la 50 de grade.
      citeste mai atent si apoi “arunca-te“ cu jigniri.

      Thumb up 0
    • #12

      pt toti cunoscatorii – amestecul de cauciuc folosit la anvelopele de iarna difera radical fata de amestecul de cauciuc folosit la anvelopele de vara. Pe scurt, daca nu e frig afara in mod constant ( sub 7 grade ) cauciucurile de iarna se fut. Basca faptul ca in anumite conditii nu sunt sigure in trafic .

      Thumb up 0
    • @Arhi
      asa este, performanta gumelor de iarna e mai slaba decat performanta gumelor de vara, pe timp de vara. Si daca as concura la ceva curse cu masini, as tine seama de asta. Dar doar atunci, pentru ca diferenta de performanta e insesizabila pentru un sofer normal care nu negociaza curbele la viteze incredibile, doar pentru a demonstra ceva (ce, nu stiu). In rest, sunt convins ca cu gumele mele de iarna am performante mai bune decat niste Matador (sau orice alta marca ieftina ce se vinde prin Romania) de vara, pe timpul verii. Singurul lucru ce l-as putea rezolva ar fi zgomotul la rulare, care e ceva mai mare.

      @baxt
      ti-au raspuns altii. Daca tu ai impresia ca e posibil sa faci explozie de cauciuc pentru ca ai anvelope de iarna pe timp de vara, esti dus cu pluta (evident, vorbesc de cauciucuri normale, care nu sunt uzate si nici mai vechi de 4-5 ani… ca sa nu-ti vina o idee). Ah, si ca sa fii tu linistit, anvelopele mele au indice de viteza H

      Thumb up 0
    • Sabotor » mergi relax pe autostrada cu 140?

      Thumb up 0
    • @Arhi
      Da. Chiar si cu mai mult (in general merg cu 130-140, rareori 160 in depasiri, nu din cauza anvelopelor, ci pentru ca deja viteza e prea mare fata de viteza celorlalti si na, mai bine sa previn).

      Thumb up 0
    • Mdea, deja sunt multi „cunoscatori” si nu vreau sa intru in polemici.
      Concluzia e ca fie vara fie iarna mergeti frate cu ce o fi. Daca nu as circula pe aceleasi drumuri cu voi poate ca nu mi-ar pasa, pana atunci raman la parerea ca sa circuli in Romania este tot atat de sigur cu mersul in Afganistan pe un camp minat cu IED.
      Nu prietene, nu sunt dus cu pluta, eu doar am prezentat un aspect pertinent. Tu din pacate nu.

      Thumb up 0
    • @baxt
      special pentru tine, ia da un ochi pe graficul ala si apoi comenteaza.
      http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Summer-VS-Winter-tyres-Warm-weather-performance.htm

      Thumb up 0
    • De acord , dar nu vad nimic legat de viteza. Am cautat si eu pe net deja vazusem ceea ce mi-ai dat tu, dar pt mine ramane un semn de intrebare comportamentul texturii de cauciuc de iarna vara la viteza mai mare.
      Ca fapt divers, lucrez de 6 ani in industria auto la un anume brand. Nu trollez, nu vorbesc ca-n tren sustin doar ceea ce cred si ceea ce pana la urma e logic sa fie asa.

      Thumb up 0
    • sustin, lucreaza la un brand auto:)

      Thumb up 0
    • @Arhi, observi ca nu am vrut sa fac publicitate…. :)))))

      Thumb up 0
    • baxt » am observat, ba chiar mijesc pe sub mustati, ca ei nu stiu cu cine vorbesc:))

      Thumb up 0
    • Apropo, stiu ca ai mai fost aici, am aflat dupa. Dar daca mai primesti invitatie nu ezita sa ma anunti din timp. Din pacate de invitatii si acces se ocupa cei de la Comunicare.

      Thumb up 0
    • @baxt
      daca tot esti specialist, ia zi-mi mie, cine e mai kamikaze pe A1-A2 (desi poti sa stai linistit, nu circul pe acolo), eu cu anvelope de iarna (Continental… ceva) pe timp de vara, sau unu’ cu anvelope resapate?

      Thumb up 0
    • Sabotor » sau eu cu michelin alpine 4? nu vreau nimic, doar ma laud…:))))

      Thumb up 0
    • Nu am incredere in niciunul, pt ca e clar ca nu pune pe primul plan siguranta lui si a familiei zgarcindu-se sa acorde atentie la una dintre cele mai importante si elementare aspecte ce tin de siguranta masinii, pe langa sistemul de franare si de directe.
      Contactul cu solul este mai important decat cred multi. O experienta in condus mai multe tipuri de vehicule cu mai multe tipuri de anvelope te poate elucida, probabil vei intelege ca si un pneu cu profil de ploaie conteaza al dracului de mult fata de unul obisnuit.
      Nu stiu de ce insisti sa ma convingi pe mine ca anvelopele de iarna sunt bune si vara. Te-ai convins pe tine insuti! E suficient.
      Eu sunt un nabab si arunc cu banii pe cauciucuri de vara si de iarna. Sunt un snob, plm…..

      Thumb up 0
    • In niciunul prezentat de sabotor.
      @Arhi, nababule!

      Thumb up 0
    • @sabotor, mane, nu sunt specialist, doar un tata si un cap de familie responsabil, inainte de toate.

      Thumb up 0
    • @baxt
      Da, exact, nu pun pe primul loc siguranta mea. Ca sa-ti faci o idee, eu aveam anvelope de iarna cu mult inainte sa fie obligatorii, pentru ca tin la siguranta mea. Dar, ai vazut si tu graficul ala, performantele anvelopelor de iarna sunt cam cu 10% mai proaste pe timp de vara decat cele de vara. Adica in loc sa opresc in 10 m, opresc in 11. Da, stiu, e important metrul ala, dar nu e ca si cand ai cauciucuri de vara pe timp de iarna si opresti in 40 de metri in loc de 10. In plus, sunt CONVINS ca anvelopele mele de iarna (ContiWinterContact S – Arhi, ma laud si eu :D) au performante mai bune vara nu numai decat unele resapate, dar si decat anvelope Matador, Debica, sau mai stiu eu ce. Deci, te rog, povesteste-mi cum am grija mai mult de siguranta mea cu niste gume Matador de vara, pe timp de vara.
      Mergand dupa aceeasi idee, ar trebui sa conducem toti numai masini super sport, pentru ca acele masini au cele mai scurte distante de franare si stau cel mai bine in curbe.

      Thumb up 0
  2. Acum trebuie sa le uzi 🙂

    Thumb up 0
  3. Bombonerie … eu nu scap fara 2500 pentru a le schimba pe toate 4. Trebuie sa iau doua luna viitoare si-nca doua „cadou” de Craciun … 🙁 … pentru ca ce am acum nu mai rezista inca o iarna.

    Thumb up 0
  4. Eu anul trecut am plătit aprox. 1200 lei pentru 4 cauciucuri Pirelli cu tot cu montat şi echilibrat. S-au comportat excelent! Gigeii cu păpuci de vară rulau fin cu 40 km/h, eu cu 90. Că iarna nu-i ca vara! 🙂

    Bună alegere Mişelin! Am pe un Megane. Excelente! Şi asta în condiţiile în care le-am luat second.

    Thumb up 0
    • Sunt sigur că ăsta e scopul principal al anvelopelor de iarnă. Să poți merge cu viteză pe zăpadă….

      Thumb up 0
  5. Si eu tot Michelin Pilot Alpin am si sunt extrem de multumit de ele. Si de vara iti recomand acelasi model, adica Pilot Sport.

    Thumb up 0
  6. Inca nu le scot din garaj … am luat anul trecut asa ca inca mai sunt valabile 🙂

    Thumb up 0
  7. #45

    Ce DOT au?

    Thumb up 0
    • 0lister » nov 2011

      Thumb up 0
    • #47

      era bine sa fi fost 2012… asa ai pierdut cam un an din durata de viata a cauciucului… Cauciucul imbatraneste, indiferent ca sta sau e pus la lucru.

      Thumb up 0
  8. A trebuit si eu sa imi schimb caucioacele pe fata… erau tocite pana la os. Cam dubios sa se duca dupa doar 18.000 km, si aia facuti cam intr-un an. Mi-au spus baietii de la magazinu de caucioace ca erau cu USA specs si ca aia ar fi cauza ca au tinut mai putin. Macar nu am grija rotilor de iarna.
    Si pentru ca tot suntem la capitolul roti, are careva ideie cum moloz se curata brake dust-ul care se strange pe jante? Am incercat cam tot ce exista prin comert si oha, am frecat de nu mai am piele pe buricele degetelor. Unii imi spuneau ca pe jantele cromate/nichelate odata depus, nu prea mai il scoti.

    Thumb up 0
    • Praful e de la placutele de frana si se curata la orice spalatorie. Dupa ce masina e spalata cu spuma activa si praful s-a inmuiat, se freaca sustinut cu o carpa. Daca cei de la spalatorie ti-au spus ca nu se poate, nu ii crede. Probabil le era lene sa frece. Eu am 60.000 km cu jantele mele si fac procedura asta la fiecare spalare. Jantele sunt luna.

      Thumb up 0
  9. #50

    De 9 ani merg numai cu anvelope de iarna indiferent de anotimp.
    Cauciucurile le schimb la cca 40-45.000 km si asta din precautie, nu ca nu ar mai tine.
    Sincer sa fiu, nu inteleg avantajul schimbarii vara-iarna-vara-iarna-etc-etc cu tot balamucul/banii de rigoare atunci cand poti merge si vara f bine cu anvelopele de iarna.
    E adevarat ca nu merg cu mai mult de 130-140 nici macar pe autobahn.

    Thumb up 0
  10. buna alegere. sunt fan Michelin. Grija totusi sa nu le „prajesti” pana da zapada.

    Thumb up 0
  11. Yep, cauciucurile de iarnã tin mai prost vara.

    Thumb up 0
  12. Le-ai schimbat pe Ion Mihalache?

    Thumb up 0
    • Vlad Mereuta » nu, pe poligrafiei. e o duduie buna de tot la birouri:))

      Thumb up 0
  13. Cauciucurile de iarna se recomanda la temperaturi sub 7gr C.
    Daca mergi la 20gr C dupa cateva mii de km o sa inceapa sa-ti se fragemnteze (se desprind fasiute mici din ele).

    Thumb up 0
    • Ai incercat tu asta sau vorbesti din auzite? Daca eu am mers cu ele toata vara si la viteze mari ar trebui sa am slick-uri nu?!

      Thumb up 0
    • #58

      Nu se desprinde nimic. Se intampla altceva – se tocesc prematur si sunt nesigure in trafic ( nu mai franezi in conditii de siguranta).

      Thumb up 0
    • Nu va mai bateti capul, rromanul stie mai bine: cauciucul de iarna e bun si vara. Si daca asa stie rromanul, nici mama testelor sau logica de baza a oricarui biped cu IQ peste 100 nu-l poate convinge de altceva 🙂
      Ma uit la toti prostii din Europa civilizata… cum schimba ei 2 seturi de gume aiurea 😀

      Thumb up 0
    • Dap, stiu fix din experienta personala.
      Dunlop GrandTrek WT M3 RFT, dupa cca 10.000 km parcursi vara, nu le-am schimbat de lene 🙁

      https://picasaweb.google.com/lh/photo/L2Ehxjqq1a6Wu_Lo3yfJc4eBgsdTVuNOV-W3QwxpiXk?feat=directlink
      http://www.dunloptires.com/en-US/tires/grandtrek-wt-m3-tires

      Si distanta de franare e sensibil mai mare, fata de cauciucurile de vara, tot din experienta personala.

      Cu stima

      Thumb up 0
    • Kuky » valeu:) s-a notat

      Thumb up 0
    • @Kuky
      anvelope de iarna (tot Dunlop), folosite timp de 3 ani inclusiv vara, ~20000 km/an (poate mai mult):
      http://imageshack.us/photo/my-images/513/imag0382a.jpg/
      Esti sigur ca acele anvelope nu erau vechi, produse prin 2000 (dupa 4-5 ani cauciucul se strica, devine friabil)?
      Sau poate esti unul dinala ce pleaca inconjurat de fum de la semafor?

      Thumb up 0
    • @Sabotor insisti… hai ca sa-ti explic un pic. Poate alea din poza sunt cauciucurile tale, folosite cum ai zis tu, nici nu e foarte important. Nu e important nici daca pleci primul de la semafor sau nu. Ceea ce trebuie sa retii tu e simplu dar esential: distanta de franare si aderenta (pe carosabil umed, uscat, noroi etc.). Diferentele intre cauciucuri la capitolele astea sunt considerabile – am testat eu. Ok, daca incepi sa zici ca pt tine nu conteaza distanta de franare ca nu mergi cu 200… inseamna ca nu mai are sens discutia 🙂 Ca idee, nu fi rroman, foloseste 2 seturi 😉

      Thumb up 0
    • @Tud
      la 100 km/h, carosabil ud, 20 de grade Celsius, diferenta de franare 1.7 m. Ooooo, da!!!!!!!
      http://www.performancealloys.com/Winter-Tyres.aspx

      Thumb up 0
    • @Sabotor

      Setul de anvelope de iarna l-am primit cadou de la BMW, nu m-am uitat pe DOT. Masina are 2,2 tone si cauciucurile sunt runflat, mult mai rigide decat cele normale.
      Pt fum am un M3 E46.

      Thumb up 0
    • Mai Kuky, daca ai dezlantuit toti cei ~350 de cai asupra gumelor, nu-i de mirare ca n-a ramas mare lucru de ele.

      Thumb up 0
    • @Sabotor 1.7m si continui sa mai vorbesti? Bravo.
      Apropo, 1.7m e diferenta intre accident si evitare, intre viata si moarte, intre intrat pe trecerea de pietoni sau nu etc. Ba, sincer, te-as injura, dar nu vreau sa ma baneze Arhi. Cum dracu’ sa mai comentezi cand TU ZICI CU GURA TA ca e diferenta de 1.7m?

      Thumb up 0
    • @Sabotor

      343CP.

      Poate ma exprim eu mai confuz dar cauciucul pozat nu e de pe M3.

      In ceea ce priveste link-ul tau, e o nuanta mai subtila acolo. Testele de acolo sunt concludente pt Anglia. De exemplu, in Londra, temperatura medie pe timp de vara este de 18gr C. De aceea ei testeaza diferenta la franare la o temperatura de 20gr C.

      La 35gr C lucrurile stau un pic altfel.

      Thumb up 0
    • @Tud
      Opreste-te si nu mai fa spume. N-are rost. Gandeste-te numai ca cu niste anvelope de vara, dar ieftine, diferenta e mai mare de 1.7 m. Sau – in p*la mea – unu’ cu o masina de 2 tone si cu cauciucuri de vara, are o distanta de franare mai mare decat mine cu masina mea de o tona (si un pic) si cauciucuri de iarna. Asa ca abtine-te si nu-mi povesti mie de diferenta de 1.7 m la 100 km/h.
      Am scris si mai sus (raspunzand unuia virulent ca si tine ce-mi reprosa ca nu-mi pasa de siguranta mea sau a familiei) daca mergem pe ideea asta, atunci hai sa conducem numai masini super sport, ca alea franeaza pe distanta cea mai scurta si stau cel mai bine in curba.

      @Kuky
      ah, am inteles. credeam ca ala e de pe M3.
      Nu stiu ce sa zic… contrar a ceea ce incearca virulentul de mai sus sa insinueze, poza postata de mine e de pe masina mea, chiar am facut in jur de 20000 km/an, inclusiv vara, chiar si la 35 de grade afara (cand asfaltul avea peste 40 de grade) si n-am simtit ca as pierde aderenta sau ca as fi in pericol sa pierd controlul. La cel mai mic semn ca as fi in pericol, as fi schimbat imediat anvelopele, ca n-am nevoie de un Tud sau un baxt de pe internet sa-mi spuna ca sunt in pericol sa fac accident. Iar uzura…. e vizibil cat de uzate sunt 😉

      @restul sfatuitorilor
      un mic clip: http://www.trafictube.ro/prioritate-ce-i-aia-2/ . Na, hai, spune-ti-mi acum cum nu circul eu in conditii de siguranta si cum o sa mor pe sosele din cauza anvelopelor de iarna, care sunt mai proaste decat cele de vara si pierd aderenta.
      Conditiile in care s-a filmat – primavara, temperatura putin peste 20 de grade, viteza 45-50 km/h.

      Thumb up 0
  14. #70

    Apropo de cauciucuri, am stat ,ca in toate serile, pe balcon la un vin moldovenesc si un fum. Purtam papuci cu talpa din cauciuc. Si ce am vazut? Multi lilieci. Am vazut peste 10 lilieci in cateva minute. Ei ies acum seara la vanat de musculite. Desi nu sunt complet orbi, presupun ca au o sensibilitate la lumina si aleg sa doarma ziua. Problema e ca in Bucuresti isi iau teapa. Bulevardul deasupra caruia zburau, e mai luminat noaptea decat ziua. Este foarte posibil ca peste zeci, sute de generatii, liliecii bucuresteni sa se transforme. Se adapteaza mediului, ca orice animal. Isi vor baga labutele in ea de ecolocatie si vor pleca la vanatoare bazandu-se pe o vedere mult imbunatatita. Asa isi vor vedea si rudele apropiate, sobolanii. Nu va mai dura mult pana in mintea lor evoluata se va infiripa gandul ” Iete, bre, la grasanu’ ala plumburiu. Mananca din gunoaie. Eu zbor ca prostu’ ore-n sir sa strang o gura de tantari si ala in 5 minute se satura. Are mancarea la bot tot timpul. Mama lui de grasan; pai da ce, bre, eu sunt mai prost ? ”
    In concluzie, Bucurestiul viitorului nu va mai avea lilieci, ci foarte multi sobolani.

    Thumb up 0
  15. @Jerome sunt de acord cu tine, eu merg de 4 ani doar cu cele de iarna. nu s-a desprins nimic din ele si inca au profilul destul de bun, ca adancime. sunt Bridgestone Blizzak. Vara asta am pus totusi de vara sa ma mai tina alea de iarna inca 2 ani. Deci cei care se sperie ca le-au pus cu 2 saptamani inainte inseamna ca nu stiu ce vorbesc!

    Thumb up 0
  16. tot mai bune-s gumele mele. Le-am luat cu 50 de lei bucata, montaj inclus. Iarna trecuta doar de 2 ori m-am intors cu masina pe drum, conduceam cu viteza mica. Sper sa trec iarna asta cu ele avand in vedere ca am circulat toata vara cu ele iar la una i se vad sarmele, cred ca s-a tocit mai tare din cauza unghiului de fuga, care nu l-am facut. Am vrut sa-l schimb dar cica nu se mai gasesc cauciucuri de care am eu(175/80/16), au cred vreo 10 ani. De mers cu viteza, nu merg in general, doar pe autostrada ii mai dau peste 180 sa-mi iasa noxele afara, cica ii bine sa faci asta.

    Thumb up 0
    • yeah, nigga.. vrei un biscuit?

      Thumb up 0
    • Esti un pericol pentru societate prietene. Si dupa felul cum gandesti si dupa cum iti echipezi masina de iarna. Din ce oras ziceai ca esti? Sa stim pe unde te ocolim.

      Thumb up 0
    • Desi trollingul nu e deloc fin se pare ca ai prins 2 insi. Kudos prietene!

      Thumb up 0
  17. Decizie foarte buna. Sa le poarte FoFo fara defectiuni!

    Thumb up 0
  18. @sabotor @Ionut P @Jerome si ceilalti care merg ca taranii cu cauciucuri de iarna pe timpul verii: un cauciuc de iarna are un profil mai putin aderent pe asfalt, ceea ce scade tinuta de drum si stabilitatea in curbe, zgomotul la rulare este mai mare, consumul este mai mare. Nu degeaba, in unele tari, daca faci accident cu pneuri de iarna pe timpul verii, nu este despagubit de asigurari. In plus, aratati ca niste zgarciti care nu isi cumpara cauciucuri de vara pentru a face economie.

    Ca regula generala, cauciucurile de iarna se schimba atunci cand temperatura ziua scade sub +5 grade mai multe zile la rand, adica vreo 3-4. Daca iti pui cauciucuri de iarna cu o luna inainte, nu inseamna ca esti prevazator, ci ca iti este lene sa te uiti putin in jurul tau.

    Thumb up 0
    • Radu » ba ce tare esti, permite-ne sa te atingem. deci doar daca scade 3-4 zile consecutiv, ca la radet. si 5 grade, nu cum zic prostii astia, 7. tare, iti multumim ca ne-ai impartasit din inestimabila experienta.

      Thumb up 0
    • @Radu
      In unele tari chiar iei amenda daca ai cauciucuri de iarna pe asfalt uscat. Una din aceste tari e Finlanda, numai ca ei prin cauciuc de iarna inteleg cauciucul ala cu cuie.

      Thumb up 0
  19. Unii spun 7, eu stiam de 5. Asta conteaza mai putin. Ideea este ca exista o metoda empirica de a sti cand iti pui cauciucurile de iarna.

    Am fost atat de vehement pentru ca am o mare problema cu cu cei care merg pe caldura sau pe toata durata anului cu cauciucuri de iarna. Pneul se uzeaza repede, aderenta scade oricum foarte mult, si nu stii cand zbori de pe sosea ca prostu pentru ca ai zis ca romanul ca „las ca merge si asa”. Ce sa mai spun de consumul mai mare de benzina? Oricum genului asta de oameni nu le pasa de mediu.

    Si un citat:
    „Changing to winter tyres permanently is an option, but is unadvisable as winter tyres have less grip once the weather warms up, will wear out more quickly and the car will use more fuel”. De pe un site auto englez.

    Thumb up 0
    • @Radu
      dupa cum am scris mai sus, de ceva ani folosesc numai cauciucuri de iarna. La inceput m-am speriat si eu de povestile cu uzura pronuntata, consum mai mare, etc. Dar poate ar trebui sa-ti arat cum arata un cauciuc de iarna, dupa ce a fost folosit 3 ani, ca sa te convingi si tu.
      Ah, si sa stii ca m-ai ghicit, sunt un zgarcit care nu vrea sa dea bani pe anvelope. Mda, tot din cauza ca sunt zgarcit eu aveam cate 2 seturi de anvelope – un set de vara si un set de iarna – cu multi ani inainte ca anvelopele de iarna sa fie obligatorii in Romania.

      Thumb up 0
  20. #84

    Observ ca multi merg cu anvelopele de iarna tot anul… Oare nu au auzit de anvelope all season?! Sigur e o solutie mai buna !!!

    Thumb up 0
  21. La tanc imi trebuiesc caucioace de iarna?

    Thumb up 0
  22. silviu, anvelopele all season nu sunt nici cal nici magar. nu esti pe deplin ok cu ele nici vara nici iarna.
    pt un om normal, 2 seturi de anvelope (unul de vara si unul de iarna) sunt ok pt 4-5 ani. si sa dai 309 lei pe michelin la savhor sau 290 pe un Nokian e chiar decent. http://anvelope-discount.ro/anvelope/anvelope-turism/anvelope-nokian/wr-d3/iarna/19565/r15/91t/6319
    depinde acum insa cat de vrei sa stii ca esti in siguranta si ai pe masina ce trebuie.
    dar pana la urma, orice cauciuc nou e mai bun decat unul SH sau china :)))

    Thumb up 0
  23. #87

    eu am debica naviator M+S de vreo 2 ani, mi-ar fi peste mana sa stau sa le schimb mereu iarna/vara. Unde le pun pe celelalte, ca stau cu chirie? Plus ca urasc vulcanizarile.
    Nu sunt grozave, dar nici proaste nu sunt. Eu merg destul de tare oricum …si pana acum n-am patit nimic. Am prieteni care au cauciuce de iarna care au derapat cu ele urat de tot, degeaba iti iei cine stie ce model daca esti praf la volan.

    In state merg aia cu roti de vara/slik-uri tot timpul si nu se gaseste nimeni sa-i puna sa-si ia roti in plus.

    Thumb up 0
  24. Evident ca trebuie sa treaca cateva zile cu temperaturi mai scazute tocmai pentru ca temperatura asfaltului nu se schimba odata cu vremea (inertie termica). Daca mai pui la socoteala si faptul ca e negru, in zilele insorite se mai adauga cateva grade.
    @Sabotor. Dunlop-urile tale WinterSport 3D, se uzeaza destul de greu, am avut acelasi model ca si tine, dar tu mai ai cam 4- 5 mm profil. Cam atunci aparea acea dunga. Iarna minimul e 4mm.

    Thumb up 0