La absolut orice articol despre îmbulzeala de mașini din românia apar specialiștii în macroeconomie care ne lămuresc niște chestii.

Prima chestie este că românii sunt leneși și nu se duc la muncă cu autobuzul, cum fac managerii în țările civilizate. Așa că preferă să se înghesuie în mașinile proprii și să înnebunească 2 ore în trafic oriunde s-ar duce. Cealaltă chestie este eterna taxă de acces în centru, ca să îi învețe minte pe săracii ăștia care îndrăznesc să intre animalic în buricul târgului cu sculele proprii.

Băbăeț atât de doritori de civilizație vestică.
Oamenii ăia care se duc la muncă cu transportul în comun, dimineața, AU TRANSPORT ÎN COMUN. Adică au linii de autobuz dese, foarte dese, mai ales la orele de maximă audiență. Au trenuri care îi duc pe distanțe scurte, inclusiv în cadrul orașelor care sunt mai întinse. Au un sistem de supraveghere și previzionare a traficului și știu sigur că, dacă se duc cu autobuzul la ora x, ajung la muncă. Și, ce e mai important, nu se freacă de transpirația fetidă a moldovenilor și ardelenilor care au împânzit cu foamea lor capitala, dar au adus și obiceiul lor tradițional de a economisi apa și deodorantul.

Taxele de acces în centru există, desigur, în orice oraș civilizat. În același timp, există și parcări masive, înainte de acel centru, parcări unde localnicii își lasă mașinile, pe termen lung, la prețuri decente, sub prețul parking meterelor generale.

Ce vreți voi este doar un dezastru logistic și mai mare, atât de bine evidențiat pe șoseaua Pantelimon, unde un geniu al carpaților a sistematizat totul, transformând bulevardul într-o mizerie secvențială, unde nu ai unde circula și, mai important, nu ai unde parca. Pentru că, desigur, oamenii ăia din zecile de blocuri de pe bulevard, nu trebuie să aibă mașini, trebuie să trăiască în sclavie, mașinile sunt doar pentru băieții cu opinii de pe bloguri.