Mă gândeam azi, citind articolul acesta, în care, în rezumat, se spune că paginile de facebook de companie vor avea un reach de 6%, conform ultimei decizii a lui Mark și că pe viitor se intenționează să se ajungă la 1-2%, că practic, am asistat în 3 ani, la nașterea și moartea unei profesii. Specialistul de facebook.

Specialistul de facebook a apărut în mod normal, ca o nevoie organică a pieței. Acolo unde există fraieri, e neapărat necesar să existe cineva care să le ia banii.

Și ce ușor a fost să le ia banii.
Reach organic, grafic de postări, pisicuțe vesele, Like dacă vă place Hagi, Share dacă nu vă place, cumpărat de likeuri, ce să mai, miez.

Conferințe explicative, da, să vă explicăm cum se face succes în agenția noastră de succes, sigur, facebook este viitorul, promovare, marketing, știință complexă, tralala.

Și deodată, puf. S-a spart bula total.
Pentru că postările nu vor mai avea like-uri decât pe bani. Postările nu mai ajung la userii spamați și adunați cu atâta greutate decât pe bani. S-au dus dracului excelurile în care adunai mii de like-uri cu o pisicuță și le transformai în likeuri pentru companie.

Nasol? Poate, dar doar pentru “managerii” de facebook. Pentru piața de online în sine e doar o reîntoarcere la matcă și la normalitate.

Mai rămână să dispară și social media managerițele cu descriere gen “pasionată de social media” și deja devine locul puțin mai curat.