Rolul butonului de Like

Coborâm din turnul seniorial, pentru a împărtăși plebei o mică opinie, legată de butonul de abonare sau butonul de Like.
Observ în ultima perioadă, de când a apărut pluginul acela de facebook, o tentă tentant de tâmpită la foarte multe bloguri.

Deschizi blogul și, primul lucru care îți apare în față e un pop-up cretin, care te îndeamnă să dai like minunatului blog, sau, și mai și, să te abonezi la el.

Dragi proprietari de situri, bloguri.
Logica unei abonări la un blog este următoarea:
Eu, cititor, intru pe un blog, citesc ce are acel om scris acolo, după care, dacă ce am citit a fost interesant, mă abonez pe mail sau feed, pentru a primi informație de la el și în viitor. Nu mă abonez din clipa în care am intrat pe acel site, e ilogic, atâta timp cât nu am idee despre ce e vorba.

Iar dacă am idee, adică nu e prima oară când intru, înseamnă că mă va interesa o metodă de abonare pe care o voi folosi sau deja am folosit-o, nu trebuie să intervii tu, intruziv, cu respectiva mizerie. Nu știu câți dintre voi își amintesc de gunoaiele de acum câțiva ani, cu Votează acest site în top66, top200, top etc, voturi pe care le dădeai oricum, butonul de închidere fiind de fapt tot link către vot. Așa au murit multe situri, pentru că nimeni nu e chiar atât de calm încât să reziste la nesimțire maximă. Văd că vremurile se reîntorc, pline de voioșie.

Logica unui like pe facebook.
Să presupunem că facebook ar reprezenta ceva util (deși nu este). Care e logica unui like?
Eu, cititor, intru prima oară pe blogul tău. Îmi place ce scrii, mă abonez la el, după care văd că are și pagina de facebook. Dacă pagina de facebook e frumoasă, intuitivă, oferă conținut diferit de blog, e interactivă, atunci înseamnă că îmi place și dau like.

Și atunci, pentru ce aș da like unui site pe care intru prima oară și care, în loc să îmi ofere ceva util, îmi scuipă în față drept condiție de accesare Dă-mi like pe facebook?
Precum strămoșii mei, ofer un sic taer și plec.

Gabriela Firea vrea să închidă acest site.

Poți contribui la eforturile mele cu un abonament de 3 USD

sau în Cont: RO34INGB0000999907997658

37 comentarii

  1. Vezi ca aia cu topurile nu a disparut in totalitate.
    Shit.

    Thumb up 0
  2. Pentru că-s nerăbdători și vor să adune cât mai multe … Like-uri. Nerăbdarea e o caracteristică națională ce se întinde de la politică și până la blogurile copiilor. Las că le trece cheful de blogging după 5 luni …

    Thumb up 0
  3. Rolul unui like? Sa te dai ciumeg ca esti citit si ai expunere. In plus, plugin-ul ala se numeste Popup Dominator, si este cea mai cretina inventie conceputa ever. Te ajuta sa faci spam, nimic mai mult. Cu toate astea, o sa te uimieasca numarul ce se aboneaza… crede-ma.

    Thumb up 0
    • Se aboneaza ca vor sau nu vad butonul de x decat dupa ce like-ul a fost dat?
      Din 100 ce vad butonul cati se aboneaza?

      Thumb up 0
  4. O persoana care se respecta, nu ar folosi un asemenea plugin.
    Cand intri pe un blog, dai de un pop-up la care dai x si pe urma la primul click ai redirect pe alt site, iti dai seama deja cam ce persoana e respectivul.

    Thumb up 0
  5. Cea mai cretina inventie nu mi se pare popup-ul cu like (are buton de close in caz ca nu vrei sa dai like) ci sa dai like ca sa vezi contentul ( de obicei deghizat in buton de play http://magic-url.info/52/o-bunaciune-in-autobuz.html – dai like fara sa stii, i-am marcat ca spam 🙂 )

    O sa-i haleasca iadul spammerilor si pe astia 😀

    Thumb up 0
  6. #10

    Majoritatea sunt no liferi care cred ca ajung speciali daca strang cat mai multe like-uri.

    Thumb up 0
  7. #11

    Cel mai de cacat lucru pe FB e ca fel si fel de site-uri cretine posteaza: da like daca iti place inghetata, da like daca il vrei pe base si share daca il vrei pe antonescu, etc. E de tot cacatul.

    Thumb up 0
  8. Isteria cu ‘abonati-va’ a sarit de orice limita la multi. Am fost la BlogWorld Expo NY acu’ 3 luni si TOTI vorbitorii (oameni mai mari sau mai mici din online) povesteau despre cum sa atragi ‘subsribers’, de ce ii bun Aweber sau MailChimp etc. Ca, orice faci, nu lasa vizitatorul sa plece pana nu i-ai luat adresa de email.

    Eu sincer nu m-am abonat LA NIMIC. Intru pe site, daca vreau sa citesc, nu stau sa primesc inca vreo cateva zeci de emails pe zi de-al naibii, ca oricum primesc prea multe si nu apuc sa vad ce-i cu ele.

    La nou meu forum de admini, am pus la download o carte gratis. Un ebook de vreo 60 si ceva de pagini despre ‘subiect’. Si este la liber, nici macar nu se cere inregistrarea pe forum, am lasat chiar asa pentru ‘guests’.

    Am povestit cu cativa americani din astia cu subscribe-ul lor si cat pe ce sa pice in bot. Cum sa fie gratis cartea? Cum sa nu le iau macar adresa de email. Pai nu vreau. Am pus o chestie care sper sa le fie utila. PUNCT.

    Thumb up 0
  9. Sunt atat de hardcore incat scriu in bara de adrese ar si enter ca sa intru la tine pe blog.

    Thumb up 0
  10. @Madalinul bine ca nu scrii arrrr 😀

    Thumb up 0
  11. @dojo

    Heh, imi imaginez ce perturbati au fost cand au auzit ca mergi impotriva dogmei si nu iti valorifici oferta gratis cu un email pentru upsell.

    Thumb up 0
  12. Le-a picat fisa ca daca aduna like-uri cica le-ar creste PR-ul. Niste gunoaie dom’le.

    Thumb up 0
  13. Da’ de faza cu „dacă vreţi să aflaţi mai departe, 1distribuire, 2 comentarii 5 like-uri” ce zici, cois?! Hai, am înţeles, dau un share, arunc şi două amărâte de comentarii dar de unde sula calului să dau cinci like-uri :))

    Thumb up 0
  14. chiar si liviu alexa vad ca si-a facut un pop-up pentru subscribe, eu il citesc de fiecare data cand posteaza dar nu am dat subscribe, decat like

    Thumb up 0
  15. Poate au vizitatori destul de multi incat sa prinda la 2-3 sute de gingalai pe zi….NOT!

    Thumb up 0
  16. #21

    Nu dau like, nu ma abonez.
    Daca un anumit site, blog, imi trezeste interesul, pur si simplu il salvez in bara de semne si intru mai des sau foarte des pe el.
    Punct.

    Thumb up 0
  17. @Arhi, inceputul articolului face toti banii 😀 cat despre acele bloguri care au asa ceva…nu mai intru a doua oara

    Thumb up 0
  18. Se dau pe undeva niste bani pentru numarul de like-uri? E vreo casierie ceva?!… Altfel nu vad smecheria in „am saptemii de likeuri coaaieee”. Eu stiam ca „popularitatea” unui blog se masoara altfel.
    Urasc profund popupul ala care-mi sare in fata de fiecare data cand intru pe site-uri (hehe, si d-aia pe unele nu mai intru). Cred sincer ca energia cheltuita cu copy/paste-uri la scripturilea alea poate fi folosita cu succes la a produce continut mai acatarii.
    ‘tu-i mama ei, ia sa-mi iau io domeniu meu!

    Thumb up 0
  19. #24

    n-am citit tot ca ideea am inteles-o, insa Inaltimea Voastra care are cititori si e om citit, memorie nu aveti?
    fa-ti alt cont si cu like/feed etc
    (plm n-am dat like sau feed sau altele )
    off top: vorbeam azi cu un chinez: bai, ati castigat ceva medalii.-el : who cares.
    ma gandeam ca asta e omul care nu e mandru ca tara lui a castigat etc. nici macar nu-l doare-n pula
    ni hao ma!

    Thumb up 0
  20. Consider o prostie enervanta treaba cu like, deoerece aduni like-uri false. Nu mai vb de reclamele care apar pe blog si nu ai loc sa citesti ce te intereseaza. Nu zic ca nu sunt rentabile, dar unii exagereaza si dupa cum spui, ajung sa scada in vizitatori decat sa urce.

    Thumb up 0
  21. @Vega, poti sa-mi desenezi?

    Thumb up 0
    • #27

      nu prea le am cu desenatul. iti pot face o schita din cateva linii daca te ajuta cu ceva, dar nu cred ca vei intelege mai nimic. iarasi

      Thumb up 0
  22. Apropo de ce spune Dojo, de ebook-ul la download gratuit… M-ar interesa o solutie pt. download gratuit care sa-mi permita vizualizarea numarului de descarcari. Daca pun fisierul pe server propriu nu am posibilitatea contorizarii numarului de download-uri. Vreo sugestie?… THX!

    Thumb up 0
  23. Foarte adevarat; sa speram ca vor tine cont de sfaturile tale cei care le citesc 🙂

    Thumb up 0
  24. #36

    Hahahaha, cersetori de like-uri !

    Thumb up 0
  25. Multi au acest plugin. Misto e ca exista acel X.

    Thumb up 0