Coborâm din turnul seniorial, pentru a împărtăși plebei o mică opinie, legată de butonul de abonare sau butonul de Like.
Observ în ultima perioadă, de când a apărut pluginul acela de facebook, o tentă tentant de tâmpită la foarte multe bloguri.

Deschizi blogul și, primul lucru care îți apare în față e un pop-up cretin, care te îndeamnă să dai like minunatului blog, sau, și mai și, să te abonezi la el.

Dragi proprietari de situri, bloguri.
Logica unei abonări la un blog este următoarea:
Eu, cititor, intru pe un blog, citesc ce are acel om scris acolo, după care, dacă ce am citit a fost interesant, mă abonez pe mail sau feed, pentru a primi informație de la el și în viitor. Nu mă abonez din clipa în care am intrat pe acel site, e ilogic, atâta timp cât nu am idee despre ce e vorba.

Iar dacă am idee, adică nu e prima oară când intru, înseamnă că mă va interesa o metodă de abonare pe care o voi folosi sau deja am folosit-o, nu trebuie să intervii tu, intruziv, cu respectiva mizerie. Nu știu câți dintre voi își amintesc de gunoaiele de acum câțiva ani, cu Votează acest site în top66, top200, top etc, voturi pe care le dădeai oricum, butonul de închidere fiind de fapt tot link către vot. Așa au murit multe situri, pentru că nimeni nu e chiar atât de calm încât să reziste la nesimțire maximă. Văd că vremurile se reîntorc, pline de voioșie.

Logica unui like pe facebook.
Să presupunem că facebook ar reprezenta ceva util (deși nu este). Care e logica unui like?
Eu, cititor, intru prima oară pe blogul tău. Îmi place ce scrii, mă abonez la el, după care văd că are și pagina de facebook. Dacă pagina de facebook e frumoasă, intuitivă, oferă conținut diferit de blog, e interactivă, atunci înseamnă că îmi place și dau like.

Și atunci, pentru ce aș da like unui site pe care intru prima oară și care, în loc să îmi ofere ceva util, îmi scuipă în față drept condiție de accesare Dă-mi like pe facebook?
Precum strămoșii mei, ofer un sic taer și plec.