Dacă am vorbit despre leadershipanii care împrăştie ţepe pe net, hai să vă zic părerea mea şi despre marketingul afiliat, altă ţeapă care se voiajează la greu pe net.
Ştiţi ce e marketingul afiliat?

Eu, firma x, scot un produs la vânzare pe net, pe situl personal sau pe un site care se ocupă de marketing afiliat, situri care abundă prin zonă. Firma respectivă îţi pune la dispoziţie un cod de afiliat şi nişte bannere şi cam aici se încheie contribuţia ei.

Tu, ca proprietar de site, pui bannerele lor şi, dacă vinzi ceva, îţi iei un comision.
Până aici pare bine, nu?
Păi nu.

Comisioanele sunt mizerabile, de genul la 1 tricou de 50 de lei, iei comision 1 leu, iar ăsta e unul din comisioanele bune, pentru că pe produse mai scumpe sunt şi mai mici, procentual vorbind.

Nu ai absolut nici un control asupra verificării vânzărilor. Trebuie să te bazezi strict pe cuvântul celor de partea cealaltă a baricadei că de pe cookie-ul tău au cumpărat x oameni.

Şi ce e cel mai important, situl care vinde primeşte linkuri curate în google, fără să plătească nimic. Campaniile de bannere nu se referă strict la vânzarea propriuzisă, ci şi la întipărirea în mintea utilizatorului a brandului respectiv. Dacă eu pun pe situl meu bannerul affiliate al unui magazin, magazinul ăla are asigurate 20 000 de afişări pe zi, fără să plătească nimic pentru asta, doar cu promisiunea că dacă e să se vândă ceva, primesc comision.

Firmele care lucrează în domeniu nu mai prididesc la sfârşit de an să se laude `prin sistemul nostru s-au vândut x milioane de euro`. Dar nimeni nu anunţă şi câţi euro s-au dat celor care practic au făcut vânzările. Sau care e media de euro plătită pe cap de proprietar de site. Aceste informaţii lipsesc. De ce?

E simplu.
Pentru că ţepele astea se bazează pe foamea siturilor mici spre foarte mici, exact ca în Multi Level Marketing. Traficul mare şi vânzările mari se realizează printr-o sumă impresionantă de vânzări şi refferali mici, care sunt orbiţi de ideea de a face 10 dolari din situl lor. Eventual cumpără chiar ei, pentru că nu-i aşa, e un produs mişto şi uite, îl iau cu 10 lei mai ieftin. Desigur, are şansa de a nu atinge minimul de plată al firmei, care e întotdeauna puţin mai sus decât media şi să nu îşi ia niciodată banii . Singura problemă e că firma îşi ia banii de la client, chiar şi pentru o vânzare.

Şi aşa, leu cu leu, se strânge milionul. Firmele de affiliate marketing prosperă maxim, cifrele urcă la cer, maşinile sexy se strâng pe străzile din jurul birourilor luxoase. Totul pe spatele fraierilor care speră să ia şi ei un dolar.

Între timp, domnii proprietari de biznis se apelează pe bloguri cu cuvinte de la Amway, schimbând doar diamond cu affiliate.

Go affiliate, go!