Cum sa scrii articole inflamatoare degeaba

În ultimele zile s-a răspândit ca focul ultima ispravă a laboaratoarelor băieților cu ochi albaștri, cea în care patronul de la o șaormărie a turnat un strat asfaltic pe un teren de lângă o reclamă pentru șaormeria sa și a declarat-o prima autostradă a moldovei. Nu o să insist pe subiect, pentru un ochi avizat se vede execuția, storytellingul, totul, pentru restul există batistuțe pentru șters saliva din colțul gurii.

Ce voiam să zic este altceva.
Toți iau de bune sumele vehiculate de domnul patron de șaormărie, despre cum pe el l-a costat 4500 de euro un metru de autostradă. Iar digi preia chestia asta și o transformă într-un articol care explică cum iată, acest minunat om din moldova a construit un metru de autostradă cu doar 4500 de euro, iar la stat e de 4 ori mai mult, huoo statul.

Iar eu nu pot să stau să nu mă întreb, Doru Cireașă, autorul articolului, e rău intenționat sau doar…mai slăbuț mental?
Cum poți compara covorul asfaltic, pus de un nene pe țărână, cu construcția fizică a unei autostrăzi și costurile aferente? Cât costă exproprierea terenurilor? Cât costă studiile de fezabilitate și restul de studii absolut necesare pentru a construi ceva sigur și durabil? Cât costă toate lucrările, terasamentele, zecile de mașini de mare tonaj, sutele de muncitori, podurile, traversările, trecerile de nivel, toate chestiile alea care înseamnă, la final, AUTOSTRADĂ, nu covor asfaltic la tine în curte?

În rest, totul e bine, nu uitați pe 15, la ora 15, să luați 15 minute de pauză. În timp ce vă ștergeți saliva din colțul gurii.

Îți mulțumesc că mă citești.

Poți susține cetin.ro cu un abonament de 3 USD

54 comentarii

  1. #1

    eu nu mai inteleg ;tu tii cu lupul 🙂 ..?

    • #2

      Îți explic eu dacă nu înțelegi: e postac pesedist. N-ai văzut că e prieten cu Alexa?

  2. #3

    Facatura.
    Pai, nu inagurezi nici un metru de autostrada fara sobor de pochi, odajdii, barbi in vint, tamaie.
    #impardonabil

  3. #5

    Azi am fost făcut „kkt de postac pesedist” tocmai pentru că am adus aceleași argumente inginerești. (trec peste momentele când și tu mă faci postac doar pentru că am o altă părere, te salut ca de la postac la postac, ar trebui să începem să ne salutăm așa 😀 )

    Metrul ăla de autostradă (care privit invers e de fapt o potecă pietonală) e construit pe un teren privat, de o calitate necunoscută. Omul nu a plătit studii de fezabilitate, studii geotehnice, studii ecologice, nu a plătit exproprieri, nivelări de teren (vezi pe Youtube din dronă de ce autostrăzile „superușor de construit la câmpie” generează multe provocări tehnice), supraînălțări de drumuri/poduri/CF cu care se intersectează, mutări de utilități, mutări de cuiburi de animale protejate, schimbări de proiect, sistematizări rutiere, etc, etc, etc. Nu se cunoaște calitatea materialelor folosite și grosimea statului turnat, ce reies din studiile geo și rangul drumului. Pentru că e pe teren privat nu face parte din nici o autostradă, deci nu e „primul metru din autostradă”. Dacă ar fi fost primul metru din autostradă, construit de el pe domeniu public, probabil plătea amenzi cât cifra lui de afaceri.

    Adunând cele de mai sus, acei 4,5 milioane de euro per km, cât costă „autostrada” lui, sar de 10 milioane, un preț „normal” pentru România. Dar așa e când plebea își dă cu părerea în chestiuni inginerești și financiare, nu specialiștii.

    Mai ții minte prima fentă cu care și-a făcut omu ăsta reclamă gratis, aia cu șervețelele? Cum tipărea el „pe banii lui” șervețele și foi de pus pe tavă la șaorma, cu mesaje anti-sistem. Ți se rupea inima când citeai. Dar pe banii cui trebuia să le tipărească, nu este afacerea lui? Probabil toți șaormarii care tipăresc șervețele pe banii lor fără să facă tam-tam au râs de el. Ca să nu mai zic că „pe banii lui” și-i recuperează din prețul șaormei, că șervețelele și foile alea sunt incluse în prețul produsului.

    • #6

      Dragi postaci ( si tu si Arhi) ,

      Facatura sau nu, in laboratoarele oamenilor cu ochi albastri sau in alta parte, metrul ala de autostrada e un fel de protest dupa mintea mea ( si altora ca mine, prosti asa cum ne credeti voi ca , iata, plecam dupa fenta).
      Repet – este irelevant cat costa in realitate 1 m de autostrada , sau un 1km. De ce? Pentru ca de 30 de ani avem mult prea putine autostrazi in tara asta, in conditiile in care tarile din jurul nostru au tot construit autostrazi. Despre asta e vorba. Bani sunt – si au fost. Ba am si platit o gramada de bani la Behtel ( remember) si altora. Aveam preturi de 12-13 – 20 mil eur pe km . Complete irelevant. De ce? PENTRU CA NU AVEM IN PLM MAI NIMIC.

      Si voi acum aveti o problema cu unu care a construit 1 m de autostrada la misto .

    • #7
      Arhi

      boss, sa fie ultima ta data cand imi spui postac, iar eu nu te bag in ma-ta si te banez definitiv, ok?

    • #8

      Credeam ca ma stii de ceva vreme ca sa intelegi la ce ma refeream . Nu – nu era pe bune. Evident ca nu te cred postac. In rest – faci cum crezi.

    • #9
      Arhi

      ok, my bad, atunci, scuze.

    • #10

      Mesajul: Romania vrea autostrazi! chiar este un mesaj antisistem.
      ‘Sistemul’ moare daca Romania se dezvolta.

    • #11

      Da’ nu mai bine îi donați voi niște bani lu’ băietu ăsta, să vă facă autostrăzi? Văd că e capabil, se pricepe, le știe cu urșii dansatori și pare nervos. Serios, donați-i fiecare niște mii de euro să vă facă autostrăzi. Dacă nu îi donați înseamnă că nu aveți nevoie de autostrăzi sau nu vi le doriți.

    • #12

      @ Ionut – sa mor io daca te inteleg… vrei s-o tii asa pana in panzele albe?

      Poftim, iti spun cu subiect si predicat – Nu , nu are cum sa coste un km de autostrada 4.5 mil eur.

      Esti multumit? ok. Acum avem autostrazi? Ca inteleg din pledoaria ta ca asta ar fi fost problema -noi credem ca pretul e de 4.5 mil si iata ca toate guverenele din 90 incoa’ n-au avut cum s-o scoata la pretulasta… de aia nu avem noi autostrazi. Ce sa inteleg – ca lucrezi la CNAIR?

    • #13

      Tu poți să înțelegi orice. Important e dacă donezi 10.000 euro pentru un metru de autostradă. Hai, vă strângeți 100.000 de români cu 10k fiecare și ați făcut 100 km de autostradă. Nu vă oprește nimeni, nici măcar statul. Ba chiar vă încurajează prin schemele alea PPP.

  4. #14

    De exemplu multi nu stiu de ce nu se construiesc spitale si Romania si se fac de exemplu biserici: raspunsul este simplu in tarile civilizate din Europa, Sua, Canada etc ca sa construiesti un spital de la 0 te costa undeva la 500-600 milioane de euro/dolari.Cand spun spital nu ma refer la o anexa sau un etaj in plus ci pur si simplu te duci pe un camp si faci totul de la 0 adica de la spital pana la centrala termica si heliport.Ganditi-va putin Romania daca costul real este de 600 milioane de euro pai cu spagi si comisioane are ajunge pe la 1.5 miliarde de euro.Asadar nu cred ca se va construi in viata noastra un spital.Aici nu am mai pus la socoteala managementul adica efectiv sa coordonezi lucrarile si echipele ceea ce cred ca nu suntem in stare.
    La autostrazi este cam la fel, adica costa mult si efectiv nu are cine sa le faca si sa coordoneze lucrarile.

  5. #15

    În altă ordine de idei, de fiecare dată când interacționez cu bula anti-PSD observ că este poate chiar mai mizerabilă în tactici decât bula pro-PSD. Libertate de exprimare a unei alte păreri? Ce e aia? Ia de aici un bocanc în gură, postacule pesedist! Nici nu mai contează că nu ești pesedist, oamenii sunt animați de o dorință crâncenă de a transforma România într-o nouă Iugoslavie, cu execuții în masă a oponenților, în timp ce mărșăluiesc încolonați ca ciocanele din The Wall sau o paradă nord-coreeană.

    Și atunci de ce să ies în stradă, pentru cine? Pentru a-i fi bine ăluia care mi-ar trage un glonț în cap dacă ar putea doar pentru că gândesc diferit? Nu, mulțumesc! Indiferent ce le face guvernul, orice guvern post-89, e prea puțin față de cât merită. Indiferent cât de deschis la minte ești, cât bun-simț ai, cât de civilizat îți dorești să fii, astfel de experiențe te radicalizează. Și îți dai seama că România este de fapt mai multe Românii, grupuri cu interese diferite, și că probabil este doar o chestiune de timp de ordinul anilor sau zecilor de ani până să se ajungă din nou la război civil.

    • #16

      s-ar putea sa avem, daca psdragnea nu reuseste sa fraudeze alegerile!

  6. #17

    No… adică totul e o fenta? Refuz sa cred așa ceva! Să îl facem pe asta ministrul transporturilor! Iti dai seama, o să lege cătun de cătun prin autostrada.
    După alea 15 minute ce se întâmplă? Cade casa poporului? Se muta Dragnea in Madagascar? Ne oprim 15 minute, dam un check in pe Facebook și dupa?

    • Eu am luat pe 3, la ora 3. Dormeam dus, deci sigur am luat pauză. Ce e pe 15?

  7. #19

    Deci problema e că a reuşit să demonstreze ceva sau că a manipulat lumea că „se poate”?

  8. #20

    Ce-a facut moldoveanul e exact cam ce fac baietii astia aici: https://www.youtube.com/watch?v=NBB8PDenGJM
    Este clar ca vorbim de un protest simbolic. In rest, se pare ca l-a atins pe imbecilul ala de la cnair, care s-a simtit cu musca pe caciula 😀

    • #21

      Exact, e un protest simbolic combinat cu putina reclama. A facut putina valva si deja a obtinut cam tot ce se putea obtine (a adus subiectul in discutie). Chiar daca toata Romania ar face greva 15 minute, ma indoiesc ca i-ar pasa cuiva.
      In rest, da, trebuie sa fii mare idiot ca sa iei costul lui de executie si sa calculezi pe baza lui cat ar costa o autostrada adevarata.

  9. #22

    Lucrez in constructii. Nu fac autostrazi sau drumuri, doar tencuiesc. In general, pretul se socoteste la metru patrat. Sunt suprafete unde pot sa fac 1000 de euro pe zi, timp de o luna, si sunt locuri unde nu-mi scot nici combustibilul. Dar, una peste alta, se compenseaza.

    E aceeasi logica ca la consumul mediu sau salariul mediu.

    Si, fara sa iau apararea Statului Roman, care imi provoaca repulsie prin toate institutiile sale, se omit niste factori. Pentru ca e una cand dai banul tau, din buzunarul tau, fara sa te traga nimeni la raspundere, si e altceva cand lucrezi cu banul public, cu facturi, garantii, samd.
    Eu, personal, practic doua feluri de preturi:
    1. Fara factura, doar plata materialului si a manoperei, sau
    2. Cu factura, manopera, material, costuri cu gunoiul ( si resturile de material), costuri de garantie (timp de 5 ani fac reparatii pe cheltuiala mea in caz de reclamatie), impozite (de solidaritate, somaj,etc), asigurari(de accident, de accident de munca, de avocat sau ca as putea sa stric ceva in timp ce imi desfasor activitatea), tot felul de case (sanatate, pensie, ingrijire la batranete), samd pentru ca sunt multe si marunte
    Idea e ca diferenta intre astea doua preturi e de la 15€ la ora la 35€ ora, ceea ce ma face sa ma intreb care pret l-a platit nea Jean Valjean.
    O singura intrebare as avea: a avut ceva lilieci pe metru ala de autostrada? Pentru ca doar acest mic detaliu poate sa faca diferenta intre castig si faliment.

    • #23

      1. nu e usor ilegal?

    • #24

      Bebito85 – nu mai repet ca am scris mai sus , daca esti curios citeste tu…

      Spune-mi te rog – sunt extrem de curios fara nici un fel de misto – daca tu asta ai inteles din toata chestia asta. Cum ca nu are nimeni cum sa faca km de autostrada la banii astia.

  10. #25

    A fost așa de scumpă pentru că a facut doar un kilometru… Daca făcea 1000 ieșea și mai ieftin… Aproape gratis

    • #26

      Ba chiar îi dădea constructorul lui bani înapoi, doar să îi ofere onoarea de a construi.

  11. #27

    Bre, la studii de fezabilitate și geodezie nu m-am gândit că acolo cred că se sifonează mai mult că la execuție. Dar la cât de subțire e ce a făcut ăla acolo, cred că nici drum județean nu primește.
    La nivel de autostradă, trebuie luat in calcul greutate, vibrații, trafic, stabilitate și stabilizare a solului. Din cauza asta, se sapă întâi în pământ, tasează, se pun straturi de pietriș, beton, etc etc. Cine dracu a văzut autostradă de 50 cm sau cât a făcut el acolo? Că pe toate autostrăzile dacă ieși de pe carosabil e diferență de cel vreo 1m care se vede și încă unul dedesubt. Dacă a dat 4500€, real executat probabil e 10000.

  12. #28

    Hai ca deocamdata am vazut comentarii intr-un unic sens.
    Chiar as fi curios sa vad ce ar zice niste ingineri care lucreaza in infrastructura pe bune si care nu-au comentat ca sa nu-si ia prin dinti de la comentatori multilateral experti.

  13. #29

    Omul n-a facut altceva decat sa protesteze, intr-un alt fel decat sa stea in strada cu un banner agatat de gat. Si a facut-o pe banii lui. Acum,… protestul asta putea sa-l coste 15.000 de euro sau 4.500 de euro…
    Avand in vedere ca vrei sa transmiti un mesaj public pe banii tai, tu cititorule, care varianta ai alege-o?

    Macar asta a facut ceva, adica le-a tras o palma peste fata celor de la CNADNR si guvernantilor, tocmai pentru ca genul acesta de mesaj are un impact mult mai mare in media decat o banala stire despre un protest oarecare, cum de altfel mai sunt 1000 de proteste in tara asta…

  14. #30

    M-am gandit si eu de la inceput ca e o actiune suspecta, prin prisma faptului ca individul e dintr-o familie de securisti importanti, doar ca nu ma prind care e scopul si finalitatea.

  15. #31

    Pe de alta parte, azerii faceau acu vreo 10 ani km de autostrada cu 2mil$/km, la campie. Suma care includea si 10% spaga lui Ilham (tatucul lor). Iar autostrazile sunt facute pe bune, sa poata tine tancuri.
    E clar ca nea cu metrul de autostrada e o smecherie publicitara.
    Dar mi-e la fel de clar ca la noi peste 50% din pret e furt, pur si simplu.
    Vedeti la ce pret si-au facut croatii autostrazi prin munti, pline de viaducturi si tunele.

  16. #32

    Și până la urmă Țiriac, Becali și Cataramă au răspuns la provocarea aia demnă de leapșa pe bloguri?

  17. #33

    Shaormarul a vrut sa-si faca putina reclama si o reusit, ba chiar o devenit vedeta. Hai sa mergem cu totii sa luam shaorma de la el ca le-a batut obrazul autoritatilor. Din pacate, omul nu a schimbat nimic. Aia de la CNADNR/ CNAIR nu vor face nimic in continuare.
    Mai mult ma incanta Malin Bot ca se duce si-i spune lui dragnea in față că e infractor penal condamnat.

  18. #34

    Să mă scuzați, poate nu sunt eu la curent cu toate nuanțele poveștii. Nu cred că se pune problema extrapolării prețului unui metru la un kilometru, evident că apar costuri cu studii geotehnice, costuri suplimentare cu poduri, alte lucrări de teren etc, la fel cum există și costuri care se împart. Cum e să aduci un compactor pentru un metru (doar drumul până la șantier te costă de 20 de ori mai mult decât ce face el concret pe șantier. Nu cred că s-a vrut un exercițiu financiar, asta a fost inventată doar de jurnaliști.
    Omul a făcut ceva. Jos pălăria. Dacă protesta nu e bine. Acum că a făcut acest gest iar nu e bine. Serios, într-o regiune încuiată în secolul XIX de guvernanți, care nu vor și nu au nici un interes să o dezvolte… avem și alternative sau doar capul plecat?

  19. #35

    oricum ar fi pretul, nu are totusi omu dreptate cu privire la lipsa deplina a autostrazilor in Moldova?
    astia fura atat de mult inainte sa inceapa autostrazile incat nu le mai fac pentru ca nu mai au ce fura in caz ca le fac!

  20. #36

    da, aveti dreptate.

    doar ca ati omis sa luati in calcul acest paragraf din articol:
    „Costul de 4,5 milioane euro pe kilometru coincide cu cel prevăzut în standarde de cost realizate acum opt ani de către Ministerul Transporturilor. Potrivit acestora, un kilometru de autostradă în câmpie, fără lucrări de artă (poduri, viaducte, scurgeri ape, etc) se poate realiza cu 3,8 milioane euro la câmpie, 5 milioane în zonă de deal si 6,1 milioane la munte. ”

    ok, perfect de acord ca nu poate fi comparat costul unei autostrazi adevarate cu ce a facut nea saorma la el in curte.

    dar cu standardele de cost ale MT poate fi comparat?

  21. #37

    Daca priviti cu atentie video-ul, e posibil sa observati ca metrul ala de autostrada a fost construit cu fundatie de ciment de aproximativ 30cm, nu a pus asfaltul pe pamant. Daca impartiti costurile cu studiile de fezabilitate la multi kilometri, rezulta un spor infim pe km. In Romania, la campie, fara viaducte sau tuneluri prin stanca, se poate construi un km de autostrada cu 4-5 milioane de euro. Iar faza cu liliecii si alte balarii se poate rezolva simplu: iti bagi pwla in ele de fandoseli ecologiste si faci autostrada, animalele se adapteaza si-si muta cuiburile si scorburile. Hai sa nu ne cufurim pe noi ca liliecii cu diaree, cand nu tragi prin nu stiu ce padure, nu ai treaba cu animalele. Padurile la campie sunt putine, aproape inexistente, le ocolesti fara probleme. La munte tragi autostrada prin niste tuneluri scurte, de 100m, sa poata trece animalele dintr-o parte in alta si nu e nevoie sa le arati cum sa faca asta, se descurca ele, au instinct. Trei tuneluri intr-o padure la 50km de autostrada nu costa foarte mult, nu urca pretul cu 1 milion pe km.

    Ia cautati pe interneti, in Croatia a construit Bechtel cu 4.5milioane/km, cu viaducte si tuneluri. Nu cred ca a folosit in Croatia banii incasati degeaba din Romania, ci a scos profit.

    • #38

      daca te uiti pe harta cu austrazi in EU – vezi ca doar la noi e liber… desi acum 30 de ani nu erau autostrazi mai nicaieri in blocul comunist . Probabil ca numai la noi sunt lilieci, animale, probleme ecologice, probleme geologice etc. Nu, faptul ca spaga e cam la 20% din orice ( in cash ) nu-i adevarat… e o inventie…

    • #39

      Bechtel e unealtă politică și strategică a SUA.

      Acestea fiind spuse, sunt și capabili. Nu sunt ieftini, dar sunt capabili.

      Și nu în ultimul rând, valabil pentru românia, nu sunt fraieri.

      Bechtel a mirosit cum merge treaba în românia și a zis clar. Vreți să ne amânăți încasările că nu știu ce hârtiuție, avize, preavize, că mai vedem boss, că stai că n-am primit factura pe mail, bla bla? Nici o problemă, milionul de euro chiria pe lună cât stăm degeaba. Așa, ca să vă coste și pe voi ceva și să înțelegeți românește că totul în lumea asta costă.

      În Kosovo au făcut autostrăzi, în Croația la fel, peste tot pot face numai în românia.

      La fel și Colas. Au făcut autostrăzi în toată ungaria fără nici o problemă, doar la noi au probleme. Nu știu cum orice firmă, odată ce trece granița mioritică, dintr-o dată e praf în fața statului atot-știutor și puternic care știe el bine dar n-are cu cine 🙂

  22. #40

    Arhi, trebuie sa recunosti ca din punct de vedere al publicitatii, cu 4500 de euro a reusit sa faca ce ar fi facut cu mult mai multi bani pe la agentii sau facebook.
    Cred ca mai toti suntem constienti ca nu poate sa coste doar 4500 de euro un metru de autostrada. Cu totii stim, insa, ca mare parte din cascaval se umfla prin aceste studii de pre–post-ante si ce prefixuri vrei pentru fezabilitate.
    Publicitate sau protest, un lucru e cert: e primul om care a construit un metru de drum care se apropie de autostrada in Moldova.
    As vrea si eu sa ajung in 40 de minute la Buzau, nu in 90 de minute cum se intampla acum pe rahatul de drum numit E85.
    Faza cu protestul de 15 minute cred ca se adreseaza intreprinzatorilor. Si se apropie mult de ideea de protest pe care o merita jegosii astia, protest fiscal.

  23. Dincolo de nuantele pe sistem ”lasa ca stim noi, desi nu avem dovezi” cum ca securist, ca reclama, ca dracu ca macu, ramane fondul problemei. Romania are nevoie de autostrazi. De drumuri. Din punctul meu de vedere, indiferent de motive, omul a facut un lucru bun: a adus problema in discutia publica. A, ca probabil va avea acelasi efect ca al batutului cu PET-uri in asfalt, ca al filmatului USR prin Parlament, ca al datului din gura pe site-uri, e alta discutie. Pe de alta parte, nu voi, sudistii, urlati ca prostii aia de moldoveni tac din gura si voteaza PSD ca oile? Uite, un moldovean (si altii care vor participa la 15.15.15) nu tace, deschide gura, urla,cere. A, nu e bine, urla ca e pus de securisti, da-l naibii. Ce daca problema e reala, ce daca vorbeste toata tara despre asta, ce daca sunt toti de acord ca are dreptate? PS: Cine e atat de tampit incat sa calculeze pret de autostrada reala cu al uneia vopsite isi merita soarta. Omul putea sa deseneze pe pamant o autostrada, sa puna o poza, un banner. A preferat sa toarne ciment si asfalt. No, alegerea lui. PS2:daca securistii fac in doi-trei ani autostrada Bucuresti-Suceava si autostrada Iasi-Tg Mures, votez securisti. Le fac si campanie, what the fuck.

    • #43

      „A adus problema în atenție”. Ăsta e unul dintre argumentele care se tot vehiculează când de montezi miturile legate de el. Pentru că noi eram tâmpiți și nu știam ce e aia autostradă, ce bine că ne-a luminat șaormarul!

    • Nu autostrada in sine e problema adusa in atentie, ci LIPSA ei in Moldova. Sau Romania. Si faptul ca VREM. Ca nu mai putem fara. Ca e nevoie. Ca nu mai stam cuminti, incolonati.

  24. #45

    nwradu 2.0

  25. #46

    daca vrem sa stim cat costa km de autostrada, putem intreba in tarile care au.
    pe urma, putem compara banii tocati de statul roman cu cat ne-at fi costat doua-trei mii de km de autostrada adevarata.

  26. #47

    Dubios punct de vedere. Eu vad asta ca un protest cat se poate de legitim avand in vedere ca cretinii astia nu dau semne ca ii intereseaza dezvoltarea infrastructurii sau a orice altceva. Faptul ca e un fel de publicity stunt e irelevant. Bravo lui!
    Dar ideea si sustinerea unei greve generale e poate cea mai buna chestie pt ce vremuri tulburi se intampla acum.
    Si mai dubios cred ca este reactia unora de pe aici la povestea cu kilometrul si ochii albastri. Foarte porniti pe fenta inginerii, ca sa zic asa. Asta e.miezu, cat costa kilometrul! :)))

  27. #48

    Cum tot nu avem trenuri de mare viteza pe cai ferate adecvate vitezei, zic sa luam cate un trenulet din ala cu sine pentru copii, model mai realist asa, o gara si niste semne feroviare de carton si gata inaugurarea!

  28. #49

    Usurel, sa nu dam cu mucii in fasole.
    Ce spune digi: km facut de el 4.5mil eur/km facut de stat de obicei de cel putin 4 ori mai mult, luam 18mil euro ca referinta.

    Apoi ne uitam prin Europa:
    – Germania – Autostrada A38 pret mediu / km 4,8mil euro (in general preturile in Germania ajuns pana pe la 12mil euro/km in functie de sol)
    – Austria – Autostrada D9 pret mediu / km 9.6mil euro
    – Grecia – 8.8mil euro / km
    – Serbia – 5.3mil euro / km
    S.a.m.d, dar la noi se face autostrada Transilvanie cu 19mil euro/km, si se face si foarte prost.

  29. #50

    Hai bre ca bucovineanul Mandachi nu e cu secu. familia lui a inceput sa faca bani in anii ’90 dintr-o benzinarie in perioada cand erau foarte profitabile, dupa aceea mama lui a fost consiliera locala intr-o perioada in care s-au facut niste invarteli cu terenuri cu Metro (primul hipermarket care a venit la Suceava, a facut sediul pe locul unde erau niste terenuri agricole, iar cine a stiut le-a cumparat pe 2 lei de la tarani si le-a vandut pe 1000 de lei la Metro), apoi au facut un hotel, sala de nunti, alt hotel, alte sali, plus reteaua nationala de saormerii, toate fiind afaceri legitime, posibil incepute cu banii din benzinarie si fraierirea taranilor. Fun fact: fratele lui e super-cocalar, a aparut intr-o manea pe Taraf TV, s-a luat la bataie cu unul prin trafic si si-a facut nunta la Dubai, unde si-a zburat invitatii cu avionul.

    • #51
      Arhi

      intereseaza-te ce au fost INAINTE de revolutie.

    • #52

      tarani din Sfantul Ilie, probabil, o sa mai intreb cunoscutii din Suceava ce zvonuri mai sunt, dar nu cred ca au avut legaturi cu Secu, cel putin nu la varf.

    • #53
      Arhi

      da, tarani complet, mai ales mami:)

    • #54

      stii ceva ce eu nu stiu despre raposata?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.