În sfârșit, avem reglementare pentru taxisharing

Vești bune!
Clever are de acum mai multe mașini pentru tine. Guvernul României a votat astăzi, 25 iunie, reglementarea serviciului de ridesharing pentru ca tu să poți beneficia în continuare de aplicația noastră și ca toți șoferii CleverGo să poată funcționa fără frica amenzilor.

Acest lucru nu ar fi fost posibil fără ajutorul tău. Îți mulțumim că ai avut încredere în noi și ne-ai susținut!

Promitem să îți oferim un serviciu la fel de sigur și un nivel mai ridicat de disponibilitate a mașinilor și a curselor cu cardul.

BIne, tot guvernul a băgat prin OUG și noul cod administrativ, care transformă baronii locali în regi locali și în care pensiile alea de mii de euro merg și la primari. Pentru că de ce nu, la urma urmei.

Dar, să revenim la partea bună, cea în care, în sfârșit, ridesharingul devine o ocupație reglementată în românia, șoferii de Uber și Bolt nu mai au de ce să se teamă de taximetriști cu dreptatea în brațe, taximetriști care, de acum, dacă mai fac dude, devin, brusc, infractori.

E un lucru bun. Și e o lovitură cruntă dată taximetriei clasice, pentru că, de acum, lucrurile sunt de la egal la egal, cu taxe, impozite și tot restul. Și atunci, print screenurile alea faine de pe Grupul Taximetriștilor, alea cu Eu dau drumul la aer condiționat pentru mine, nu pentru client, vor deveni sursa de amuzament, nu de nervi.

Să ne înțelegem, taximetria, transportul de persoane, nu vor dispărea niciodată. Probabil se vor transforma, în timp, în altceva, pentru că și tehnologia devine alta, se încearcă tot mai mult pe direcția mașinilor autonome și a șoselelor dedicate, pentru că asta înseamnă timpi reduși în trafic și consum mai mic, indiferent de tipul combustibilului. Imaginați-vă o intersecție fără semafoare auto, singurele semafoare fiind cele pentru pietoni. Pentru că mașinile smart, care comunică între ele, nu au nevoie și trec fiecare funcție de viteză și distanță. Lipsa accidentelor sau, în cazul în care apar, lipsa oricărui contact al șoferilor cu poliția sau firma de asigurări. Sunt chestii care deja există, sunt făcubile și, la un moment dat, vor ajunge peste tot.

Iar firmele de ridesharing sunt motorul schimbării pentru taximetriști. Desigur, va exista rezistență, cocalari în șlapi și țigani de bine, dar timpul îi cerne pe toți.

Gabriela Firea vrea să închidă acest site.

Poți contribui la eforturile mele cu un abonament de 3 USD

16 comentarii

  1. #1

    TaximeTriștii sunt ultimii în regnul animal. Gunoaie sociale, scursuri ale societății umane. E de bine ca se mai spala apele

    1

    • #2

      Maestre stai asa – mama mea a fost sofer la taxi din 1975 si a muncit si in vremurile democratiei. Meseria asta a facut-o pentru ca tat a murit si a lasat-o singura cu 1 copil de 6 ani si rate la casa si mobila si frigider si…Imi aduc aminte ca venea rupta acasa si niciodata nu se plangea de clienti. Unchiu-meu a fost sofer la taxi pana acum 12 ani – varsta. Si niciodata nu au avut probleme cu clientii. Cand au avut A/C pe masini a fost minunat. Pentru ca ei erau constienti ca painea lor vine de la clienti si nu i-a interesat ca consuma cu x% mai mult, unde x = asset & x=/= liability.
      Acuma na, mama a avut doar 7 clase, o scoala de asistente medicale si scoala de soferi.
      Poate altii cer mai mult de la soferii de taxi, ca poate ei stiu mai bine.
      O zi faina tuturor – scuze, si eu am liceul la seral.

      3

    • #3
      Arhi

      respect, man.

    • #4

      Hai sa facem o mica paranteza – marea majoritate a taximetristilor de acum.
      Ma gandesc cand am venit in 2000 in Bucuresti si cat am circulat cu taxiuri din 2000 si pana acum am tot intalnit destui oameni decenti, seriosi, pusi pe treaba. Dar de vreo 2-3 ani rar de tot, rar rar de tot. De asta zic sa nu generalizam, ci sa acceptam ca mai exista si taximetristi decenti si ca, in trecut, majoritatea erau mai mult decat decenti.

      0

    • #5

      @moteky, hai sa fim seriosi, stim ce vrea LuciAnus sa zica. Evident, sunt si exceptii, nu contest ca mama ta a fost o persoana muncitoare si onesta, dar era o floare intre uscaturi. Si cu o floare nu se face primavara.

      0

    • #6

      Stateam si ma gandeam daca nu cumva toti aia decenti sunt ocupati zi lumina. Il stiu pe un nene care intre curse comandate obligatoriu cu ceva zile inainte de mers la aeroport, recuperat sau dus copii la scoala, meditatii, sport , clienti fideli care il suna direct, nu prea as crede ca sta la coltul blocului sa ia curse prin dispecerat…

      1

    • #7

      Acum cam 10 ani taxi in buc, un domn la camasa, f ok, ziare pe bancheta din spate, destule de ziua curenta, eram… woaaaa.. ce frumos..
      Da cum zicea cineva mai sus, pe langa „50 de lei boss scuipand seminte” nenea al anu mi exista…De aia nu voi mai mergeniciodata cu ctaxiul. Traiasca uberbolt

      0

  2. #8

    „ne taie fata prin trafic” ba esti nebun :))
    Fara legatura cu subiectul, ce banca ai ales pana la urma?

    0

  3. #9

    Vezi ca alt 3 lea screenshot e trolling.

    Pe de alta parte, duminica spre luni au aterizat doua avioane si erau 3 cozi la Otopeni pentru comenzi la taxi. Pe bolt/clever nu gaseai nimic, iar pe uber era surge nesimtit (mi-a povestit tipul de pe bolt cu care am mers ca baietii uberisti de la aeroport stau la benzinarie si fac manarii sa creasca surge-ul).

    0

    • #10

      Ai impresia ca cei de la Uber sau Bolt au alti soferi? Printre ei sunt taximetristi care au migrat si la un moment dat vor face si serviciul asta de rahat.

      0

    • #11

      Din punctul meu de vedere dacă ai mașină nu prea ai ce căuta la aeroport cu taxiul/Uber. În ultimele călătorii am lăsat mașina la o parcare în apropiere, am avut transfer de la băieții respectivi la și de la aeroport, totul civilizat și frumos. 😀

      0

  4. #12

    Am fost si eu cu uber. Prima data a fost OK-ish. A doua oara am zis ca face accident, conducea fix ca unii taximetristi, chiar l-am si intrebat daca e „revopsit”. Dupa, nu am mai mers…

    0

  5. Ai grija cu articolele astea ca „te asteapta an fata pe avari” baietii.

    1

  6. #14

    „Dar, să revenim la partea bună, cea în care, în sfârșit, ridesharingul devine o ocupație reglementată în românia, șoferii de Uber și Bolt nu mai au de ce să se teamă de taximetriști cu dreptatea în brațe, taximetriști care, de acum, dacă mai fac dude, devin, brusc, infractori.”

    Pai erau infractori si pana acum.Sa blochezi masini in trafic e infractiune chiar daca aia pe care ii blochezi fac transport ilegal de persoane.

    0

    • #15
      Arhi

      sigur. doar ca politia nu le facea nimic, pe motiv ca ajutau la o infractiune in curs

  7. #16

    Mno, și imediat după… vine Yango.
    Să-i văd cum le fac probleme ăstora, diferendele cu chestii rusești sunt în general rezolvate de niște băieți care poartă numele generic de „rakeți” 🙂 Și sunt și din ăia cu experiență.
    Yango o va duce tare bine pe aici pe la noi 🙂

    0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.