În sfârșit, o măsură decentă a Gabrielei Firea

Toate mașinile sub euro 5 plătesc taxă de intrare în oraș. EXCELENT!! Dacă va exista și o metodă de a aplica această lege, pentru că Aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști și polițiști locali, cât și de ”împuterniciți ai primarului general” e o glumă proastă.

Da, mașina mea e Euro 4, sunt ok să plătesc 500 de lei pe an. Sunt curios dacă mai intră 50% din țăranii care poluează azi orașul cu dricurile lor. Pentru că știi, românul vrea SĂ SE FACĂ, dar să nu îl afecteze.

Normal, românii sunt de părere că trebuia altceva, ceva mai bun. Să se facă, să se interzică, dar nu care cumva să plătesc ceva în plus, că atunci scoatem furcile și topoarele.

42 comentarii

  1. #1

    Şi eu am Euro 4. De la ţară. N-am intrat cu maşina în Capitală de acum 20 de ani (cînd aveam non-euro…). Şi la traficul de acum, n-aş intra nici să mă plătească.

    31

  2. Re „o măsură decentă a Gabrielei Firea” – si un ceas stricat are dreptate de 2 ori pe zi.

    44

  3. #3

    Si de aia 500 lei o sa mai puna aproape o bordura pe Magheru si o sa ia acasa 300lei parandarat. De ce nu interzice circulatia dieselurilor?

    19

    • #4

      nici macar, daca da drumu la asta, oricum nu mai pupa alt mandat, ca oricum nu mai pupa, da cu asta i-a pus cruce, eu de ex am 2 euro4 una euro3, taica-miu un ceed euro 4 cu care nu prea merge deci normal trebuie sa dea 500 de lei pe an, frati-miu un euro2 (stare absolut superba) . si un euro 4, si tot asa… sunt f multi cu euro 4, cum spunea cineva pe fb e o taxa pe proprietate nu pe poluare, sane intelegem. ieri era un passat b7? – cu fumu dupa el cat china ala e euro 5 sau 6, da eu eu cu euro 3 al meu nu scot deloc…
      fi-re nu mia pupa mandatu da banii se vor strange rapido ca e de la 1 ianuarie si se duc unde trebuuie, win-win, face un ban cinstit pentru prietenii ei si aia e, voi sarakiilor platiti incolonati, pentru ca tot astia clasa asa zisa medie o sa plateasca, eu tu el, ca pe ceilalti ii doare undeva aia nu au nici asigurari.
      Si daca e ca mizerie cu telefonu, da e lege si cine o aplica? O sa fie 3 zile de razii si dupa liniste si pace in bucurestiul „nepoluat” ingropat in gunoaie

      7

    • #5

      @Bluehand, hai sa fiu eu primul care isi ia injuraturi ca e eco-marxist si greto-thunbergist, in numele colegilor de cetin.ro: NIMENI pe lumea asta nu are nevoie de 3 masini cu care sa mearga prin oras, nici macar 3 masini/familie (adica sot+sotie+copii). Nu ma vei convinge niciodata ca ai o justificare pentru a tine 3 masini, alta decat ca asa vrei tu si ca iti permiti.
      Deci o astfel de masura e o oportunitate pentru tine sa iti analizezi stilul de viata si obiceiurile si sa renunti la una sau mai multe din masini.
      Iar daca nevoia aia e totusi super-reala nu cred ca va fi o problema sa dai 2×500 + 700 de lei pentru cele 3 masini. Sa fim seriosi, e mai putin decat reviziile anuale.

      16

    • #6

      Bro, să nu folosim cuvinte mari. Lumea asta e mare, chiar nimeni, nimeni pe lumea asta să nu aibă nevoie de 3 mașini?

      6

    • #7

      Sorin, esti si tu de parere ca nimeni nu ar avea voie sa consume mai mult de 30 litri de benzina pe luna, si nici sa circule duminica „cu sot” daca are numar impar la masina? Ultimul care a avut ideea asta a murit impuscat la Tirgoviste….

      9

    • #8

      Mircea, Garibaldi, my bad, trebuia sa accentuez cuvantul NEVOIE, nu acel „nimeni”. Sigur ca oricine e liber sa aiba 17 masini / familie si sa le asorteze la pantofi daca doreste. Dar trebuie sa fie dispus sa si plateasca pentru a-si satisface acesta placere.
      Intrebarea este daca noi, ca oras, ca asa-zisa comunitate, trebuie sa incurajam aceste obiceiuri. Omul ala de mai sus cu 3 masini, care desigur considera ca nu deranjeaza pe nimeni, de cele mai multe ori ocupa 2 locuri de parcare (legale sau nu) cat timp se da prin oras cu a treia masina. Sunt ample discutii si exemple pe la colegu’ zoso de fiecare data cand povesteste de vecinii lui, care au o masina in curte si alte 3 pe strada.
      Sigur ca ele nu polueaza direct atunci cand stau pe loc. Dar contribuie la congestie, contribuie la lipsa sigurantei (de cate ori pe zi n-ati iesit de pe straduta „in orb” petru ca erau masini parcate pe coltul intersectiei? De cate ori ati coborat de pe trotuar cu caruciorul sa ocoliti masini?), contribuie la turele date de vecini seara pentru a gasi un loc pentru masina lor.
      Intrebati-va si cat de bine intretinute sunt acele masini. Cate din ele au revizii sau ITP-uri la misto, pentru ca nu exista timp si bani sa le duci la service pe fiecare in parte.

      E greu sa cuantifici toate astea in bani. Oricat ar fi taxa, unii vor spune ca e mare, altii vor spune ca e mica. Ideea de baza este sa ii faci pe oameni sa gandeasca cu capul lor, sa se intrebe daca au intr-adevar NEVOIE de masinile respective si daca isi asuma costurile. Daca nu, exista REMAT, exista OLX, exista unchiu Sandu de la Cugir care are o SuperNova cu 500k km si ar fi super multumit de loganul tau Euro 3.

      12

    • #9

      Domnilor referitor la mine cu respect dar bateti campii si asta este purul stil.roma esc dealtfel.
      1. Masinile mele vechi si anume euro 3 si 4 sunt masini foarte fiabile, ieftine cu itp valabil.asigurari si tot ce trebuie legal pentru a circula pe drumurile patriei, sigur le.pot vinde si lua cevamai nou, dar din experienta mea.proprie cu foarte multe masini anterioare mai noi si nu la fel de.fiabile de ce as face asta?
      2. Cum spunea cineva mai sus atat timp.cat motorina sau benzina nu efurata dece te intereseaza cat consum eu lunar?
      3. Si aici inchei sm.uitat saprecizez ca sunt masinile.familiei deci ds nu le fksesc eu o persoana pe toate odata. Nici nu asputea si da am undele parca fara a dera ja sau a le „arunca” pe borduri. Dar asta s-a presupus de cei de mai sus implicit ca am”3″ la fel ca si faptul ca sunt rable desi este asta irelevant sau nu pe tru ce discutam mai sus?
      4. Evident ca ce am vrut sa spun si da imi permit saplatesc taxa firei pt mai mult de 3 masini, asta nu o face mai putin corecta, dar hei de ce sa nu fim pe langa subiect daca se poAte dosr suntem romani..
      Succesuri

      4

  4. #10

    Da, e bine. Este o taxă fix pentru alegătorii ei. Mașini mici, private și vechi. Fix mașini de săraci. Să plătească, dă-i naibii.

    PS. A pățit ceva contul meu? Nu mă pot loga.

    8

  5. #12

    Asta cu „împuterniciți ai primarului general” sper să fie ok dpdv al legilor privind contravențiile.

    2

    • In principiu inclusiv primarul poate da amenzi dacă asta este specificat in lege.

      0

  6. #14

    Ideea e buna in principiu. Si in strainatate se aplica. Dar intervine acel „insa”…
    Ca un exemplu: In Londra exista Low Emission Zone(ceva gen cartierele marginase) si Ultra Low Emission Zone(centrul capitalei). Asadar, vrei sa treci prin, platesti taxe(destul de maricele). Pana aici suna cam ca ideea primaritei. Doar ca aici se cam opreste totul. De ce?
    Pai, Londra are ditamai sosea de centura, care uneste zonele limitrofe intre ele, are DN-uri(motorway-uri) ce iti permit lejer sa ocolesti capitala daca nu tii mortis sa intri in ea(idee buna pentru TIR-uri in special) dar mai ales, in zonele limitrofe, acolo unde transportul in comun are capatul(si ma refer aici la zone unde metroul, autobuzele si alte mijloace in comun au capatul comun), au parcari mari pentru a iti permite sa parchezi masina si sa continui mersul in oras cu transportul in comun(e si asta o aventura in sine).
    Asadar, aplaud cam cu juma de inima inititiva deoarece se va ajunge la aceeasi chestie mioritica: idee buna, implementare draconica(ca deh….), alternative inexistente.
    Nu ma deranjeaza sa plec din Com. Pantelimon cu Peugeot-ul meu din 99 si sa merg pana la Republica, doar ca apoi sa iau metroul. Insa sa fie parcare. Si asta cred ca….nu se va intampla. Sa vedem ce or face cu Terminalul Intermodal de la Cora Granitul(un vis umed al Primariei ce nu-l vad facut nici sa ma bati)

    23

    • #15

      Si in plus asta nu se face pompieristiic, de azi pe maine. Intai se anunta ca peste 4-5 ani se va introduce taxa asta si apoi se va implementa treptat, asa cum au facut in Paris. Oamenii nu pot schimba masinile ca pe chiloti, ca asa vrea Stirea. Si la ce „bogatie” este cred ca nici nu au de unde taia din alta parte sa sa ia masina noua la ”pocnitul din dește” al Pandeliței…
      Bine, nu mai spun ca taxa e o mareață prostie in sine, o Mazăre redivivus.

      18

    • #16

      Marinel, Mazare in primii ani de mandate a facut cate ceva… Asta…. A facut „rivolutie” in trafic…

      3

    • #17

      Stiu ce zici, si ma bag ptr ca tot aud argumentul asta. Inteleg, dar nu stiu ce nu e clar, la cum functioneaza poporul asta, nu o sa ai nici in 20 de ani o centura de ocolire a Bucurestiului buna.
      Intre timp toti boratii aia tuciurii aduc toate cazaturile alea care aia in Germania le dau aproape gratis ca le omoara populatia.
      Trebuie zic putin umblat la mentalitatea asta care considera masina un drept si nu ceva care iti poti permite sau nu. Ok ai luat masina aia aproape gratis, dar frate, daca ai luat un Cernobil pe roti, ori iti iei furtun si-ti conectezi esapamentul la gura ta, ori trebuie sa platesti daca vrei ca sa il respire copiii mei.
      +
      Ai azi loc de parcare de la primarie la bloc cu 100 ron pe an, adica tu ai pretentia sa detii 4×4 metrii in capitala Romaniei la chirii de 500euro? Pai inchiriez si eu vreo 10 pun fileu si fac terenuri de tenis cu 50 ron ora.

      5

    • #18

      Sven Hinka – la terminalul vietii au inceput ceva lucrari. Eu as fi fericit si daca ar face iesire din Cora pe la sensul giratoriu de acolo si nu pe la mama nainii :))

      0

  7. #19

    Daca taxa urmareste reducerea noxelor in Bucuresti atunci ceva e gresit.Un vehicul e6 care face Uber 365 zile pe an dar nu plateste taxa polueaza infinit mai mult decat un e4 care circula de 4 ori lunar.

    22

  8. #20

    citandu-l pe micutzu: „meaaaama”

    1

  9. #21

    Io am trotinetă Euro6, dar tot n-aș intra „la capitală”.
    Apropo, nu se sesizează nimeni că „rovigneta” e ilegală? Zic și io.

    4

    • #22

      Nu ai ce cauta cu Euro6 in mizeria aia de oras. Am intrat eu o data si mi-au furat oglinzile. 2 ani de zile n-au avut nimic, dupa 2 zile in capitala am plecat fara ele.

      1

  10. #23

    Corect. După ce a plantat km² de vegetație, a îndepărtat toate hârburile părăsite care ocupă locurile de parcare și a gonit parcagii, era și timpul pentru o taxă. #țărancătupeistă

    21

  11. Lasa-i bre, sa boceasca in continuare, sa se dea cu curul se tastatura dar sa nu-si faca actele ca sa poata sa mearga la anul la vot.Cred ca mai avem nevoie de 4 ani cu asta ca sa le intre mintea oamenilor in cap.

    10

    • #25

      Dupa legea asta si alegeri la anu sau cand sunt fi-re s-a ingropat definitiv, ce pensionar cinstit va palti taxa aia care el oricum nu foloseste masina, la ai mei in bloc toti au masini vechi cu care nu prea merg, deci nu polueaza, dece i-ar da fi-reii 500 de lei anual?
      Taxa de poluare, exact… poluare mintii ei, a mia zis cineva muje firea sau nu?
      Si sanu ma intlegeti gresit sunt pt un bucuresti nepoluat si lipsist de masini, merg cel putin 4000-6000 km cu bicicleta si trotineta electrica anual, dar nu o mizerie din asta, pt ca asta e fix facuta pt bani la buget pt „vedem noi” ce facem cu ei ca fraierii trebuie sa plateasca ca altfel…

      9

  12. #26

    Perfect chiar ma bucur ca acuma este pentru toata lumea dar nu inteleg ceva.Daca ai de gand sa faci asta de ce nu o programezi pe o perioada de 2-3 ani ca sa le dai timp celor care au masina E4 sa si-o schimbe, si totodata sa poti pune camere in intersectii care sa faca treaba politistilor?

    2

    • #27

      Pentru ca scopul e „bani”, nu „hai sa poluam mai putin orasul!”

      11

  13. #28

    Asta este o taxa binevenita pentru cloaca imputita si aglomerata numita Bucuresti. Bravo Sarmulitzo !

    5

  14. #29

    Apropo, o interdicție pentru funcționarea motorului mai mult de 5 minute când mașina e parcată, precum în Europa civilizată, nu ar da. Văd frecvent cazuri, inclusiv de la poliția locală, de stat cu motorul pornit chiar și 20-30 de minute odată.

    6

    • #30
      Arhi

      Serban, poti da 1 milion de interdictii. Cat timp asta e o politia, e irelevant, va fi la fel

    • #31

      Poate are Diesel, la alea nu prea se oprește motorul

      0

  15. #32

    Nu are sens, ar urma să intre în ianuarie in vigoare, firea o sa o deconteze electoral, si totul pentru 5-6 luni?

    0

  16. #33
    Ioan

    Ar trebui sa existe parcări la întrarea în oraș și un transport public decent pt ca lumea sa fie încurajată sa își lase rablele la întrarea în oraș.

    2

    • #34

      Cum își lasă unii papucii la ușă

      Tot așa și în București, lași rabla la intrare să nu murdărești

      3

    • #35
      Ioan

      Ca peste tot în Vest…

      0

  17. #36

    O idioată, așa se numește persoana fizica plină de idei … tâmpite.In toată Europa norma de poluare se stabilește la revizia tehnică și nu ce scrie pe talonul mașinii.In Germania ( aici locuiesc, deocamdată) ADAC-ul a făcut teste de poluare pe autobanda și în marile orașe,rezultatul…mașinile euro 5 diesel ( motor 2.0 – 3 l)poluează mai mult
    decat motoare euro 4 pe benzină Eu am mașină non euro ,în acte ,din 90 și la TUV ( revizia tehnică ) am primit euro 4 timbru verde de mediu.Deci întreb pe idioata care vine cu ademenea …idei.Unde este,în prezent, aplicată și montată,nfrastructura pt poluare in zonele Bucureștiului și dacă de la 1 ianuarie se aplică această hotie din buzunarele noastre,se poluează mai puțin??????

    5

  18. O să se umple Bucureștiul de instalatori și zugravi posesori de mașini euro 6 și hibride care or să vină să le desfunde canalizările hipsterilor vegani, care fac naveta la corporații numai cu metroul ori cu bicicleta.
    Generația asta, a omului nou, e alta decât și-a imaginat-o pingelarul oltean în urmă cu 30 de ani.
    Ăștia de acum nu se pregătesc în fiecare seară să „servească” cina în oraș undeva la un circ al foamei. Ăștia fac economii cu transportul în comun ca să-și umple dulapul cu ceasuri elvețiene, după cum chiar ei mărturiseau că posedă, tot pe blogul ăsta cu ceva ani în urmă.

    5

    • #38
      Ioan

      Am fost în vacanta în Finlanda. Nu am văzut o singura masina mai veche de câțiva ani.

      1

  19. #39

    Desen: taxa este pentru TRANZIT CENTRUL CAPITALEI,nu pentru simpla detinere a unui autoturism Euro 4.

    0

    • #40
      Arhi

      fa-ti un desen singur. taxa e ptr acces in bucuresti, taxa speciala ptr zona ZACAR, adica centru,dica in plus fata de taxa oxygen, platesc euro 1 si 2.

    • #41

      Ideea era alta..cat este amenda pentru stationare sau parcare interzisa si unde este aplicata in Bucuresti? Practic nicaieri. Cate benzi sunt blocate in genul asta? Cati politisti verifica efectiv asa ceva? Cam tot atatia vor da amenzi si pentru taxa oxigen,de asta spun ca va fi aplicata doar in centru,ca trebuie sa dea bine la statistici. Ideea este buna,dar mult prea permisiva si aproape imposibil de aplicat. Daca gresesc,imi cer scuze!

      0

    • #42
      Arhi

      nu gresesti cu nimic

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Dacă doresti să dai like unui comentariu, trebuie să fii logat in contul tău de pe cetin.ro

Citește și...

Espressorul este foarte drăguț, nu am putut încă să îl testez la adevărata valoare, pentru că nu am cafea boabe în casă. Am niște Illy, dar mașina zice că e prea fin măcinată, așa că nu face cafea cu el. A mers cu o chestie turcească, nu e deloc ieftină, dar nu […]

Dacă aceste doamne și domnișoare, atât de bătute de soartă încât suraviețuiesc cu te miri ce aruncat pe ele, în rest fiind obligate să se ascundă sub tatuaje de proastă calitate, fac tot posibilul să ajungă la vot, voi ce scuză aveți??

Ieri am primit carnetul de note al fiului, unde am constatat, cu surpriză, că are FB la religie. A întrebat maică-sa învățătoare de ce, răspunsul a fost simplu – S-a înscris el la religie, pentru că îi place. Fiul meu, care are 7 ani, s-a înscris singur la ora de religie și primește […]

Pentru că e aproape weekend și pentru că o să fiu destul de ocupat, am făcut poll-ul oficial care să dea relevanța internetului funcție de realitate. La ultimul poll pus aici, Barna câștiga cu vreo 65%. Mă gândeam că ori votăm frumos, conform conștiinței, ori am eu audiență de USR-iști, conform opțiunilor mele […]