transpiratie

Azi dupa masa, ma intorceam de la film (am vazut Tomorrowland, o sa ii cititi cronica mai incolo,pe Digi), afara erau 36 de grade la umbra, asfaltul fierbea, cauciucurile mele de iarna Nokian scartaiau in curbe pe asfaltul ciorba, in timp ce eu priveam, prin parbrizul copt de caldura, un taximetrist de la Speed.

Taximetristul era transpirat, desi geamul din stanga sa era deschis la maxim, ca si cel din dreapta. Nici macar curentul de aer nu reusea sa ii usuce stropii de transpiratie de pe fruntea impovarata de ganduri. In boxe urla la maxim Puya sau BUG, ceva cu baieti, bani, fetite si bulangii (n-o zic eu, o zic aia de la BUG, da?).

Clientul de pe scaunul din dreapta scosese o mana afara, in incercarea de a introduce, prin frecare, un oarecare jet de aer mai rece in interior. Din nefericire, probabil ca aerul rece era impins in exterior de wattajul boxelor din masina, prin urmare si clientul era transpirat ca o balena ucigasa in timpul unui act sexual ratat.

I-am urmarit pe cei doi cale de vreo doua semafoare. Nimic nu s-a clintit. Mana stanga pe geam, nu stiu cum schimba vitezele, ca era un logan, aceeasi muzica racnea in boxe. Acelasi client toropit si terminat.

Intr-o nota mai serioasa vorbind, un aer conditionat consuma aproximativ 0.7 litri de combustibil in plus la suta de kilometri. Cat face un taximetrist buxurestean in medie? 100 de kilometri? 200? Hai sa punem o medie de 200 de kilometri intr-o zi. Asta inseamna un kil jumate de benzina. In jur de 8-9 lei pe zi. Cat un sfert de saorma la farfurie de la dristor kebab.

Pentru 9 lei imputiti, majoritatea taximetristilor din bucuresti prefera sa stea in canicula, sa isi tina clientii fara nici cea mai mica urma de confort. Transpirati, jegosi, prafuiti, cu creierii fierband in cap de la caldura. In conditiile in care un taximetrist face cam 150-200 de lei pe zi.

Dupa care se plang de Uber si planuiesc miscari de strada, ca le fura clientii, domle!