Ce mă enervează cel mai mult, legat de companiile de online din rromânia este că mint când e vorba de trafic. Sau dacă nu mint, împăturesc ei cifrele să pară mai mari.

Hai să ne uităm puțin la un articol legat de relansarea blogului lui Stelian Tanase. Lansarea se face cumpărând un articol publicitar pe fițuica lui petrișor obaie, numită pagina de media.

Irelevant conținutul articolului, bășini elitiste, cu blogul a crescut de la sine, devine profesionist și alte aberații epatante, fără nici un suport. Faza frumoasă, vine la final, unde obaie ne anunță traficul blogului ce a crescut uite-așa de frumos.

Facem abstractie de faptul că traficul se măsoară în unici, nu în afișări. E un obicei al firmelor de genul acesta să ascundă traficul real și să încerce să implementeze tot felul de măgării, una din ele fiind cea că numărul de unici nu e relevant, relevantă e audiența. Adică da, am 1000 de unici, dar o audiență de 5 milioane.

Bun, revenind.
În august, 135 000 afișări. Un blog are în jur de 4 afișări pe user. Maxim 5, deși e teribil de îndoielnic. SĂ presupunem că sunt 5. Împărțind 135000 la 5, obținem 27 000 de unici zilnici lunar. Adică, ROTUNJIND ÎN SUS, 1000 unici pe zi, în luna cea mai proastă a anului dpdv al traficului.

Poate ne explică cineva de la firma aia care se ocupă cu aceste mizilicuri, unde e traficul acela de 1000 de unici?

Dar hai să nu ne luăm de unici și să rămânem la afișări. Dacă împărțim cele 135 000 de afișări la 30 de zile, înseamnă că respectivul blog a avut 5000 afișări zilnice. la 100, maxim 200 unici, conform trafic.ro? 50 de afisari de persoana? 25? E cumva ca vânzările de ziare, vindem 1000, dar suntem cititi de 37 de cititori zilnic, de fiecare ziar?

Alo, ne mai abținem și noi de la măgării de astea?