Legenda asta urbană se propagă din agenţie in agenţie şi din specialist în specialist de prin 2007, de pe vreme când traficul blogurilor începuse să crească încetișor, iar ziarele nu descoperiseră încă spamul organizat şi VEZI FOTO şi VEZI VIDEO. Ieri, alt expert a aruncat-o pe blog, să fie acolo, că dă bine. Nume? Niciodată, dar ştiu eu unii care fac aşa, n-are rost să îi numim, chiar dacă numindu-i am face bine unei industrii. Nu se face, mizeria sub preş, mergem mai departe.

Adevărul este că da, traficul se truchează. Şi sunt mai multe metode:

  • metoda kudika sau a utilizatorului activ. s-a tot scris de kudika.ro şi de newsletterele lor, fără de care siteul ar muri in două săptămâni. pe scurt, metoda constă în “milioane de utilizatori pe site, puţini utilizatori activi”. oamenii intră, văd că nu au ce citi, se cară. 0-10 secunde pe site.
  • metoda traficului cumpărat. există botneturi la care un publisher cinstit poate apela pentru a umfla un pic traficul, cât să nu bată la ochi. GSP, Cinemarx, Wall Street, sunt zeci care apelează la ele. şi sunt ieftine, pentru 50€ cumpără 10.000 unici din România.
  • metoda “mint cât pot”. nu funcţionează aproape deloc, pentru că orice agenţie serioasă cere acces la analytics ca o condiţie primordială a includerii în campanii. uitaţi-vă la chinezu, credeţi că îi pasă cuiva că are o mie de unici pe zi, atâta timp cât omul livrează rezultate?!

Dar dă bine să spui că ştii tu ceva, dă impresia că te pricepi.

Într-o vreme credeam că doar nepricepuţii, proştii şi ăia care n-au trafic spun asta. Acum cred că răuvoitorii i-au depăşit.

Aseară am pus cap la cap nişte cifre despre zelist. Nu le-a preluat nimeni. Internetul merge mai departe. Toţi specialiştii şi experţii se plâng că e nasol, că nu avem ce citi, dar nici unu nu face nimic în privinţa asta.