Ți-ai făcut blog. Ai cont de twitter și facebook. L-ai înjurat pe zoso după care imediat i-ai dat o flegmă și grasului ăla de arhi, să se știe că ești prin zonă. Ai scris primul articol despre cum să faci bani din blog. Succesul a fost uriaș, ai avut 3 comentarii, plus 2 menționări pe facebook. Prin urmare, trebuie să scrii și clasicul Cum să atragi vizitatori pe blog, să vorbești despre conținutul de calitate, eventual și unic. După care lovești cu zdrobitorul Cum să fii un A-Lister de succes.

Normal, după atâta succes, începi să mergi la conferințe online. Webstock, Netcamp, SMS, le-ai fumat pe toate, ești deja sătul, te plictisesc de moarte vorbitorii cu platitudinile lor obosite. Cine plm e chinezu ăsta? L-am văzut pe zoso, un arogant bășinos, se preface că nu m-a recunoscut din poza de pe blog. Bazavan? Hai mă, mă lăsați cu asemenea prostii?

Bravo, automat ai devenit Social Media Manager sau Social Media Specialist.

numărul de poziții de „Social Media Manager” (sau Specialist) de pe LinkedIn a crescut cu 1.357% din 2010

Ritmul ăsta haotic de creere de specialiști mi se pare extrem de dezavantajos pentru toți ceilalți din industria online. Practic, miile de manageri din domeniu transformă această zonă de joburi într-o bătaie de joc cu clovni. Ce ești tu, Social Media Manager? Hai, plimbă ursul, pentru că e coadă pe linked in cu de ăștia ca tine.

Mă gândesc că există oameni care chiar știu cu ce se mănâncă așa ceva. Nu vreau să mă menționez pe mine, dar avem un Victor Kapra, un Manafu, un Zoso, un chinezu, un Dan Dragomir.
Vă dau eu o idee. Cursuri de Social Media Specialist. Eventual chiar autorizate de ministerul muncii. Diplome obținute pe bune, după ce viitorii specialiști învață de la oamenii cu adevărat specialiști. Nu cred că ar fi greu de organizat și, chiar dacă nu ar ieși pe plus dpdv al profitabilității, merită investiția în viitorul copiilor ăstora.

Nu de alta, dar parcă sunt prea mulți specialiști care abuzează de i-uri.