Screen Shot 2014-05-29 at 04.18.08

Autoritatile vor sa puna, de anul viitor, taxa pe autostrazile Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta.

Cea mai des întâlnită reacție pe care o văd este Huo, rușine, sunt construite din banii poporului, de ce să plătim taxă, deja plătim taxa lui băsescu de vreo 3 ori, sub alte denumiri.

E ok, sunt de acord, plătim de 3 ori taxa inițiată de băsescu prima oară, cu aici sunt banii dumneavostră. Nimic mai adevărat. Dar acelea sunt taxe pentru utilizarea rețelei naționale de drumuri. Autostrăzile sunt altă mâncare de pește.

Adevărat, ne lipsește educația drumurilor rapide tot din cauza autorităților, care, în 25 de ani, au reușit să construiască cea mai scumpă și mai scurtă autostradă din lume, cea dintre Turda și Cluj și cam atât.

Dar, dacă vă uitați puțin peste gard, în țările cu ceva civilizație, veți vedea că se plătește taxă de autostradă peste tot, până la ultimul centimetru de autostradă. Pentru că nu te obligă nimeni să o iei pe autostradă, poți merge foarte legal și decent pe drumurile naționale. Nu?

Pentru că altfel, tot vom bate din drâmbă în fiecare an, punând pe net poze cu gropile din autostrăzi, gropi pe care nu le astupă nimeni. Nu, nu vă faceți iluzii că le va astupa cineva. Dar, din momentul în care un operator privat se ocupă de autostradă, dacă îți rupi mașina într-o groapă, vei putea să mergi și să intentezi acțiune în justiție cuiva bine definit, cu un statut juridic, nu ca acum, când se pasează răspunderea între toți și, la final, ori ți se respinge procesul, pentru că nu ai dat în judecată pe cine trebuie, ori renunți tu, pentru că deja avocatul te-a costat mai mult decât reparația mașinii la Porsche Auto, unde e mai scumpă tabla.

Mi se pare, într-un final, o soluție decentă. Autostrada este luxul automobilelor. Oriunde în lume, luxul este supraaccizat. Vrei să ajungi la mare în 2 ore? Plătește. Dacă nu, mergi pe drumul vechi și mănâncă o ciorbă de fasole cu ardei iute murat, la Drajna.
Merită oprierea.