81 comentarii

  1. #1

    Acum inteles mai bine raportul publicat de European Transport Safety Concil care spune ca

    Pedestrians, cyclists and motorcyclists – the three most vulnerable road user groups – represent 70% of those killed and seriously injured on urban roads

    https://etsc.eu/70-of-road-deaths-in-european-cities-are-pedestrians-cyclists-and-motorcyclists/?fbclid=IwAR20O9dpOgFZKc17z89QCvaJzdwQ3YKUakJFhicmPNAAL9aRJsnWYg30QYQ

    0

    • #2

      Procentul e atat de mare pentru ca, in caz de accident nu e protejat de o tona de fiare.

      2

  2. #3

    Pai e pe drum cu prioritate, nu….????

    0

  3. #4

    Mereu respect regulile de circulație. Azi: stat la semafor, plecat corespunzător, un Ford Fiesta, un camion mi-au tăiat calea. Ford Fiesta m-a depășit de pe aceeași bandă, camionul a venit de pe banda 2 sau (un imbecil). Un altul a claxonat-o pe soție de i-a spart timpanul, deși nu făcuse nimic ilegal, doar l-a deranjat faptul că era acolo. Ăstora ce să le faci?

    0

    • #5

      What-aboutism, look it up.
      Daca altii sunt animale nu inseamna ca asta justifica sa fii si tu.

      4

    • #6

      1. Nu înțeleg thumbs down-urile. Probabil niște frustrați.
      2. N-am zis nicăieri că e justificat ce-au făcut ăia. Sunt doar niște cretini care nu-și dau seama că se poate întâmpla ceva extrem de grav, dacă nu, mortal.

      0

    • #7

      @Radu, subiectul discutiei e exact acelasi. Nu poti cere biciclistilor si trotinetzilor sa respecte legea la virgula atunci cand tu, ca sofer sau pieton, ocazional te pishi pe ea.

      0

    • #8

      @Alex suniectul reply-ului meu era ca ceea ce postase Androix avea deloc legatura cu subiectul si era doar un „da dar uite ca si altii fac”.

      0

  4. #9

    mersul ala pe contrasens parca are un sfert de milimetru de sens. ba, da’ cand ii vad mergand pe doua roti cu telefonul la ureche imi vine sa dau in prima groapa sa imi sara volanul asa un pic spre ei…

    0

    • #10

      Mersul pe contrasens in oras e foarte periculos. Regula e valabila doar pe drumuri foarte slab circulate.

      0

  5. #11

    Oameni faini

    0

  6. Primu cu rosu e meh. Plm… Strada goală. Da, stiu „noi cu masinile”. Mai ales ca face stanga, putin mai complicată pe bicla.
    Restu sunt satana.

    0

  7. #13

    Nu-i uitati pe cei de pe motociclete.

    0

  8. #14

    Se incepe si la noi pe acelasi stil ca si in China sau India. Doar ca la noi e lene, la ei e nevoie!

    0

  9. #15

    Mersul pe contrasens are avantajul ca vezi masina mai repede . Si distanta pana la margine e cam aceeasi pe ambele parti, asa ca nu cred ca ai mai mult spatiu pe sens decat pe contrasens . Trecutul pe rosu il faci pe barba ta dar daca drumul e gol ar fi un pic exagerat sa stai la semafor.

    0

    • #16
      Arhi

      deci si masinile pot trece pe rosu, daca e gol?

    • #17

      Mai ales mașinile.

      0

    • #18

      Cel cu masina risca permisul daca trece pe rosu chiar daca e gol. Ala cu bicicleta nu.

      0

    • #19
      Arhi

      deci biciclistul poate trece, desi legea spune ca nu? iarta-ma ca te intreb, e doar curiozitate, ai cazut in cap cand erai mic? eventual, de pe bicicleta?

    • #20

      te uiti stanga, te uiti dreapta si daca nu e politie e ok, poti sa treci. practic nu esti in pericol si nici nu faci cuiva rau.
      discutam cu cineva despre amenda luata pt 143km/h pe drum cu limita de 110. problema aparent e faptul ca nu a vazut radarul. tot felul de oameni care nu inteleg pur si simplu lucrurile normale. cred ca poti sa le si desenezi si tot degeaba

      1

    • #21

      Cum adica vezi masina mai repede cand e un flux continuu de masini?
      Trecutul pe rosu la semafor e o tampenie atat de mare incat e greu sa ii dai un calificativ. Gandeste-te ca o masina trece in viteza ca sa prinda verdele. Si tu treci pe rosu…

      0

    • #22

      acu 2 zile ajunge la mine un var din provincie mai pe la 12 noaptea. nici nu intra bine pe usa ca exclama: ba, ce plm, la voi merg semafoarele si noaptea? mai aveti si multe rau…

      1

    • #23

      Phui, masa asta amorfa si nediferentiata care e provincia, acolo unde exista semafoare „dacat” sporadic…

      In alta ordine de idei, in tari mai putin balcanice ca Romania, atat in provincie cat si in afara ei, semafoarele merg in functie de densitatea traficului, pentru ca e complet stupid sa stai la semaforul rosu pe strada goala la 3 noaptea, dand prioritate nimanui.

      2

    • #24

      Esti bou. Un sofer nu se asteapta ca vehiculele sa vina din sens opus prin dreapta lui. Nu numai ca sofer dar si ca biciclist ma enervati astia cu contrasensul. Masina nu se vede, se AUDE pe bicicleta daca nu esti suficient de cretin sa asculti muzica la casti.

      143

    • #25
      Arhi

      rumbu, mammotivezi sa caut cum functioneaza pluginul, sa iti pot da 1000 de likeuri

    • #26

      Hai ca i-am dat eu o suta si ceva, asta-i frumusetea comunitatii. Bun plugin-ul de voturi :))

      1

    • #27

      1000 si de la mine sa fie

      pana si eu din masina ma mai ajuta uneori auzul, dar biciclistii cu castile in urechi cer accident

      1714

    • #28
      Arhi

      rares, fii baiat finut si da pe mail cum se face::

    • Las asta aici ca e manusa 🙂

      2 tineri iau un taxiu sa ajunga repede la ceva concert rock, se grabeau tare. Soferu – nici o grija bo$$, mergem ceva mai repede si ajungeti.
      Baga a meu peste limita legala, vine un semafor rosu, asta da inainte, accelereaza chiar. Tinerii – ce faci omule esti nebun, nu vezi ca e rosu?
      – Relax man , sunt profi!!
      Alt semafor, se repeta faza. Bai ce faci, ne omori cu zile, opreste e rosu!!
      – Linistiti-va sunt de 20 ani de meserie, sunt profi.
      Al treilea semafor verde, taximetristul pune o frana de ii smuceste pe toti.
      – Esti nebun frate, tre sa coboram de la tine din masina, cum dracu sa opresti cand vezi ca e verde?
      – Ce ai ma, eu sunt precaut, daca venea un profi din dreapta??

      0

  10. #30

    E junglă, oricum se triaza cei mai tupeisti, ca la motocilisti

    0

  11. Sa nu generalizam gratuit. Stau la fiecare semafor tocmai ca sa produc `the wow factor` celor aflati in masini. Glumeam, stau la semafor in 99% din cazuri. Cand nu stau, urc pe trotuar – daca e liber evident – si-mi continui drumul pe el.
    Mai fac cate o romaneasca cand intorc pe naspa, la fiecare trecere de pietoni ma dau jos. Multumesc de fiecare data cand mi se ofera prioritate indiferent daca o merit sau nu. Nu circul pe trotuar decat cu viteza redusa si daca e liber.

    Si acum sa incepem.
    – Stau ca prostul langa bicicleta la trecere pentru ca daca nu sunt pietoni nu prea ma lasa nimeni (doar daca intru la intimidare sau ceva). Probabil se gandesc ca merg greu cu bicicleta pe langa mine si de aia nu ma lasa, habar nu am.

    – Aseara o vaca stationata pe trotuar la 10 metri de parcare mi-a deschis portiera in fata (eu fiind pe carosabil) si tot ea facea scandal. S-a calmat cand a vazut GoPro-ul.

    Azi 2 neacordari de prioritate in 15 minute plus un gunoi care a virat de pe banda 2 spre dreapta prin fata mea. I-am dat un flash (am un far cu functie de flash la 1800 lumeni) si mi-a aratat degetul. I-am lasat un pumn in tripla, sa ma tina minte. Mi-as fi dorit sa opreasca. Nu sunt smardoi dar era batjocoritor.

    Luni in Gradina Botanica un cocalar mergea fix spre mine pe contrasens si m-a fortat sa ies in decor, noroc ca am MTB si nu cursiera.

    Tot luni un `sofer` urca Copoul pe pista de biciclete! S-a dat din drum doar dupa ce am intrat la intimidare spre el si a vazut mansoanele metalice la 1 cm de oglinda lui.

    Mai vreti? Mai am!

    Ca si referinte: Am peste 20.000 km pe bicla in ultimii 2 ani, inclusiv in Elvetia, Franta, Liechtenstein si alte state civilizate. Transpalpina si Transfagarasan facute consecutiv in 4 zile.

    Triplu castigator consecutiv al unei competitii locale de ciclism urban.

    CIclist SemiPro cu palmares si fost component al unor echipe cunoscute din oras.

    5

    • #32

      Doar de curiozitate: in statele alea civilizate tot asa circulai, pe trotuar? Stiu ca au piste de biciclete, dar ma gandesc totusi ca puteai si pe acolo sa faci cate o romaneasca.

      1

    • #33

      Marcian, in statele alea civilizate exista semne de circulatie ca astea:
      https://www.google.com/search?q=bicycle+pedestrian+traffic+signs&safe=active&client=ms-unknown&prmd=ismvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjYpffd4uPiAhUHJhoKHaPHAqgQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=412&bih=652&dpr=2.63

      pentru ca ideea de baza e sa folosesti optim spatiul, fie el carosabil sau trotuar. Si ca o bomboana pe coliva, daca te uiti bine, se si traverseaza pe bicicleta.

      1

    • Update ora 14 15
      Venind din pauza de masa o doamnă vacă mi-a ieșit nonșalant în față de pe o stradă lăturalnică. Efectiv n-a dorit vaginul dumneaei să-mi acorde prioritate deși era imposibil să nu mă fi observat.

      Așa, băieți.

      @Marcian
      M-am întors din Olanda acum 2 luni. Am circulat doar pe piste, nu am înjurat, nu am scuipat pe jos. Observ o superioritate nejustificată. Te asigur că e nejustificată. Mai ales că merg și cu conserva.

      @Alex
      Just, suntem ani-lumină în urma lor. Bine, ei nici nu leșină dacă merg 10 metri pe jos, iar copiii lor pot face câțiva pași până la poarta școlii fără să facă spume la gură.

      În continuarea celor spuse vă asigur că urăsc la fel ca toată lumea pedaliștii care circulă fără lumini, nu stau la semafor și merg cu viteză pe trecere ori fac slalom printre pietoni. Cum bicicleta și transportul alternativ au explodat, au apărut și eco cocalarii, de regulă pe biciclete electrice. Vă las să-i descoperiți.

      3

    • #35

      Daca tot faci atata gat la adresa conducatorilor auto,de ce nu dai la bicla frate in parc?e mai sanatos.aveti impresia ca aveti numai drepturi,dar cand e vorba de obligatii va faceti ca ploua.asigurare platesti la bicicleta?rovignieta platesti?atunci mars de pe drum si ma doare in pula de semi prou tau de ciclist.m-am saturat sa faceti coloane in spatele vostru de masini doar ca aveti impresia ca sunteti toti un mini amstrong sau cum cacat il chema pe ala de se dopa.

      0

    • #36

      Mda, altul care merge si pe trotuar si dupa aia ne spune cat de ciclist de performanta este el. Asta e ca si aia cu „Nu am nimic cu lgbtq, am si prieteni gay, dar…”
      Jenant, macar taceti din gura si vedeti-va de spandexul vostru linistiti pe trotuare.
      Daca chiar ai circula corect, ai face-o pentru siguranta ta in primul rand, apoi din respect pentru altii. Voi astia care va laudati pe net cu orice stat la rosu sunteti niste terminati care faceti asta ocazional doar pentru atentie.
      Moama si ce le-ai facut-o cu goproul si cu mansoanele (cu capete) metalice, sigur esti bad ass. Apropo, daca chiar ai fi facut Transalpina, ture prin tari cu apa calda si concursuri urbane, nu ai avea MTB, maxim un gravel bike. Deci posere, lasa-te.
      Uite ca nu o sa zic cat de ciclist sunt, pot sa ma pis pe parerile tale de ciclist poser si fara sa iti zic cum ma gasesti pe Strava (fac pariu ca ai cont si inregistrezi cum mergi si pana la Mega). Vezi ca nu totul se invarte in jurul tau, s-ar putea sa-ti aminteasca asta vreun sofer cand da peste tine in timp ce faci vreo romaneasca. O sa realizezi ca nu doare pe nimeni nici in cur de cat de metalice sunt mansoanele tale sau de cati km ai pedalat.

      0

    • Hei, Catalin Drugau!

      Ura și prostia provoacă deficiențe de vedere. Am scris deja că circul și cu mașina. Și are ITP și asigurare, plătesc impozite. Euro 6, nu tigaie fumigenă care-ți întoarce nasul la spate, bogatule.

      Cred că mai degrabă tu mă încurci pe mine pe drumul spre birou când stai 30 de minute pe loc în trafic ca să parcurgi 5-10 km. Parcurg în 5-6 minute un drum pe care mi-ar lua minim 30 de minute cu mașina. Asta după ce eliberează drumul handicapații care blochează accesul auto pentru că nu pot să meargă pe jos 100 metri până la parcarea goală. Ca și idee, ajung acasă înainte ca vreun coleg să apuce să iasă din parcare la oră de vârf. Deci cine încurcă pe cine?

      0

    • Cu răspunsul ăsta închei conversația. Nu am timp să răspund tuturor mâhniților.

      @dabravo
      Nu port spandex, nu-s chiloțar. Știi tu cu ce setup am fost pe Trans, nu mă bag să-ți explic. Nu pun tura de pe Strava publică ca să nu afle toți meltenii de locurile mișto sau bune de antrenament.

      Conduita mea în trafic este ireproșabilă, pe trotuarul GOL o iau doar în 1% din cazuri. Unu la sută, trotuar gol. Bagă la cap înainte să-ți iei roba de judecător peste ștrampi.
      Scrie mai sus că ofer respect și nu încurc ever pe nimeni, ești orb? Sau te-a aranjat și pe tine cândva unul cu manșoane metalice? Eu cred că tu o arzi elitist. Fix ca în episodul ăla din Seinfeld în care și-a făcut unul circumcizie ca să-i poată critica pe evrei.

      Prin românească mă refer la întors pe continuă, când e strada goală. Atât. Dar iarăși, tu știi mai bine.

      2

    • #39

      Nu locuiesc in Bucuresti,daca presupunem asa chestii despre viata altora,doar asa ca na,avem timp la birou sa ne imaginam chestii si sa intram in dispute pe bloguri,dar nu-i asa ce le aratam noi altora pe net,cine e civilizat si ne batem cu pumnul in piept in spatele tastaturii ca un grandios lup moralist?am putintica dreptate domnule Butnaraski?peace and out.

      0

    • #40

      nea butnaraski, mai lipseste sa zici ca esti o persoana foarte interesanta, cu un caracter puternic :))))))) spui ca ai o conduita ireprosabila, apoi ma faci elitist. noice!
      sa stii ca singura mea problema cu mansoanele double lock on e ca ma bat la palma, imi place sa atarn de capetele ghidonului si e cam tare metalul ala.
      iti urez o viata pe care sa o poti trai fara spectatori si sa ne lasi link cand te apuci de vlogging din trafic.

      0

    • #41

      @Catalin Drugau: nu se da cu bicla prin parc fiindca nu prin parc are treaba. Bicicleta e un mijloc de transport foarte potrivit pentru oras, mult mai eficient pe distante scurte decat autovehiculele. Nu are treaba cu plimbatul de placere.

      3

  12. #42

    Asa cum sunt soferi idioti asa sunt si biciclisti, motociclisti, trotinestisti idioti. Diferenta e ca pe cei din a doua categorie ii costa mai multa idiotenia si a lor dar si a soferilor.

    0

    • #43

      Poate sunt chiar soferii aia ramasi fara permis.

      0

  13. #44

    Self righteousness-u’ care vine de la faptu’ ca nu folosesc masina, combinat cu mirositul besinilor in grup, bate codul rutier. Ce stii tu bai, ei salveaza mediul.

    1

  14. #45

    sa vina campaniile cu „biciclistii/trotinetistii exista in trafic”

    0

  15. #46

    Cred ca ar trebui sa aplice amenzi serioase pentru orice incalcare a regulilor din trafic indiferent ca este vorba de sofer, biciclist, trotinetist sau pieton, gen, esti biciclist si ai trecut pe rosu – 1500 de lei amenda + confiscat bicilcleta ca nu esti in stare de ea, si daca ai permis sa ramai si fara ala 3 ani de zile; sofer trecut pe rosu – 4000 de lei amenda si fara permis 3 ani… si tot asa. Trebuie stiut de frica altfel nu ne facem bine.

    0

    • #47

      ce zici tu aici baiatu meu? campanii de constientizare/ educare din partea politiei? ample actiuni de promovare a securitatii in trafic? pai si radarele alea nu ruginesc pe raft? de boschetii aia nu tre sa aiba cineva grija?

      0

    • #48

      Orice adult ar trebui sa stie ca nu are voie sa treaca pe rosu, asta in caz nu este rupt complet de aceasta lume.

      1

    • #49

      Eu propun, daca tot sunt boschetari, sa le dea si niste foarfece d-alea de toaletat boschetii, sa puna si niste gazon, ca vorba aia, tot stai degeaba.

      0

    • ba zic sa te si impuste daca treci pe rosu.

      0

    • #51

      acum foarte mulți ani am luat amenda ca pieton pt traversat aiurea. și am și plătit-o. nu c-aș fi traversat eu pe roșu toată ziua sau aiurea-n boscheți, dar de atunci sunt aia care crapă sub soare sau viscol până se pune verde la semnafor cu strada goală.

      0

  16. #52

    Mersul pe contrasens e intr-un fel de inteles. Daca merge pe partea stanga a drumului poate vedea masinile catre vin din fata pe langa el. Daca merge pe partea dreapta nu vede masinile care vin din spate, si cum la noi biciclistii sunt cam inexistenti pentru soferi, paradoxal e mai putin periculos sa mearga pe contrasens decat daca merge normal.

    0

    • #53

      Asta ma invatau pe mine bunicii la tara, unde nu existau trotuare/acostament/iluminare. Cand esti pe jos/cu bicicleta, mergi pe contrasens, cat mai pe margine, sa vezi masina care vine sa te poti da la o parte daca e cazul, mai ales noaptea.
      Dar aici nu e la tara pe un drum neiluminat, e in mijocul orasului!!!

      1

    • #54
      Arhi

      in .de, daca meegi cu bicicleta pe contrasens, vizitezi sectia de politie

    • #55

      Stii la ce ma refer. Hai sa nu comparam satul .ro cu satul .de. In conditiile date, sfatul ala e valid.

      0

    • #56
      Arhi

      legile sunt aceleasi

    • alex: si cum facem cand eu merg pe sensu care tre si ma intalnesc cu tine de pe contrasens?

      1

  17. #58

    Chiar saptamana trecuta m-a izbit din spate un idiot de 2 metri si 120 de kile pe o trotineta electrica, noroc ca nu am patit nimic, nu avea viteza, probabil se oprise deja si m-a lovit din inertie. Dar mi se pare culmea nesimtirii sa te dai cu chestia aia in centrul orasului, pe un trotuar ff aglomerat, culmea, fix in zona statiei de transport in comun, unde stau zeci de oameni pe loc. Mi-a venit sa iau trotineta si sa-i dau cu ea de cap. daca chiar e musai sa folosesti trotineta electrica, da-te naibii cu ea pe spatiul pt biciclete, nu pe trotuar.

    1

    • #59

      Chiar dacă te dai pe trotuar, acorzi prioritate pietonilor, mergi cu viteză redusă etc. Mai sunt și ăia care merg cu căștile în urechi, de nu aud nimic din ce se întâmplă în jur. Eu nu pot concepe să mergi pe trotinetă/bicicletă ascultând muzică și să nu auzi mașinile sau oamenii…

      1

  18. #60

    In mare: lipsa reglementarii privind circulatia micro mijloacelor de transport.

    In Paris e fix la fel, trotinarii, biciclistii, aia cu gyromobilul trec pe rosu de n-au treaba.
    Au fost cateva accidente, unele severe soldate cu decese…

    De ceva vreme s-au pus sa le reglementeze, au inceput cu interzicerea circulatiei pe trotuar si cu parcarea in zone special amenajate.
    Urmeaza reducerea vitezei maxime, echipament de protectie minim obligatoriu.

    Insa cel mai important e ca toti participantii la trafic ar trebui sa dea doua examene rapide si facile: cel psihologic si codul rutier. Ceva online, contra timp, 2×10 min, primesti acasa atestatul de micropermis.

    0

    • #61

      Am citit „micropenis” :))

      3

    • #62

      @zarax, de obicei micropenisul vine cu cel mai mare SUV de pe piata si creste catre macropenis pentru cei cu trotinetele 🙂

      2

    • #63

      micropenis 2×10 min?

      2

  19. #64

    De-ar trece zilnic mai mult biciclete pe rosu decat masini…. ce bine ar fi !!!

    2

  20. #65

    Nu am urmărit foarte atent, dar cred că e sigur să spun că niciunul dintre oamenii prezentați în film nu avea echipament de protecție, nu? Eu efectiv nu pot să-i înțeleg p-ăștia care merg pe trotinete și biciclete cu 30-ish km/h fără cască și cotiere &shit. Ori am eu instinctul de supraviețuire mult prea dezvoltat, ori unii sunt pur și simplu inconștienți…

    0

    • #66

      Cu 30ish li se pare ca merg…

      0

    • #67

      @Alex, nu sunt limitate trotinetele alea? D-asta am zis 30…

      0

    • #68

      @Ciuby: nu vreau sa mai intru in discutii cu biciclisti care se laudau ca prind suta pe bicicleta, asa ca iti zic doar sa incerci sa mergi cu 30 pe motocicleta, scuter sau alt vehicul cu vitezometru si sa tii cont ca vitezometrul ala indica o idee mai putin. Doar ca sa vezi senzatia de viteza cand nu esti protejat de conserva metalica.
      30 e realizabil ca viteza instantanee, viteza medie in oras, prin trafic e undeva nu mult sub 20. Daca iti iese mai mult intri in categoria cocalarilor pe 2 roti pentru ca incalci reguli de circulatie.

      0

    • #69

      @alex, eu am viteză medie în București cu mașina o idee peste 20 km/h (pe traseul meu, evident), iar asta înseamnă că am multe momente în care, evident, merg peste 50 km/h, nu? D-asta m-aș aștepta ca viteze pe care un biciclist sau un trotinetist le prind pe zonele dintre intersecții să fie ochiometric pe la 30 km/h. E mult pentru mers fără protecție serioasă…

      0

  21. iarasi, ca si la zoso „respectarea legii” uneori trebuie sa fie insotita si de un „legea trebuie sa se mai schimbe cand devine imbatranita”.
    Primul rosu pe care trece ala: practic strada goala. Da „sa stea ca e lege”. De ce nu e acelasi lucru ca la masini? Pentru ca semafoarele de gen sunt, sau ar trebui sa fie, si cu scop de reglare. Stai aici la rosu ca sa aglomerezi mai incolo strada.
    Dar, de fapt, semafoarele alea (cum e in primu caz) sunt asa pentru ca sunt si ele la fel de invechite. Un semafor „destept” si nu foarte modern (suedia le are asa din 2006 cel putin) sta pe rosu mereu. Cand te vede venind se face verde in functie de trafic. (aici imi mai iau io muie cu bicla ca nu ma vede semaforu. Great succes).

    In mod normal, la semafoarele astea sau mai bine zis: la strazile de genu asta, biciclistii ar trebui or sa aiba banda separata, fara semafor, ori un semafor pe intermitent.

    2

  22. #71

    Am mai spus-o și o voi mai spune: cei mai mari dușmani ai mei în zilele când ies pe bicicletă sunt exact colegii de două roți. Și ăia pe biciclete mai sunt cum mai sunt, dar ăștia pe trotinete sau ce mama dracului sunt alea au ajuns să mă exaspereze, asemenea slalomuri nu am văzut nici la sinucigașii ăia care livrează pizza pe scutere. Am văzut vite care-s cu Feisbucul deschis când merg și comentează nevoie mare pe el. Am văzut vite care au căștile-n urechi și nu aud că-s claxonate, unul din ăsta m-a aruncat dracului pe banda a doua când îl depășeam, că na, de ce nu, el cotește când vrea, nu aude când este atenționat, nu e problema lui, ceilalți trebuie să fie atenți la el. Maimuțele alea-n fustă care-și prind outfitul de fițe în lanț că na, la ghidon trebuie neapărat să fii unikată și valuare, nu trebuie să porți ceva care să te ferească de accidente și să te ajute să pedalezi fără pericolele care pot fi evitate… și aș mai continua. Și da, am ajuns să circul în majoritate pe trotuar, deși nu am ce să caut pe acolo. Numai că vreau să mă întorc viu acasă…

    2

  23. #74

    Pe scurt: eu inca nu am vazut biciclist in Bucuresti care sa respecte macar in parte ceva reguli. Si asta include si regulile bunului simt. Poate o fi, dar…

    1

    • #75

      Eram io, dar m-am mutat la tara. Acum ajung cu bicla in Bucuresti doar vinerea daca insisti.

      0

  24. #76

    @alex: eu ma gandeam ca daca in codul rutier scrie ca bicicletele circula pe carosabil, acestea nu au ce sa caute pe trotuar. Dar era doar un gand al meu. Pana la urma, fuck the law, noi suntem baietii buni, nu?
    :):):)

    0

    • #77

      In codul rutier ROMANESC, care e usor imbecil, scrie asa cum spui. Dar tu intrebai omul daca merge pe trotuar in tarile civilizate. Acolo se merge pe trotuar, deci evident ca facea si el la fel ca toti oamenii civilizati. Aia incercam sa explic.

      0

  25. #78

    Mi se pare amuzant ca Razvan se asteapta ca oamenii aceia sa respecte legea cand el la randul lui nu o respecta.

    Mijloacele de avertizare sonoră trebuie folosite de la o distanță de cel puțin 25 m față de cei cărora li se adresează, pe o durată de timp care să asigure perceperea semnalului și fără să îi determine pe aceștia la manevre ce pot pune în pericol siguranța circulației. (OUG 195/2002, Art. 113)

    0

  26. #79

    Astia sunt aia care voteaza usr+ ca vor o tara ca afara

    0

  27. #80

    Câți experți și fini cunoscători ai circulației, mai ceva că și la un articol despre politică, mașini sau sport.

    0

  28. #81

    pai stai ma asa
    adica daca ai bicicleta respecti reguli?? :))
    tu nu stii ca bicicleta vine la pachet cu un permis invizibil de jmeker + un timbru de nesimtit?!?
    nimic nu stii!

    0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Dacă doresti să dai like unui comentariu, trebuie să fii logat in contul tău de pe cetin.ro

Citește și...

Un fierăstrău care nu ar trebui să lipsească din nicio casă. Înainte aveam un Einhell de care nu eram extraordinar de mulțumit. Acum, sunt, e foarte mișto, tăietura e dreaptă și nu ies așchii la margini, indiferent ce ai tăia. Super bună, din cu totul altă clasă decât ce aveam eu. Plus, putere […]

Am o problemă masivă cu abordările care se vehiculează acum în presa de calitate din românia plus facebook. Despre amenințarea stihiilor care vor veni odată cu ajungerea la guvernarea a Veorikăi. Despre cum va arde totul, cum va curge lavă pe străzile orașelor, iar oamenii vor geme sub jugul împilării. Dar stai Dupa […]

Acum mulți ani, una din șmecheriile din comerț era să îți cântărească hârtia care ți-o puneau pe cântar, la mezeluri sau unde te duceai. Primeai un ditamai cartonul gros, de puteai izola de bombe irakul, care cântărea 200 de grame, după care mâncarea și, uite-așa, primeai hârtie la preț de salam de Sibiu, […]

Cât am stat cu nevastă-mea pe la Polizu, am căutat chestii de mâncare pe la tarabele alea de pe Buzești, supranumite stretfood, cu mâncare minunată, gătită de oameni deosebiți. Băbăeț, vă spun sincer, mai multe bășini decât la pastramagiii ăia care își câștigau pâinea vânzând chifle oamenilor nu am văzut de multă vreme. […]