twitter

Azi am citit, în mai multe locuri, că twitterul a murit în românia, deși în afară este un mare succes și poate singura unealtă de promovare adecvată pentru companii. (1, 2, 3).

Să-mi fie cu iertare, băieți, dar nu sunt de acord. Twitterul nu a murit, twitterul se reașează. Și se reașează în sensul bun al cuvântului, nu ca afacerile lui Octavian Radu.

Twitter a avut ghinionul de a avea parte de un mare hype la început și, din această cauză, pe lângă utilizatorii decenți, utilizatorii care chiar au ceva de spus sau de aflat, au apărut și lichelele, căutătorii de trafic, vânătorii de concursuri, companiile care voiau milioane din câteva pixuri împărțite drept cadou și altele.

Cei ce îl declară mort nu îi văd adevărata utilitate. Cea de informare.
Victor Kapra e convins că e mort, pentru că nu e un canal de promovare.

Foarte bine că nu mai e un canal de promovare! Social Media a apărut ca o nevoie de informare, nu ca o nevoie de a răspândii campanii în cât mai multe locuri. Promovarea își are rostul ei, nu în cele 140 de caractere. Asta pe lângă faptul că în românia nu există agenție care să știe sau să fie lăsată să facă o campanie deșteaptă.

Pentru că sunt două situații.
Cea în care agenția nu știe și nu poate, așa că ia repede niște delfini, îi transformă în rechini și gata viralul. Sau cea în care agenția poate și știe, dar clientul știe că dacă nu pui o poză cu produsul său, pe care să scrie CONSUMAȚI CU ÎNCREDERE, E BUN ȘI SĂNĂTOS, înseamnă că nu e campanie și a dat banii degeaba.

Așa că rămâne ca mediu de informare. Ieri și azi am găsit conturi datorită cărora am șters din feed reader gunoaie precum mediafax sau rtv. România Actualități, Agerpres, Digi24, RFI, România Cultural, o grămadă de resurse cu știri reale, fără CLICK AICI, E DEFINITIV, E ȘTIREA CARE L-A ZDROBIT PE PONTA.

Vreți ca twitterul să nu moară? E simplu. Dați follow fluxului de informație oferit de conturile/oamenii care merită. Vreți mai multe RT-uri? Oferiți informație mai bună, ea se va RTuitui singură, fără probleme. Vreți mai mulți followeri? Oferiți mai mult și mai bine.

E chiar atât de simplu.
Și e chiar atât de ușor. Pentru că nevoia de concizie oferită de cele 140 de caractere e un imbold la a oferi ce ai mai important de spus, fără lălăială, fără discuții inutile. Da, din păcate, în media românească această concizie s-a tradus în E FENOMENUL ANULUI! NU O SĂ ÎȚI VINĂ SĂ CREZI CÂND VEI CITI! și normal că nimeni nu a mai urmărit asemenea gunoisme.

Dar lucrurile se așează. Oamenii evoluează, oamenii încep să fie selectivi și să caute informația puțin mai departe decât mura-n gură dată de DĂ CLICK AICI SĂ ÎI VEZI ANUSUL FEMEII CARE SEAMĂNĂ PERFECT CU SOSIA ANDREEI ESCA!

AH, ȘI ÎNCĂ CEVA.
Twitter are o funcție foarte interesantă, numită block. Blocați idioții. Nu vă angajați în dispute cu ei. Block și nu vă mai pot urmări, nu se mai pot certa cu nimeni. Și așa rămâne liniștea și concentrarea pe ceea ce contează.