UBER, BOLT, LYFT: dacă acum fac ca acum, cum vor face când vor avea monopol?

Să presupunem că vă urcați într-un taxi și, deși sunteți un tânăr frumos, inteligent și care merge la sky, îl întrebați pe nemernicul de taximetrist cât e cursa până la aeroport. Și el vă zice 50 de lei, voi înjurați în barbă că nu ați prins un Uber civilizat, nu nesimțitarienii ăștia de taximetriști, și mergeți mai departe. Iar la aeroport, în loc de 50 de lei, taximetristul vă obligă să plătiți 200 de lei.

Ce voiam să vă rog este să îmi spuneți cam în câte minute chemați poliția, să îl aresteze pe nemernicul de taximetrist? Câtă revoltă socială si cereri de pedeapsa cu moartea pentru nespălații treningari și hoți?

Faza e că, atunci când vi se întâmplă astea la minunatele aplicații de taximetrie ilegală denumite ridesharing, singura reacție este o plângere serioasă pe internet. Pentru că, oricum, altceva nu aveți ce să faceți, sunt doar niște aplicații, nu sunt angajatori, nu au nicio treabă. Așa cum bine vor comenta diverși fellowși de-ai voștri, ARDEȚI-I CU UN RATING GRAV, ASTFEL SE VA CURĂȚA PIAȚA. Așa ne liniștim rapid și evoluăm pe mai departe, doar nu o să ne lăudăm la prieteni că folosim Clever, doamne ferește.

Și, după ce am râs puțin de hipsterii care vor schimba lumea, acum gândiți-vă puțin ce se va întâmpla când piața le va aparține lor, în proporție dominantă. Dacă acum feedbackul e fifty, scârbă și mesaje care se termină cu Vă rugăm să ne anunțați dacă vă mai putem anunța cu ceva, cum va fi atunci când, efectiv, nu va exista concurență pentru ei?

Mâncare pentru gânduri.

34 comentarii

  1. o să scadă preturile, că sunt pe plus!!! 😀

    0

  2. #2

    Si pe mine ma uimeste cum atat de multi oameni sunt gata sa incredinteze absolut orice unei corporatii sau alteia.

    0

    • #3
      Arhi

      da, ce bine ca vine domnul Dragnea sa ne apere de corporatiile astea rele

    • #4

      Eu pe bune că voi vota USR, dar modelul american de a face treabă nu mi se pare in niciun caz o alternativa pentru România. Cu ce ne-a făcut viața mai bună, mai plina, mai conectată orice corporație de oline (sa zicem cu excepția Google, deși acum adevărul se stabilește în funcție de ce poziție îti da algoritmul versiunii tale de adevar)? Toate alimentează acelasi motoras „consuma, consuma, consuma”. Da, o aplicație de rideshare-ing care funcționează pe rating, urmează un sistem de banking și ajungem la WeChat, dar un WeChat in care o sa ne înscriem voluntar, cam ca pe Facebook.

      0

  3. dacă acum fac acum?
    Sau daca acum fac asa?

    PE de alta parte, de asta ce zici?

    https://www.facebook.com/FranciscAlexV/posts/2035164006606327

    0

  4. #6

    Clever nu functioneaza cu taxiuri autorizate? Din alea clasice?

    0

    • #7
      Arhi

      ba da, dar proprietarii firmelor de taxi nu ii vor

    • #8

      Si le poate interzice taximetristilor sa se inscrie la Clever?!? N-am avut niciodata nici o problema cand am folosit Clever, au venit frumos taximetristi, cu pret afisat si unde la final plateai cat arata aparatul. Nu inteleg de ce ar incadra cineva Clever ca aplicatie de ridesharing, ca n-am impartit cursa cu nimeni. Singura facilitate era ca-mi puteam comanda mult mai rapid un taxi dintr-un pool de companii fara sa iau la rand si sa stau la telefon s-aud o comanda pe strada X cine preia, pe strada X cine preia va rog etc. etc.

      0

    • #9
      Arhi

      nu, nu poate. asta e si ideea, ca soferii plătesc dispecerat taxi. daca se duc la clever, se pisa pe dispeceratul lor

    • #10

      Toti care-au venit la Clever erau si la dispecerat (cine ii verifica daca au un smartphone cu aplicatia Clever instalata?)

      0

    • #11
      Arhi

      nu stiu, intreaba i pe aia de la cotar, ei i au dat in judecata

    • #12

      Nu știu ce e cotar, dar dacă e vorba de judecată, să vedem ce va hotărî justiția.

      0

    • #13

      Clever nu prea mai e folosit de taximetristi de cand a bagat si serviciul de ridesharing. Si mi se pare normal, e ca si cum tu platesti locul la piata, ai toate avizele necesare si te trezesti cu un individ care isi pune marfa langa tine, nu are niciun aviz, cantarul nu e omologat si e acceptat de catre administraotul pietei.

      0

    • #14

      cacatul cu dispeceratul e ca reglementarea spune ca cine are dispecerat din ala cu telefon are voie sa faca taxi. restul nu. practic astia vor monopol cu control direct de la primarie adica muista de firea in cazul bucuresti. dar nemernicii dracului nu zic nimic de faptul ca trei sferturi din masini sunt inregistrate in ilfov, gen voluntari si ca nu au voie sa faca taxi in bucuresti.

      0

  5. #15

    <> …tipa nu zice nimic despre faptul că a acceptat prețul? Păi așa, tati, ne putem plânge cât vrem

    0

  6. #16

    „Cursele cu o valoare mai mare nu sunt aprobate imediat, contactăm pasagerii pentru a ne asigura că totul a fost în regulă. În data de 06.05.2019 v-am contactat și ne-ați confirmat traseul și prețul cursei”, susține compania. – in plus doamna a recunoscut ca a ales alt traseu. Aici ar fi interesant un raport complet din partea doamnei sau a firmei cu traseul exact.
    Distance = pretul in lei, nu numarul de km.
    Pentru orașul Cluj Napoca, tariful pentru o cursă va crește la 3.5 RON/km după ce cursa depășește 7 km. – de pe site-ul lor legat te tarifare.
    Deci 3.5X25 de km 87-88, deja suntem pe acolo. in final totul inmultit cu surge-ul, ne apropiem.

    0

  7. #17

    Eu as da ca sa nu ma mai sui vreodata in taxi. Iar pt ca Uber lately era condus tot de taximetristi ( ! ) , dau de carnet, ceva ce nu imi doresc dar nu am de ales :)))

    0

  8. #18

    Cand e surge ma intreaba daca accept pretul. Daca dau fara sa cutesc nu e vina mea?

    0

    • #19
      Arhi

      citeate și tu linkul

    • #20

      Pai titlul link-ului zice: „O tânără ar fi plătit aproape 200 de lei pe o cursă efectuată cu Bolt, în Cluj” Pai cum adica ar fi platit, a platit sau n-a platit?!?

      0

  9. #21

    Daca se vor porci cu preturile vor aparea altii mai ieftini si tot asa.
    Piata LIBERA va regla preturile. Acum nu e piata libera cu licente pt taxi doar la unii jmekeri si cu uber/clever nereglementate.

    Altfel, de ce cumparam majoritatea ariel/colgate/nivea/etc ?? Trebuie sa recunoastem ca au un fel de monopol…

    0

    • #22
      Arhi

      sigur piata se regleaza, asa e peste tot. te ai gandit vreodata DECE nu exista alte gume de mestecat pe piața? sau de ce colgate dicteaza la pasta de dinti? sau de ce nu mai exista o alta retea sociala? s-a reglat piata sau cei ce au devenit mari au cumparat toata piata, au inabusit concurenta si au stabilit preturile?

    • #23

      Wait what? Cum adica nu exista alte gume pe piata (decat care?) Si doar colgate?

      0

    • #24

      Exact la asta m am referit si eu. Si uite ca n am murit. Sa zicem ca asta ar fi marele dezavantaj al capitalismului.
      Oricum e mult mai bine decat sa fie produse si vandute doar de stat sau sa fie impuse preturi…
      Daca maine vrei sa faci pasta de dinti, sa investesti in produs, promovare etc, poti face asta. Ca e greu sa concurezi cu gigantii mondiali e greu. Dar poate ai facut anumite studii, ai gasit o formula inovatoare, blablabla

      0

  10. #25

    Cred ca e nitel cam devreme sa ne framantam ce nasol o sa fie cand Uber/Bolt/Clever vor avea monopol, mai ales in Bucuresti.
    Pana una-alta, cu cateva mici exceptii, taxiul clasic (galben) e jegos. Ca serviciu.
    Dupa ce vor disparea pitencatropii si cursele vor deveni decente (cum e in multe locuri prin tara) atunci cred ca putem sa ne framantam.
    Deocamdata drobul e bine merci, la locul lui. 🙂

    0

  11. #26

    Eu sincer nici nu stiu de ce dracu mai discutam …..taxi = spitale = posta = orice alt serviciu public din romania = de kkt.
    Am fost in alte tari si am platit lejer si 50EUR pe o cursa de taxi dar nu mi-a parut rau nici o clipa.
    Faptul ca daca sotia trebuie sa ia un taxi ….deja e grav stau cu frica si eu si ea…si asa mai departe

    De ce nu se ia clar o masura: Bun interzicem tot ce tine de uber si altii, iar la taximetrie nu mai lasam toti puscariasii si violatorii sa presteze. Sa ai nevoie de bac, o conduita normala, o masina sa corespunda tehnic si vizual….etc.

    Cea mai mare sansa sa dai de un fost puscarias/violator e sa iei un taxiu in bucuresti in zonele de maxim interes.
    Ca un gigel cu masina proprie care nu a fost condamnat face taximetrie ilegala si isi plateste taxele…pe mine ma lasa rece.

    0

  12. #27

    Daca maine vine dragnea cu o idee de exemplu sa limiteze accesul la livratorii de mancare si sa fie doar cei cu licentadata de lege (care e luata cum e luata ca la taxi) ati fi bucurosi?

    0

    • #28

      Astia-s antihipsterii cu „asa e legea” , ei ne avand habar ca trei sferturi dintre legi sunt scrise cu picioarele si restul de un sfert sunt pura rea-vointa sau coruptie pe fata.

      0

  13. #29

    Deși nu cunosc lucrurile în detaliu și poate greșesc, eu sparg discuția în mai multe părți:
    1. Mașina de taxi – la modul cel mai serios, cine ar băga în regim de taxi un VW, un Opel sau un Mercedes din 2015 la 1.69 sau 1.99 lei/km? Din câte știu, range-ul în București este între 1.69 și 3.5 lei/km iar companiile de taxi sunt libere să aleagă. Sunt și Merțane cu 3.5lei/km, curate, spațioase și cu șoferi amabili. Totuși curățenia în mașină nu ține de prețul pe km. Dă mână liberă ca toate companiile de taxi să-și aleagă prețul pe care dorește să-l practice și poate vor apărea și mașini și șoferi ok.
    2. Șoferul de taxi – sunt și șoferi super ok, dar sunt și foarte mulți din categoria pe care o știți prea bine. Din păcate, eu pot spune că în 70% din cazuri am mers cu mașini împuțite și cu șoferi pe măsură.
    3. Uber – transport de persoane, da? Șoferii să aibă licență pentru transport persoane, ITP și toate cele precum taxi și totul să fie impozitat precum sunt impozitate companiile de taxi. Și s-a rezolvat problema.
    Faptul că au mașini mai curate și șoferi intelectuali, nu ar trebui să absolve Uber de alinierea la legislația în ceea ce privește taximetria, că tot taximetrie este.
    La frizerie, frizerul îți ia 18 lei un tuns, pe când la salon hair-stylist-ul îți ia 300, dar în mare tot același lucru îți face, însă într-un loc mai fancy, mai spălat. Și tot tuns se numește iar la sfârșit de lună, amândoi plătesc aceleași taxe.

    0

    • #30

      Din cele 70% cazuri cand ai mers cu taxirui naspa, cate au fost la comanda?

      0

  14. #31

    Putem considera Tinder tot un fel de ridesharing?

    0

  15. #33

    Ca idee de baza, nu e nicio diferenta ca taximetristul iti cere 50 de lei fata de pretul de 50 de lei afisat de uber. Dar eu zic ca intervine factorul uman de a stabili pretul, atitudinea asta de pietar. Eu nu o suport.
    Am preferat sa dau 70 de lei pe o cursa uber, in loc sa-i dau 50 de lei taximetristului.
    Nu suport mutrele dezgustate ale taximetristilor, cand se uita asa la tine ca si cum I-ai deranjat si iti baga placa aia „50 de lei”.
    Sunt de acord ca acelasi principiu de surge ar trebui reglementat si la taxi, dar asta nu o face clientul.

    0

  16. #34

    Probabil sunt printre putinii care merg doar cu taxiul comandat telefonic prin dispecerat…

    Nu am avut parte de prea multe surprize neplacute. Totusi as putea enumera:
    1.) nu au sa dea rest (da, in principiu, as prefera sa achit contravaloarea fiscalizata prin acea fitzuica denumita bon si nu contravaloarea pe care o crede de cuviinta taximetristul)
    2.) nu merge aparatul de scos bon- a se citi… imprima deformat bonul intr-o forma atat de bine criptata incat imi este greu de crezut ca cineva ar putea sa-l descifreze’
    3.) nu porneste aerul conditionat motivand ca este defect (nu zic ca nu or fi si defecte dar ceva parca totusi imi spune ca exista un procent semnificativ de mincinosi care pretind ca e defect AC desi situatia reala e fix invers…).
    4.) fumeaza fara sa ceara voie.

    0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Dacă doresti să dai like unui comentariu, trebuie să fii logat in contul tău de pe cetin.ro

Citește și...

Acum mulți ani, una din șmecheriile din comerț era să îți cântărească hârtia care ți-o puneau pe cântar, la mezeluri sau unde te duceai. Primeai un ditamai cartonul gros, de puteai izola de bombe irakul, care cântărea 200 de grame, după care mâncarea și, uite-așa, primeai hârtie la preț de salam de Sibiu, […]

Cât am stat cu nevastă-mea pe la Polizu, am căutat chestii de mâncare pe la tarabele alea de pe Buzești, supranumite stretfood, cu mâncare minunată, gătită de oameni deosebiți. Băbăeț, vă spun sincer, mai multe bășini decât la pastramagiii ăia care își câștigau pâinea vânzând chifle oamenilor nu am văzut de multă vreme. […]