UBER au fost, ca de obicei, golănași

Sunt, prin definiție, împotriva UBER. Nu îmi plac afacerile ilegale care au foarte mulți bani și își permit să dea cu flit legii și autorităților, pentru că pot. Și în românia nu au fost cu nimic diferiți, începând cu ignorarea legii și terminând cu angajarea fiicei șefului ANAF pe post de manager, ca să fie lucrurile bune.

Am și testat serviciul, făcând 4 curse, din care 3 cu loganuri. Și acolo au fost țepari, punându-mă să îmi fac cont business, să adaug cardul de firmă după care să mă anunțe că ei nu au cum să îmi dea factură pe firmă, ci doar pe persoană fizică, eventual să fac eu alt cont și să pun la nume numele firmei. Moment în care am șters contul și mi-am văzut de treabă.

Am scris ultima dată despre UBER ca un comparativ cu nivelul de impozite plătite de firmele de taxi, care, la fel ca UBER, sunt niște cuiburi de infracțiune și evaziune fiscală, UBER plătind mai multe impozite decât toate firmele de taxi la un loc.

Dar wait, de fapt și articolul acela era o golăneală plătită marca UBER.

Prima inadvertență este profitul Uber din 2016. Pe site-ul ministerului de finanțe, Uber Systems figurează cu un profit brut de 342.816 lei și un net de 155.816 lei. Diferența dintre cele două este de 187.000 de lei, cât scrie în articol. Numai că această diferență nu reprezintă automat impozitul plătit la stat pentru anul 2016, nu are cum! Rezultă că firma ar fi plătit un impozit pe profit de 55%. Impozitul pe profit în România este de 16%, deci suma a fost de maximum 55.000 de lei (mai puțin dacă s-a și reinvestit ceva de acolo). De unde vine exact diferența e de întrebat firma sau vreun contabil priceput – cel mult, dacă banii chiar au ajuns la stat, vor fi scăzuți din plățile anilor următori. Dacă o firmă chiar ar fi taxată cu 54% din profitul fiscal în România, aia era de fapt știrea!

Deci după prima rundă de verificări am ajuns la o sumă de cel puțin trei ori mai mică în dreptul Uber.

A doua inadvertență este omisiunea completă a unei firme. Speed Taxi și-a separat activitatea de transport de cea de dispecerat, dar la căutarea pe ministerul finanțelor apar pe primele locuri ambele entități. Una dintre ele are un profit de 1,8 milioane de lei, din care 290 de mii de lei datorați la stat.

Deci după a doua rundă de verificări ajungem la o cifră de cinci ori mai mare decât UBER la o singură companie.

De aici

Și iată cum de fapt era o mizerie și o golăneală.
Ce nu înțeleg ei este că românia și, în general, europa, nu este US. La noi nu există cultura confrontațională a statului și clasicul fiecare pentru el. Europa are o cultură socialistă la bază și întotdeauna cei ce încalcă legea în detrimentul altora, cum e UBER vs taximetriști, vor fi priviți cu o completă lipsă de simpatie.

Mno, loaț puțină simpatie.

56 comentarii

  1. #1

    Sunt socat.

  2. Vrei uber credit ma piscotarule?
    Ia de aici 200 lei credit și taci din gura.
    Nu asa se procedează?

  3. #3

    Ia sa vezi cum vor iesi toti “influencerii” (ca asa-i la moda sa le zici) de ridicau mai saptamana trecuta UBER in slavi sa isi retracteze… ridicatul in slavi.
    Sau, mai degraba, cum isi vor sterge postarile de pe FB pe furis si se vor ruga sa nu fi facut cineva o captura pentru eternitate.

  4. E posibil ca nu toate cheltuielile sa fie deductibile. Adica recunoscute de fisc la calculul impozitului pe profit.
    Total venituri=4.518.781
    Total cheltuieli=4.175.965
    Profit Brut=342.816

    Dar daca 631.034 din cheltuieli nu sunt deductibile, atunci profitul impozabil este 345.816+631.034=973.850
    Si atunci 973.850*16%=155.816

    E o posibila explicatie, din cifrele pe care le vad eu.

    • rectific:
      de fapt cheltuielile nedeductibile ar trebui sa fie chiar mai mari, de 825.934 lei
      profit impozabil=342.816+825.934=1.168.750
      impozit=1.168.750*16%=187.000
      profit net=342.816-187.000=155.816

    • #6

      asta e si explicatia…. da na… am aflat si noi de mfinante.ro si de-acum stim sa citim bilanturi si ne dam si putin cu parerea…
      Departe de mine de a apara UBER. Nu circul cu ei si nici cu taxi-ul. Dar nu putem sa construim acuzatii pe lucruri presupuse si interpretate pe ici pe colo.

      In afara de asta lucrurile publicate pe mfinante sunt cifre verificate.Nu se publica kkturi ca asa vrea o firma sau alta sa raporteze. Nu e softpedia…

  5. #7

    Stii care e problema? In momentul asta m-am saturat atat de mult de magariile statului roman realizate prin reprezentantii sai ales democratic dupa chipul si asemanarea poporului incat daca as putea as merge sa imi implor angajatorul sa ma plateasca la negru. Pacat ca e o corporatie nenorocita care insista sa ne plateasca legal si relativ decent in timp ce isi plateste si taxele si ne mai suplimenteaza si venitul pt a compensa cretinitatea guvernantilor. Daca as putea as vrea sa ma plateasca in produse. In oua si chiloti. Un ban sa nu mai ajunga in contul statului roman. Daca as putea sa platesc si eu la negru tot asa as face, nu mai cer nici un bon fiscal, unde reusesc sa fentez statul consider ca este un castig si pt mine si pt ala care nu plateste taxele. UBER nu plateste taxe la stat? O sa plang in colt 30 de ora apoi o sa iau un uber pana unde am nevoie sa ajung pt a evita transportul in comun subdimensionat pe o infrastructura haotica si firmele de taxi cu licente pe naspa si patroni in politica. Toate sub directa obladurire a statului roman. Ce sa faca statul roman cu taxele Uberului? sa nu imi zici ca o sa faca spitalele functionale si mai putin colcaitoare de bacterii? Sa nu imi zici ca o sa investeasca in educatie? Nu, nu, stiu! o sa faca autostrazi!

    • ai perfecta dreptate. ideea e ca concurenta lor neloiala distruge taximetriștii, aia care sunt obligați sa plateasca veniturile pesedeului. adica ii face si mai saraci, cu servicii si mai de cacat

    • #9

      Poate ca ai dreptate. pe de alta parte concurenta neloaiala nu ar fi aparut sau nu ar fi avut succes daca serviciile oferite de taximetristi nu ar fi fost sub limita posibila a bunul simt si a umanitatii. De la violenta la furt pe fata, pana la meltenism atroce, si-au facut-o cu mana lor. Nu ii plang. Nu depun nici acum nici un efort sa convinga clientul ca se pot schimba. Vor doar sa dispara concurenta. Sa nu fumezi in masina nu tine de saracie. Sa nu asculti manele la maxim in masina nu tine de saracie, sa nu injuri in masina nu tine de saracie, sa te speli cu apa si sapun nu tine de saracie, sa nu vorbesti non stop la telefon nu tine de saracie. Daca ei cred ca vor iesi din saracie doar furandu-ma pe mine cu maimutze si itinerarii turistice prin oras in cerc au o mica problema. Nu, nu ii cainez, mai mult de 50% din problema sunt ei.

    • absolut, detest taximetristii din suflet si evit cat de mult pot sa merg, de aia am masini si nu beau. bine, nu beau by default, dar e un avantaj

    • #11

      Ideea e ca daca erau companii de taxi decente, cu soferi decenti si cu masini decente, nu exista motiv sa apara Uber si nu prindea la public.

    • vezi tu, chestia asta ar putea justifica orice infractiune. nu exista tigari ieftine, deci putem aduce contrabanda. femeile nu se fut usor, deci le putem viola and so on.

    • aici la muedia un drum cu taxiul, daca e sub 10km si 15 minute (paremise) e vreo 27e.
      Altfel e 33E.
      Normal ca la 33E vezi super masini. Inclusiv Tesla.

      Noi vrem sa dam 6lei la taxi, dar eventual sa mergem cu RR

    • #14

      N-am luat apararea Uberului si n-am sustinut ca e ok sa incalce legea (care o fi ea), doar am subliniat de ce a aparut serviciul asta si de ce a prins la public. Iar spre deosebire de viol, nimeni nu este fortat sa foloseasca Uber. Si nici comparatia cu traficantii de tigari nu e cea mai reusita – traficantii de tigari nu platesc taxe la stat. Uber plateste taxe (mici, mari, cat or fi), soferii Uber platesc. Traficantii nu.

      Oamenii s-au orientat spre Uber pentru ca s-au saturat de ghiolbani agresivi pe post de taximetristi. Iar statul, in nemarginita lui intelepciune, in loc sa creeze un cadru legal care sa satisfaca nevoile cetatenilor (nu a companiei, sa fiu clar), spune scurt “mars ma, va obligam sa folositi doar serviciile teparilor pentru ca asa vrem noi”.

    • #15

      @animal00: si daca dai 6 lei pe km, crezi ca va fi altfel? Ma cam indoiesc.

    • Bravo, mi a plăcut (fără misto). Dacă as fi avut adresa ta in semn de apreciere ți as fi trimis vreo 20 de oua si vrei 3 chiloți de iarna.

    • #17

      @Genghis Han, ai încercat să mergi cu taxi-uri d-alea de 3.5-4 lei? Grand sau cum le zice?

    • >concurenta lor neloiala distruge taximetriștii

      taximetria e distrusa de firmele de taxi, care sunt organizate in cartel si tin pretul jos ca sa aibe mult rulaj si multe masini si multi soferi. Fata de asta Uber e doar un inconvenient.

  6. #19

    E practic de ales intre mafia TAXI si mafia UBER. Oricare o alegi, tot aia e din punct de vedere moral. Asa ca poti alege linistit serviciul mai de calitate. Care e ala, e optiunea fiecaruia.

  7. Din păcate în mintea hipsterului român va rămâne doar prima știre cu cum uber dă clasă taximetriei chiar și la profitabilitate.

    • #21

      Pai chiar asta se intampla, cel putin pe partea de profitabilitate. Ma refer la Uber ca entitate, nu la soferii colaboratori.

    • #22

      Ia incearca tu sa faci deplasarile cu Uber ca entitate, fara soferii colaboratori. Presupun ca iti place mersul pe jos ?

  8. am mers cu uber cred ca de vreo suta de ori
    o singura data am prins logan si atunci era un nene care din saracia lui mi-a oferit o bomboana (erau din alea 1 leu/kg)
    ultima oara am avut un kia sportage, omul m-a ajutat la bagaje si mi-a multumit ca am ales sa mers cu el

    de kkt rau uber, ce dor imi e de taximetristii in slapi, spargatori de seminte si duhnind a shaorma si bere care nu te iau decat pt suma X…

    • pai boss, cand nu platesti impozite si nu au cheltuieli, e normal sa dai bomboane. pierzi esenta, aici vorbim de unii care fac fara taxe transport ilegal de persoane si altii carr platesc jde milioane de taxe ca sa poate face acelasi lucru

    • perfect de acord cu tine

      iar cei din a 2-a categorie au dreptul sa fie jegosi cu clientii pentru ca au taxe mari?

    • stii interviul ala cu jordan peters? unde pula mea am zis au ca au dreptul? coaie, cat timp concurenta e neloiala, unii saracesc si altii devin bogati, pe acelasi serviciu. iar aia care devin saraci sunt rai, nespalati ai analfabeti, ca asa sunt saracii.

    • boss
      taximetristii, cel putin aia bucurestenezi, sunt jegosi de cand s-a inventat taximetria :))
      nu i-a saracit uberu si nici nu i-a facut mai rai

      stiu, sunt subiecte diferite, insa eu unul prefer sa merg cu uber chit ca astia platesc sau nu platesc taxe la stat

      presupunand ca economia subterana ar fi scoasa la suprafata (si alte clisee tv) si s-ar dubla bugetul de stat, tripla even, crezi c-o sa vina cineva si-o sa zica:
      gata coae, avem bani cacalau, hai sa facem spitale, scoli si autostrazi!

    • Tizul meu este incapabil sa extraga ideea dintr-un text de 3 randuri :))

    • …mi-e lene sa-ti zic ceva nasol :)))

  9. #30

    Vb cu prietenii Cismaru si Nestian ca ei erau pro

  10. Cred ca disputa taximetristi vs uber pentru omul de rand care e nevoit sa aleaga intre cele doua inseamna ceva de genul: sa faci baie intr-o canalizare din Paris sau un dus racoritor intr-un bazin de colectare a deseurilor la o ferma de porci…orice ai alege, tot intr-un mare cacat ajungi.

  11. Hatereala: n-ai verificat stirea initiala din 3 surse :)

  12. #34

    Asa e romanul, alege raul cel mai mic. Also, la noi nu s-a inteles ca UBER este serviciu de ride sharing, nu de taximetrie. Carpooling daca va e mai usor. Si da, oamenii aleg UBER pentru ca s-au saturat de taximetristi jegosi si imputiti. Daca va aparea un serviciu privat de transport in comun, unul adevarat nu cum sunt microbuzele de duc in Ilfov, s-ar alege praful de RATB.

    • also, anul trecut, curtea europeana de justitie a declarat uber serviciu de taximetrie. e bine sa ne informam inainte.

    • #36

      O companie de transport, nu de taximetrie.

    • a,deci ai omis cu buna stiinta asta:))) dragut

    • #38

      Pai ce e in sine si ce e catalogat de parlamente e o diferenta. In alte tari sunt declarati ca si cars for hire sau alte servicii de inchiriat masini. Ei sunt catalogati drept taxiuri dar in realitate ei transporta si mancare.

    • #39

      Dar, sa nu ma intelegeti gresit, nu zic ca sunt OK. Doar ca inteleg alegerea oamenilor de a merge cu UBER in loc de taxiuri.:)

    • #40

      @Cosmo, p-asta cu „raidșeringu” o știi de la băieții deștepți de pe internet, nu? E un argument penibil, ca să nu mă exprim mai dur. :) Dar vezi că diferența e că unii dintre băieții ăia fac pe proștii pentru că primesc bani și spun asta cu bună știință, tu dacă pui botul la ce spun ei ești doar… neorientat. :D

  13. #41

    Pentru ăștia care justifică furtul entității X prin furturile entității Y: bă băieți, voi nu ar trebui să vă reproduceți. Dacă voi, ca adulți (sper), aduceți argumentul „fac așa pentru că și alții fac” sunteți doar niște imbecili notorii care nu ar trebui să iasă din casă. Ce PLM, sunteți la grădiniță ca să vi se pară un argument relevant?

    • #42

      Uita-te asa la situatie: statul roman este un alcoolic notoriu iresponsabil, firmele de taximetrie sunt prietenul de pahar . Tu esti nevasta alcolicului. Ia zi, cand iti intra salariul il imparti cu el ca intr-o casnicie normala unde banii se pun la comun pentru a avea de economii, de mancare luna asta, de hainutze pt copii, sau ii tii cat ma ascunsi de el si te descurci tu din ei? De asemenea, daca ai nevoie sa te ajute prin casa contra cost, il chemi pe pretenul de pahar care iti vine beat si te mai si injura si imparte banii cu barbata-tu pe la bodega sau chemi pe cineva in care ai incredere si care face treaba buna?

      Eu am incercat sa fiu corecta toata viata, platim totul la timp, bilete in ratb, taxe, declaratii la centima. Tot ce am primit a fost niste oferta metaforica de sex oral nedorit din partea statului roman…

    • #43

      Eu cred că tu ai niște probleme pe care ar trebui să ți le rezolvi. Dacă soțul/iubitul este alcoolic, desparte-te de el sau fă-l să-și revină. La fel, dacă nu îți place să-i faci sex oral, poate ar trebui să-i spui.

    • #44

      Adica nu dorea sex oral dar iti facea totusi oferta?

    • #45

      :))) inteligenta emotionala la nivel maxim. E ok. Lumea e mare si diversa.

  14. #46

    ”Cred ca e o propaganda pro-corporatista.” :P ;)

    Suntem oameni. Am avut si eu momente cand am gresit.

  15. #47

    Data viitoare numai asa de-al dracului am sa iau un UBER de la aeroport. Apoi revin aici si-mi dau cu parerea :-)

  16. #48

    Articolul ala de pe romaniacurata e plin de aberatii. M-am uitat acum, de curiozitate, pe site-ul anaf. Ca idee, n-am nicio parere despre Uber, nu exista in orasul meu, tot ce vreau e sa clarific cum trebuie aberatiile din articolul tipului.
    1.Firma Uber System e platitoare de impozit pe profit din 2015.
    2. Daca e platitoare de impozit pe profit, asta inseamna ca isi analizeaza deductibilitatea cheltuielilor si le imparte in cheltuieli deductibile si cheltuieli nedeductibile.
    3. Daca are (si cu siguranta are) cheltuieli nedeductibile, astea afecteaza profitul contabil si-l transforma in profit fiscal.
    Exemplu:
    Profit contabil brut=4000 lei venituri-2000 lei cheltuieli= 2000 lei , impozit 2000-16/100=320 lei, profit net=1680
    Profit fiscal brut=4000 lei venit-2000 lei total chelt+ 1000 chelt nedeductibile=3000 lei, impozit 3000*16/100=480 lei
    Pe site-ul anaf, conform exemplului de mai sus, va aparea profit brut 2000 lei (cel contabil) si profit net=2000 lei-480 impozit afer profitului fiscal=1520 lei
    Cheltuieli nedeductibile sunt cele care, dincolo de un anumit plafon, nu se mai recunosc la cheltuieli, ca atare profitul fiscal e mai mare, implicit un impozit pe profit mai mare.
    In concluzie, daca firma e platitoare de impozit pe profit, exista maaaari sanse sa aiba chelt.nededuct. iar calculul sa nu fie asa simplist cum zice tipul din articol, la profit brut aplici 16%, scazi impozitul si iti da profitul net.
    Nu stiu daca am explicat cum trebuie, sunt detalii fiscale si nu stiu nici daca ai rabdarea sa citesti un mesaj plin de cifre. :)

  17. Sigur că fata șefului ANAF este un manager foarte competent și nu trebuie judecată pentru funcția tatălui… ..:)

  18. Nu neaparat ca nu inteleg da’…nu prea le pasa
    Banii vin? Aia e.

  19. In detrimentul idei mentionate mai sus, cred ca te cam contrazici, sau, un fel de pleonasm. Sau Eu?me and myself?

  20. Ahh, uita the soacra! Inexistenta!

  21. plin de snobi si ipocriti, deci atentie domnia si prostia se taxeaza in plus.

    daca am un venit un pic mai mare decat vecinul de la 7, pai atunci trebuie neaparat sa-l prapadesc pe uber, pt ca eu am valoare/principii/respect… nu pot sa merg cu unul care conduce in slapi, pe mine mama m-a nascut in RR

  22. Ca pasager le-am testat din plin pe ambele, taxi si Uber. Taxi este mai ieftin, si mai rapid. Ignorand meltenismul. Daca daca nu vorbesti cu taximetristii nu are cum sa te deranjeze. Uber cu porcaria aia de Waze nu face decat sa te ocoleasca infinit. Plus, soferii de pe Uber nu stiu Bucurestiu ca taximetristii. Deci, recomand taxi chemat din aplicatie. Si cu majorarea de tarif tot iesi mai ieftin cu 5-10 lei

  23. #55

    fun fact. in seara asta la intersectia camil ressu cu fizicienilor opreste brusc in intersectie un taxi. soferul iese din masina ocoleste botul masinii in timp ce injura creativ, deschide usa din dreapta soferului si il scoate cu forta pe un nea caisa pasager cam la 60 + de ani clar in stare de ebrietate forma leguma. ii arunca sacosile in strada si ii da elegant o palma peste ceafa care il propulseaza pe nea cais drept in fata pe ciment. evident nici un reflex de amortizat caderea asa ca nea caisa cade face first pe strada si acolo ramane. in strada. in intersectie. la intrebarile socate ale unui nene oprit ca si mine socat in drum taximetristul balguie ceva de bani, furat asezonat cu niste injuraturi se urca calm in masina si pleaca. nea caisu nemiscat in strada. a fost pus pe o banca in asteptarea ambulantei si a politiei si respira era constient sau ma rog…murat bine in alcool, si plin de sange de la intanirea cam brusca cu cimentul. Uberul e safe pt mult timp de acum incolo. taxe platite or not.

  24. #56

    Asa cum am promis am utilizat si eu UBER… not bad!