Vand sine de tren si capace de canal

Guvernul a interzis acum, în anul de graţie 2011, firmelor care se ocupă de fier vechi, să mai cumpere de la persoane fizice, şine de tren. Serios, mâine poimâine o să se apuce să interzică chiar vânzarea capacelor de canal.

Deci până acum eu, persoană fizică, puteam vinde şine de tren la fiare vechi, fără nici o problemă? Şi cam de unde aş putea eu să deţin şină de tren? Moştenire de la tata? mi-au rămas pe proprietate de pe vremea nemţilor?

Pe bune dacă câteodată nu rămân profund uimit de ţepele care se dau în rromânia. Nu pot decât să cred că unii din guvernanţi aveau firme cu profil de activitate colectarea de fier vechi, iar acum, când s-a cam furat tot ce putea însemna aşa ceva, s-au gândit să dea o lege anticoncurenţă.

34 comentarii

  1. Pesemne au auzit ca din Bucuresti-Giurgiu s-au furat kilometri intregi de sine in ultimii ani in care nu a mai circulat trenul pe acolo..

  2. Cunosc persoane ce au ocupat functii importante in CFR care au facut averi vanzand sine de tren la fier vechi.

    Problema nu este acolo unde Gigel vinde un metru de sina si isi ia 2l de alcool ci acolo unde se vand tone intregi si se vand in asa fel incat sa para legal :)

  3. #4

    ced ca in felul asta vor sa evite tentatia de a se fura sine de tren functionale si sa evite accidentele feroviare,cred ca merg pe principul ca daca nu le cumpara nimeni nu are rost sa le furi,in schimb poate sa la taie in bucati scurte si sa zica ca sunt nicovale…))

  4. @marius vl: este de-a dreptul rusinos ca d-abia acum citindu-ti comentariul mi-a picat fisa si am avut revelatia cum ca nicovala este o bucata de sina..eu credeam ca sunt special facute, din fabrica :)) oh well, in fiecare zi omul mai invata ceva nou

  5. Doaaaamne fereste. Azi maine nu mai putem vinde nici macar sarma de cupru. Ce hotie. O sa murim de foame. Si eu ce fac amu cu sinele de tren pe care le-am colectionat? Fac stiva pe balcon? Incredibil. Uite asa se distruge mediul privat in Romania. Orice initiativa este distrusa fara mila…

    PS: Oare in Bulgaria se pot vinde aceste sine? :)

    • #8

      Cum ce faci cu ele? te privatizezi, iti deschizi companie feroviara.

  6. Eu știu că de câțiva ani încoace n-aveau voie să cumpere capace de canal, motiv pentru care, în diminețile frumoase de vară, auzi pe geam zgomote groaznice de metal lovit de bordură.

    Că pentru jumătăți de capace de canal nu exisă lege.

  7. guvernantii nostri asteapta ca intai sa dispara tot ce se mai poate valorifica prin tara si dupa dau legi prin care sa interzica astfel de practici. La fel s-a intamplat si cu sistemul de irigatii national si acum am ajuns sa asteptam ploaia pentru a cultiva produsele, dintr-o tara exportatoare de cereale am ajuns rusinea Europei, ca de doar francezul sau italianul e mai taran ca noi

  8. Eu chiar sunt uimit de cat de inteligenta e legea asta! Magica! Cred ca au angajat niste firme care sa faca niste studii de fezabilitate si asa au ajuns la decizia asta. Asta da plan pe termen lung!

  9. Tocmai scrisesem vineri ceva pe tema asta http://andreeaiuliatoma.blogspot.com/2011/03/statul-doarme-hootii-de-fier-isi-vad.html
    Dar nu stiam ca au interzis primirea sinelor de cale ferata. Asteptam si actul normativ cu privire la capacele de canal si alte obiecte de genul asta de pe domeniul public.

  10. Ehe cate averi sau facut in tara asta cu “fier vechi” …. ehe …

  11. E chiar pacat cu legea asta. Chiar ieri am mers cu iubitul CFR cam vreo 300 km si am vazut kilometrii buni de cale ferate nefolosita, in paragina. Or sa moara de foame niste baieti “cinstiti”.

  12. Eu sunt profund uimită cum mai poate uimi pe cineva ceva ce se-ntâmplă-n ţara asta. Serios acuma …

  13. #17

    interesant…hm…deci nu mai e de furat la romania sa inteleg?

  14. #18

    Azi maine ii vor pune pe tiganii care vand calorifere la fier vechi sa plateasca si ei macar o gigacalorie de puradel :D
    Acum cativa ani au furat tiganii cam 5-6 metri de sina, din Gara de Nord, de sub garnitura. Nu stiu cum au reusit da’ sigur s-a facut sub “atenta supraveghere” a organelor statului de pe teritoriul garii. Sa scoti o sina de sub garnitura nu e munca de 5 minute si necesita ceva scule si bocaneala.

  15. #19

    Hopa…ma duc repede sa vand 200 de kile de arme furate de la regiment, 2 machete de tancuri pentru antrenament si inca vreo dupa, trei sute de kile de “army stuff”.Asta au furat tiganii din orasul meu(Piatra Neamt):2 machete de tancuri si cateva arme scoase din uz…nu stiu ce firma le-a acceptat, cert e ca nu le tin acasa.

  16. #20

    Dont steel….the Guvern hate concurenced

  17. Legea cu capacele de canal e data de mut. Cautati pe google.

  18. Better late than never. Glumesc, probabil a fost o chestie impusa de UE

  19. Cred că mai mult de jumătate din savoarea articolului e dată de comentarii.
    Eu aştept un plugin de votat comentarii: unele-s prea savuroase ca să nu le votezi pozitiv, altele-s prea cretine ca să nu le sancţionezi.
    Atunci să-l văd pe trollul de freigedsnhfjkk6 (sau cum dracu-l cheamă) pe unde scoate cămaşa.

    • #24

      e un plugin ce ascunde comentul cand isi ia prea multe voturi negative….e chiar simpatic…nam idee cum se numeste…dar l-am vazut pe un blog

    • #25

      Victor B » am avut pluginul ala, din pacate isi dadeau numai voturi negative intre ei…

  20. nu știu de ce te miri… trăim într-o țară primitivă

  21. M-am speriat, bine ca mai putem vinde parapeti si elemente de protectie de la autostrazi!

  22. #29

    Inteleg ca bancomatele inca se pot vinde. E pacat sa le lasi pe camp, dupa ce ai taiat cu flexul ca sa ajungi la bani

  23. Apropos de vanzari. M-a sunat una dimineata si m-a intrebat daca mai vand tractoru’. Chestia misto e ca n-am tractor ca l-as fi vandut, ce sa fac io cu el :D

  24. Eu cred ca se vor vinde in continuare. Si cand ii prind pe nenorociti ca au cumparat o sa zica: Domnule, astea sunt grinzile omului de la casa. Le-a vandut pe semnatura.

    Si-n camp trenul sta deraiat.

    Asta-i Romania.

  25. Nu e stress.
    Se pot taia bucatele sau sparge, si ti le primeste orice centru de fier vechi.