49 comentarii

  1. #1

    Eu astazi l-am vazut pe unul traversand zebra cu bicicleta, soferul care a oprit din timp (erau alti pietoni care treversau) l-a claxonat, iar biciclistul i-a facut cu mana.

    0

  2. #2

    Pai sunt ale hipsterilor care oricum nu voteaza pesede deci da-i draq. Plus ca se face un ban ca s-a atins masa critica, itp rca cine stie.
    Probabil asta e logica idiotilor.
    Da nu e problema ne intoarcem la smart city a lu fi-rea avem tot ce trebe.

    0

  3. Astia-s mai ceva ca bicicliștii…

    1

  4. Nope. Så le limiteze viteza

    0

    • #5

      Sau sa mai faca un ban in plus de ciordit.

      0

    • #6
      Arhi

      cine plm isi mai ia trotineta daca trebuie sa umble la rar sa o înmatriculeze?

    • Sau o sa le limiteze la 25 sa nu fie nevoie sa le înregistrezi.
      Altfel, nu ți se pare absurd sa ai o chestie care nu e cal nici măgar, dar prinde viteze de 50 la ora?

      0

  5. Nevasta mea folosește un scuter electric pentru deplasare (persoană cu handicap locomotor).
    Îi fac o bucurie dacă-i spun de noua propunere legislativă? :)
    Oricum nu a votat ea niciodată cu PSD-ul, acum o să-i iubească și mai mult. :)

    2

    • #9

      Poti sa-mi dai niste detalii despre scuterul pe care-l foloseste sotia ta? De unde l-ai luat, ce model e, cat e autonomia reala, daca a avut vreo problema tehnica, acumulatorul l-ai schimbat de cand il are?… Mersi!

      0

  6. #10

    Sunt singuru care a citit in articol ca e un deputat Udemereu?

    1

  7. #13

    Sa vezi cand vine yandexul cu trotinetele rosii cum se legifereaza brusc tot.

    3

  8. #14

    Pai ori psd, ori udmr, chiar nu inteleg?

    1

    • #15

      Partidul Social Democrat cunoscut sub numele de muiepesede se prescurteaza UDMR in maghiara.

      3

  9. #16

    Nu inregistrate, sa oblige utilizatorul sa participe la un curs de circulatie rutiera, sunt o groaza care circula zici ca sunt gaini decapitate.

    0

  10. #17

    Cu trotineta la RAR… De noaptea mintii…
    Acu’ trebuie reproiectate de chineji, sa puna suport de numar si de cruciulite, ca educatia rutiera s-a facut in scoli la fel ca aia sexuala.

    0

  11. #18

    Foarte bine. Ori asa, ori sa te oblige sa ai permis. Trec pe roșu, merg pe trotuare, trec printre mașini….E o debandada totala cu trotinetele electrice. La fel a fost acum cativa ani cand puteai sa iti iei scooter din Carrefour si sa il conduci fără permis

    0

    • #19
      Arhi

      sigur. faptul ca ai rar la el te face automat sa conduci excelent, nu? te responsabilizeaza, practic

    • #20

      Nu, dar le elimina de pe strada, ceea ce e si necesar ;)

      0

    • #21
      Arhi

      adanca treaba. sper ca dancila are adresa ta, sa te ia consilier

    • #22
      Ioan

      Eu zic ca mai bine interzic autoturismele personale. Poate nu mai parcati peste tot, accelerati la treceri de pietoni, clanxonati aiurea, conduceti ca niste tâmpiți si poqae nu ne mai poluati orasul.

      Si apropo, cu orice bicicleta atingi o viteza medie de 30kmh fara nicio problema. Daca te agiti, si ai condiție fizica, 35-50kmh. Pe cursiere 60-70 kmh pe drum drept sau cu inclinatie mica.

      Stai jos, esti bou.

      1

    • #23

      Nici tractoarele nu au voie in oras. Tir-urile intra in centru numai cu taxe si hârtii. Trotinetele electrice nu pot fi reglementate decât atunci când vor fi înmatriculate ca orice autovehicul, pt ca asta sunt si cand posesorii vor avea permis. Da, sunt de acord cu interzicerea autoturismelor in anumite zone, adică acestea sa fie pietonal, iar tu Ion esti un cocalar care nu poate schimba 2 idei fără să jignesti

      0

    • Ioan nu știe ce e viteza medie

      0

    • #25
      Ioan

      @Mihai.

      Sigur, sunt cocalar. Scuza ta care este?

      @Animaloo

      Medie, maxima, nu se schimba cu nimic discutia care e in felul urmator: orice neted pe creier este deranjat de trotinete dar nu se simte cand vine vorba de apucaturile sale in traficul din Bucuresti.

      Stim doar sa inurajam transportul cu masina personala, si nu asa, ci cu accelerat la treceri de pietoni, clanxoane aiurea, intors pe linie continua, parcat pe apucate, inuraturi, trecut pe rosu, etc, si sa facem orice metoda alternativa de transport virtual imposibil de adoptat pentru ca evident, bicilistii nu stiu sa respecte regulile de circulatie, ca si cum ei ar fi trebuit sa fie in trafic, in loc sa aiba pista dedicata.

      0

  12. #26

    fUarte bine tovarasi
    ai dracu de capitalisti imputiti!
    auzi tu sa se plimbe oamenii unde vor ei si cand vor!
    ce-i cu ideile astea?
    vor sa ne saboteze!
    omul trebuie sa munceasca nu sa se plimbe!

    0

  13. #27

    Mno, cumva treaba asta trebuie și ea pusă la punct, mai ales la cum circulă demenții ăștia cu ele. Dar să aduci lumea la RAR este departe de a fi o soluție. Pana mea, îi aduci, înmatriculezi… și? Ce-ai rezolvat cu asta? Vor fi mai atenți? Vor merge mai încet? Vor purta cască și elemente reflectorizante? Și… unde pana mea pui numărul pe o chestie din aia?
    Mă rog. Romanian style is romanian, ca să zic așa…

    2

    • #28
      Arhi

      da, tati. nu obligatia de a avea permis daca vrei sa circuli pe ceva cu viteza pe sosea. nu, hai la rar, aia e soluția. fmm

    • #29

      Cred că ăia de la RAR înjură. Vorba aia, numai cu porcăriile astea pe cap nu se mai trezeau :)

      0

    • #30
      Ioan

      Dementii aia cu autoturisme în trafic? Da, sunt deacord.

      Conform aceleiași legi imbecile, si bicicletele se califica pt ca pot atingevlinistote viteze de la 35kmh la 70 kmh, in functie de model sau motor uman.

      0

    • #31

      Trotinetele electrice nu sunt biciclete. Trotinete electrice subt autovehicule pt ca au motor si se deplasează prin forța acestuia. Dpdv legal nu e diferenta intre o trotinete electrică și o mașină Tesla.

      1

  14. #32

    eu propun infiintarea unui dispecerat pentru aplicatiile de tip Lime
    si neaparat obtinut licenta de transport persoane
    de asemenea ar trebui un ecuson special, lipit de ghidon
    actele sa fie depuse la RAR in fiecare zi de marti intre orele 9 si 10
    se vor ridica luni intre 11 si 12
    nu de alta dar sa nu-i discriminam pe taximetristi …

    1

  15. #33

    e evident ca ideea asta e cretina. dar in acelasi timp ar trebui sa fie la fel de clar ca situatia acestor „participanti la trafic” trebuie reglementata. cum exact? pai de asta ii votam pe unii destepti, sa faca legi. daca fac legi cretine, evident ca ar trebui sa votam altii… evident… sau nu?

    1

    • #34
      Ioan

      Dupa logica ta, si bicicletele ar trebui interzise.

      Personal, as fi pt interzicerea masinilor in România. Nu de alta, dar 90% din soferi sunt niste mitocani cu retard.

      0

    • #35

      unde am zis eu ca trebuie interzise? am zis doar ca trebuie reglementate, stii tu, impuse anumite reguli care sa va protejeze in trafic si dupa care sa poata fi trasi la raspundere cei care comit tampenii, dar hei, cand mergi cu trotineta nu te poti astepta la mai multa capacitate de a intelege un text scris decat a unui copil de 3 ani.

      0

  16. #36

    Iar in functie de voltajul bateriei, vor circula o duminica da, una ba.

    1

  17. #37
    Ioan

    Pai sa interzică bicicletele si caii, daca tot s-au apucat.

    Peste tot in vest se tin ore speciale pt educa cetatebii sa folosească bicicleta sau trotineta si cum sa se comporte in trafic. Eforturi pt infrastructura, etc.

    La noi, se incurajeaza la maxim condusul de kasina personala in cel mai jegos mod posibil, cu nerespectarea niciunei reguli de circulatie, parcat aiurea, injurat, trafic cat cuprinde, si descurajat orice altceva.

    Exista legi care reglementeaza treaba asta. Nu trebuie decat sa fie aplicate. Si evident ca se urmareste respectarea lor fix cum se respecta în traficul infernal de maimute din bucuresti.

    0

  18. #39

    Și se vor vinde cele care pot depăși 25km/h, evident importate de cine trebuie

    0

  19. #41

    Din ce știu nu e reglementata clar circulația unor astfel de vehicule pe drumurile publice. Mai bine lucrau la așa ceva…o lege sau oug care să elimine din speculațiile pe această temă. Cât despre „vai dar sunt mulți care trec pe rosu, sau merg pe contrasens, interzis etc…” Păi să se aplice amenzi, e singurul mod prin care se poate schimba ceva.

    1

    • #42

      din păcate este reglementată destul de clar (după ei), prin omisiune din lista cu vehicule.

      reglementarea în prezent este că nu ai voie cu așa ceva pe drumurile publice iar dacă te prinde poliția cu un astfel de vehicul poate foarte lejer să îți facă dosar penal pentru punerea în circulație a unui vehicul neînmatriculat.

      https://www.nwradu.ro/2019/06/trotinetele-electrice-sunt-nereglementate-de-lege-sau-politie-si-atrag-chiar-riscul-unui-dosar-penal/

      0

    • #43
      Arhi

      neah, aia e o prostie. sistemul nostru de drept considera permis tot ce nu e interzis. trotineta nu este in categoria vehiculelor expres interzise la circulatie. aia de la politie sunt niste bivoli si atat.
      diferenta dintre noi si englezi este ca nici la ei nu sunt reglementate. dar acolo, nefiind reglementate, sunt interzise.

  20. #44

    25 km/h e suficient. Si da, avem nevoie de reglementare si clarificare asupra modului de a circula cu trotinete electrice, inclusiv obligatia de a purta casca. Nu vad problema cu discutiile pentru un proiect de lege. Altfel ajungem sa circulam ca indienii in 20 de ani.

    0

    • #45
      Arhi

      da. inregistrarea la rar e solutia penttu purtat casca, sigur

    • #46

      Nu stiu ce experiente ai avut pe la RAR, dar nu prea inteleg oroarea fata de ei. Daca urmaresti forumuri de trotinari, o sa vezi ca sunt si acolo „giboni” care din prima isi scot limitarea de viteza pe care o au pe vehicul, fara sa se expuna niciunui risc DPDV legal cand circula cu viteza mare pe trotuar, printre oameni.

      0

    • #47
      Arhi

      incerc sa iti explic ca faptul ca o trotineta are rar nu inseamna ca conducatorul ei va respecta vreo regula. exista zero legatura intre siguranta in trrafic din cauza trotinetelor si rarul. singura lege corecta ar fi impunerea permisului de conducere pentru a le putea folosi. si aici se incheie si discutia noastra

  21. #48

    Soferul roman si trotinetul roman au o boala pe carosabil, sa nu ii respecte scopul. Asadar pentru a educa oile trebuie sa le impui reguli. Nu am nici o simpatie fata de PSD.
    Negoita a dat parcarile de pe bulevarde la atribuire. Deci daca ai masina in sectorul 3 si nu ai parcare de resedinta la revedere masina.

    0

  22. #49

    legislatia din germania mi se pare ok: minim 14 ani, asigurare care vine ca un sticker cu numar (21e/an), limitate la 20km/h, doar pe strada/pista de biciclete, frane si lumini fata/spate, fara limitari gen casca/masca/girofar

    0

Citește și...

Persoanele care cauzează statului prejudicii prin nereținerea sau neîncasarea, reținerea și neplata, respectiv încasarea și neplata în cel mult 30 de zile de la termenul scadent a unor impozite și contribuții vor fi pedepsite cu închisoare de la 1 la 6 ani, prevede un proiect de lege introdus acum în Parlament, ca senator, […]

Președintele SNPPC, Dumitru Coarnă, a declarat, sâmbătă, la Digi24, că nu s-a schimbat nimic după tragedia din Caracal, astfel că dacă Alexandra Măceșanu ar suna din nou la 112, situația s-ar repeta, la două luni de când nu a fost salvată. „Nu s-a schimbat nimic. Nu contează cât e tura, că e de […]